EHBO koffer met scalpel en naalden?

Auteur Topic: EHBO koffer met scalpel en naalden?  (gelezen 5938 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Gepost op: 22 juni 2005, 13:15:59
Deze ehbo "kit"

Care Plus® First Aid Kit Sterile
De Care Plus® First Aid Kit Sterile is een uitgebreide set met steriele medische hulpmaterialen, samengesteld door tropendeskundigen. Ontwikkeld voor reizigers naar gebieden waar de hygiëne in de medische zorg slecht is en waar een verhoogd risico bestaat op AIDS en hepatitis B-infecties. Steriel materiaal is vaak niet aanwezig. Bij noodbehandelingen overhandigt u de medische hulpmiddelen aan het ter plaatse deskundig personeel. Deze set bevat een artsenverklaring, in verband met de spuiten en naalden, die u op verzoek kunt tonen aan de plaatselijke grensautoriteiten. Naast spuiten en naalden bevat de set ook o.a. een infuusnaald, hechtdraad en naald en een scalpel. Zie voor de houdbaarheidstermijn het stickertje op de topkaart en de inhoudsopgave.
Inhoud
3 Wegwerpspuiten 2 ml
3 Wegwerpspuiten 5 ml
6 Wegwerpnaalden 0,4 x 20
6 Wegwerpnaalden 0,8 x 40
1 Hechtdraad/naald 75 cm
1 Infuusnaald
1 Scalpel
5 Bloedlancetten
2 Steriele handschoenen
10 Alcoholdoekjes
5 Wondpleister PE (19x72mm)
1 Artsenverklaring.



Iedereen kan dit zomaar bestellen, lijkt me niet zo heel verstandig met al die naalden en scalpel etc. of zie ik het verkeerd?

Groetjes Jeroen!




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2005, 13:19:44
als IEDEREEN die zomaar kan bestellen lijkt het me niet zon goed idee, als het alleen voor mensen is die het echt nodig hebben heb ik er geen probleem mee
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lichelle

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2005, 13:20:27
Hey Jeroen!

Dit lijkt me ook niet verstandig nee met die naalden  :o
Echt iedereen kan het dan bestellen  ???
Moet niet kunnen  >:(

Gr.Lichel


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2005, 13:20:56
nee, zelfs een kind kan dit bestellen.... :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2005, 13:25:11
mama mag ik deze dokters  set, kan ik eindelijk verpleegstertje spelen  :o
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2005, 14:12:21
Welke site is hier dan eigenlijk mee bezig met zulke dingen aanbieden?? Ik had op zijn minst een verificatie gevraagd van lidmaatschap van of RK, Ambu etc.. etc..!

Mark


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2005, 14:18:21
Welke site is hier dan eigenlijk mee bezig met zulke dingen aanbieden?? Ik had op zijn minst een verificatie gevraagd van lidmaatschap van of RK, Ambu etc.. etc..!

Mark

Echt waar joh mark ;D


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2005, 15:04:41
Rick spreek me nie tegen  ;D ;D


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #8 Gepost op: 22 juni 2005, 15:05:22
Welke site is hier dan eigenlijk mee bezig met zulke dingen aanbieden?? Ik had op zijn minst een verificatie gevraagd van lidmaatschap van of RK, Ambu etc.. etc..!

Mark

heel veel plaatsen in nederland te koop, ook bij de achmeahealthshop(http://www.achmeahealthshop.nl/site/p_content.asp?strPageType=productpagina&intSubgroepID=14&intProductID=151&intProductGroepID=37) te koop (voor kinderen iets lastiger maargoed, ze denken zeker dat zomaar iedereen kan injecteren  >:()

bij de achmeahealthshop kan je zelfs nog kiezen om de acceptgiro erbij te doen, dus dat is helemaal makkelijk: eerst krijgen dan betalen  :P

kortom, GEEN slim idee om zoeits zo te koop te zetten voor iedereen, en dan ook zou ik het graag zien dat dit aleen gekocht zou kunnen worden door mensen met een verklaromg van het e.e.a. Ehbo, Ambulance, VPK, arts   etc.(bijv. de BIG geregistreerden, ook een idee evt.)

Groetjes Jeroen!


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2005, 15:25:25
Ik snap de comotie niet zo eigenlijk.
Deze spullen zijn bedoeld om mee op vakantie te nemen zodat de deskundigen (?) ter plaatse bij jouw behandeling gebruik kunnen maken van deze steriele materialen.

En gevaarlijk... ? een bijl, een slijpschijf en een kettingzaag zijn veel gevaarlijker en die kan ook iedereen om de hoek halen.

Ik vindt de reacties persoonlijk flink overtrokken, maar dat komt misschien door het warme weer ? :P

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources