Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 115047 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ajax

  • Gast
Begrijp me niet verkeerd, maar ongeveer 100 meter voor een kruising gaat het geluid er op en na de kruising er weer af dus het overige verkeer wordt op tijd gewaarschuwd.

Zelf zet ik s'nachts ook alleen de lampen aan en als ik een kruizing nader dan druk ik op de claxon en gaan de sirenes even aan.


ajax

  • Gast
De chauffeur bepaald niet of er met prio1 wordt gereden,dat bepaald de bevelvoerder.Die is de chef op de TS ;)

Heb je wel gelijk in maar toch is het bij ons zo dat de chauf bepaald of hij de herrie er bij aan gooit of niet. Dat is bij ons de keuze van de chaufeur.


firemanr

  • Gast
Heb je wel gelijk in maar toch is het bij ons zo dat de chauf bepaald of hij de herrie er bij aan gooit of niet. Dat is bij ons de keuze van de chaufeur.

Hier ook, tenslotte staat de chauffeur voor het hekje in Middelburg als het fout loopt, daarom geen gezeur, prio 1 is alles erop, ook snachts. Doe je dit niet, pas dan je snelheid maar aan, want je bent geen voorrangsvoertuig meer. Je kunt er lang en breed over discussieren, maar zo gauw je de toeter eraf haalt mag je nergens geen aanspraak meer op maken en ben je gewoon de l*l als je er 1 platrijdt. Denk daar maar eens goed over na als je snachts de toeter uitlaat vanwege " de mensen die niet kunnen slapen". :-X


Ricardo not home

  • Gast
Precies en onder het motto:'wij wakker, jullie ook wakker' ;D ;D ;D

Is een geintje natuurlijk maar ik vindt ook dat je s'nachts gewoon met prio 1 moet rijden en alle denkbare regels zijn hier al genoemd.

Gr. Ricardo


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
van de week hadden we in Zeist een automaatje,werdt tijdens de rit als loos gemeld met het verzoek met prio 2 door te rijden.Dat werdt vlak voor een kruissing met stoplichten gegeven,de prio1 is pas ruim NA de kruissing eraf gegaan
Dus dan rij je zonder toestemming met OGS...als je dan een klapper krijgt zul je ook iets uit moeten leggen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Dus dan rij je zonder toestemming met OGS...als je dan een klapper krijgt zul je ook iets uit moeten leggen ;)

Nou ik denk dat het voor je veiligheid wel beter is om nog even je toeters en bellen erop te laten bij een kruispunt, omdat er dan misschien verwarring kan ontstaan bij de medeweggebruikers als je er alles afgooid vlak voor een kruising of erop
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Nou ik denk dat het voor je veiligheid wel beter is om nog even je toeters en bellen erop te laten bij een kruispunt, omdat er dan misschien verwarring kan ontstaan bij de medeweggebruikers als je er alles afgooid vlak voor een kruising of erop
dat is misschien wel zo...maar hiervoor ging het alleen om de regels ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
dat is misschien wel zo...maar hiervoor ging het alleen om de regels ::)

Jah daar heb jij weer gelijk in  ;)  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dus dan rij je zonder toestemming met OGS...als je dan een klapper krijgt zul je ook iets uit moeten leggen ;)
Nee dat deden we niet,aangezien we op een meter of 4,5 op de kruissing genadert waren.En dan kun je beter je prio1 eraf halen na de kruissing,gooi je de zooi midden op de kruissing eraf heb je pas goed ellende.Plus dat er dan weer overijverige flitskasten reden hebben om een plaatje te schieten,wat dan wel geld kost   ::) :P


fireman77

  • Gast
Begrijp me niet verkeerd, maar ongeveer 100 meter voor een kruising gaat het geluid er op en na de kruising er weer af dus het overige verkeer wordt op tijd gewaarschuwd.

Hebben jullie geen wegen in jullie gemeente waar verkeer van rechts kan komen of iets dergelijks!!!!