Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 158934 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #110 Gepost op: 20 maart 2015, 20:20:30
Citaat van: Diamondback link=msg=1338255 date=1426844787
Uiteraard. De top verdient aanzienlijk meer. de 0-lijn daar wordt lang niet zo hard gevoeld als op de werkvloer. Wiens brood men eet en zo.
Ik stel voor dat jullie eens beginnen onder het raam van de heer Bouman.

Dat artikel sluit wel mooi aan op mijn eerdere reactie over irritatie bij bevolking en deze actie beperken tot het binnenhof.

Buiten de eventuele irritatie waar ik het over had, kan het (in theorie) ook gevaarlijke situaties opleveren.

Maar ik ga mijn vorige reactie wel uitbreiden, buiten het binnenhof ook bij gemeente en stadhuizen. Misschien dat de ambtenaren daar dan hogerop erover praten.

Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1338265 date=1426845869
Ik heb geen idee hoe je vanuit de politie actie moet voeren, ik denk dat je slechts twee opties hebt als diender.
Of het wordt echt burgertje irriteren of je onttrekt je aan werkzaamheden waar je je niet aan mag / kan onttrekken, wat dat betreft zit men bij de politie in een lastig hoekje als je actie wilt voeren.
Mee eens
Citaat

Wat men vandaag wil doen is in mijn ogen dan ook niet meer dan overlast veroorzaken want 1 minuut de herrie aanzetten daar maak je in Den Haag niemand de "pis lauw mee" en heeft daarmee geen enkel effect (dat zegt niet dat je het niet moet proberen)
Daarom daar gaan staan (Bij het binnenhof).
Citaat
Maar ja, wat kan / mag je verder wel doen ?? Misschien dat je bij protesten in Den Haag niet meer moet voorkomen dat de menigte naar het Binnenhof trekt maar je beperken tot het voorkomen van ongeregeldheden, beste mensen naar het Binnenhof vinden wij prima zolang u zich kunt gedragen, bij misdragen zullen we ingrijpen tot die tijd zullen we ons beperken tot het begeleiden en toezien op een vreedzaam protest....
Natuurlijk wel een extra gevaar als ze zoiets doen en dus weer meer werk voor dat schamele loontje.
Citaat
Zoek in een schoolroute een druk punt op waar veel kinderen een oversteek moeten maken en speel een halfuurtje "klaarover" zo attendeer je andere weggebruikers een keertje extra op dat drukke punt (is nog positief ook) en laat je je zien.
Dit vind ik een hele goede  O0 .
Citaat
Parkeer je dienstvoertuig eens op een belachelijke plaats en ga mensen die daar opmerkingen over maken een half uurtje voorlichten over je vrijstellingen van het RVV (wordt dat misschien ook eens meer bekent)
Denk niet dat er veel mensen luisteren, maar nuttiger dan 1 minuut de sirenes onnodig aanzetten. En wellicht steekt er idd 1 burger iets van op, is toch weer 1 erbij.
Citaat

Zoek naar acties die je baas de nekharen overeind doen staan en jezelf een voordeel kunnen opleveren in de maatschappij
Dat zou dus het uitschakelen van die flitskasten zijn, maar ik gok dat de politie die niet zelf beheerd.
Citaat

Ik roep gelukkig maar wat en weet niet wat je werkelijk zou moeten doen maar wens jullie boven alles een goeie CAO !! want duidelijk is dat jullie daar wel recht op hebben

Mee eens ik roep ook maar wat.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #111 Gepost op: 20 maart 2015, 21:14:45
Ik zou het wel wat vinden dat er mensen omheen gaan staan toeteren... uit solidariteit.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #112 Gepost op: 21 maart 2015, 04:07:29
Uiteindelijk is de hele "actie" van de vakbonden een flop geworden. Typerend  98uiye

2 toeters en 2 dienders op het dak van een pitauto. Hoe kan je zo snel mogelijk in je eigen nest schijten?

Woorden schieten zelfs mij te kort  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #113 Gepost op: 21 maart 2015, 07:07:21
Weet niet hoe het in den lande gegaan was maar hier in Groningen stonden iets van 15 dienstwagens naast elkaar opgesteld met de neus richting het gemeentehuis. noodhulp, recherche, VOA, verkeer, Justitietaken enz...

Een klere-herrie...


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #114 Gepost op: 21 maart 2015, 08:38:07
En in Tilburg helemaal noppes... bang voor de leiding of zo? Ik had het überhaupt een kutactie gevonden, puur en alleen omdat de politiek er (inderdaad) geen ene moer om geeft dat wij 1 minuutje lawaai maken! Dat merkt men niet op het binnenhof helaas, de enige die je hoort klagen is de burger; "waarom wij een bekeuring en zij niet" reacties... De burger moet je achter je zien te krijgen bij dit soort acties, dus door geen bonnen uit te delen, zoals nu al het geval is (extreme gevallen uiteraard wel)...

Ik zou graag een positieve mening willen hebben over deze 'acties' behorende bij de CAO onderhandelingen maar ik zie de uitkomst van dit alles somber in, mede dankzij de VVD'er die nu in de plaats is gekomen voor Opa Opstelten (iets met eerste indruk enzo...)!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #115 Gepost op: 21 maart 2015, 12:23:01
Je gaat staken voor een hoger basissalaris, echter zie ik daar amper nut in. Na de politie komt KLM, Bakker Bart, Rotterdams havenbedrijf, en uiteindelijk staan we gezamelijk met onze 5% loonsverhoging in de AH om onze 5% duurdere boodschappen af te rekenen. Als je meer geld wilt moet je er voor zorgen dat het product wat je verkoopt in waarde stijgt ten opzichte van alle andere producten op deze aardbodem. Apple verkoopt echt geen laptops voor 2200.- omdat dat de kostprijs is.
Als politie verkoop je veiligheid; niet direct, maar via belasting betaald de burger voor werkzaamheden en preventieve aanwezigheid. Dit doet de politie zo goed dat erg weinig Nederlanders dagelijks in aanraking komen met geweld. Ik zeg niet dat de Politie niets te doen heeft, maar afgezet tegen 17 miljoen inwoners valt het in dit land erg mee. Ik durf te stellen dat door het goede werk de aanwezigheid van de politie als normaal gezien wordt. Voor normaal werk gaat niemand je opeens extra betalen. Zorg ervoor dat de klant het product als niet normaal ziet, dan zal men sneller meer betalen voor hetzelfde product. Rotterdam Oost scoort flink punten met hun filmpjes van dagelijkse werkzaamheden en dat draagt bij aan een enthousiaste klant. Enthousiastie klanten betalen graag.  098uo
Vorige week kon je stemmen op waterschappen, voor een land dat onder de zeespiegel ligt behoorlijk belangrijke verkiezingen. Echter doordat we sinds 1953 droge voeten hebben is de interesse in water tot het dieptepunt gedaald. Ik denk dat de politie met hetzelfde probleem zit.
De politie wil voor hetzelfde werk meer betaald krijgen, dan kun je de organisatie efficienter maken of het product in prijs omhoog gooien. Omdat ik in het eerste punt weinig toekomst zie denk ik dat je moet focussen op de prijs. Maar dan wel op een manier waarbij de klant lachend de extra euro's neertelt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #116 Gepost op: 21 maart 2015, 14:50:44
A.s. dinsdag lanzaamaanactie op de snelwegen rond breda. Er wordt met 60km/u gereden op alle rijbanen... tussen 10:00u en 11:00u.

Net de bond gemaild met mijn idee daarover. En wat ze in mijn ogen beter kunnen doen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #117 Gepost op: 21 maart 2015, 15:42:54
Citaat van: CopVR3 link=msg=1338542 date=1426945844
A.s. dinsdag langzaamaanactie op de snelwegen rond breda. Er wordt met 60km/u gereden op alle rijbanen... tussen 10:00u en 11:00u.

Net de bond gemaild met mijn idee daarover. En wat ze in mijn ogen beter kunnen doen.

Geen slimme actie denk ik, je treft hiermee je werkgever niet maar haalt de irritatie van de weggebruiker op je hals en brengt het beroepsvervoer schade toe. Het zal zeker de publieke opinie negatief beinvloeden.
Is er bij de bonden nu niemand die ideeën heeft waar je het publiek op een positieve wijze betrekt in je acties, acties waarbij je werkzaamheden zichtbaar maakt waar je normaal gesproken niet aan toe zult komen.

Ik opperde al eerder de oversteekplaats voor schoolkinderen maar denk ook aan gevaarlijke andere punten, preventie of ga voor mij part boodschappen doen voor een aantal slecht ter been zijnde ouderen. Draag je slogan uit waakzaam en DIENSTBAAR zorg er voor dat je het publiek op je handen krijgt in plaats van tegen je.

Acties als langzaam aan rijden op een autosnelweg zijn nu precies de acties waar vanuit de politie tegen geageerd wordt als vrachtwagenchauffeurs dat doen of als de oldtimerbezitters dat doen, dan wordt er bekeurd en nu ga je als politie juist DAT middel zelf toepassen, dat gaat je geen begrip brengen.

Soms zijn er acties om de aandacht te vestigen op gevaarlijke situaties ik denk dan van ga met groep 7 en 8 eens lekker met een lasergun op een weg staan waar consequent te hard gereden wordt (ik weet er in Enkhuizen zo wel een stuk of 3) en waar het druk is met fietsers (vooral jonge) deel dan geen bonnen uit maar houd ze wel staande. Winkelstraten die voetgangersgebied zijn maar waar men gewoon volop blijft fietsen laat die mensen gewoon afstappen.

Er zijn zoveel kleine acties de misschien geen landelijke aandacht genereren maar wel lokaal en veel lokale aandacht voor acties die geen irritatie wekken wordt vanzelf ook landelijk opgepakt, tien lokale acties waar een beetje aandacht voor is werpt meer vruchten af dan 1 landelijke actie waar de hele media op af komt en de getergde weggebruiker zijn negatieve gal over de actie mag spuien.

Ga met je collega's eens na waar je irritaties zitten van zaken die je moet laten liggen wegens tijdgebrek of niet hebben van prioriteit en pak juist die zaken op daar moeten er naar mijn gevoel meer dan genoeg van zijn.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #118 Gepost op: 21 maart 2015, 15:56:48
Het volk wat we zouden moeten bereiken met deze acties zijn de politici, ga maar eens met een tiental politievoertuigen op het binnenhof staan en laat de geluidssignalen dan eens 30 minuten lang klinken, sluit toegangswegen naar het binnenhof af, bezet de tweede kamer met een groep collega's, het zijn allemaal ideeen die mijn inziens wel effect hebben!

Dan weet je zeker dat je de aandacht hebt, en als je dat dag in, dag uit doet tot er een fatsoenlijke CAO ligt...?
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 21 maart 2015, 16:48:47
Citaat van: CopVR3 link=msg=1338542 date=1426945844
A.s. dinsdag lanzaamaanactie op de snelwegen rond breda. Er wordt met 60km/u gereden op alle rijbanen... tussen 10:00u en 11:00u.

Net de bond gemaild met mijn idee daarover. En wat ze in mijn ogen beter kunnen doen.
Sneue actie.
Wederom bereik je Den Haag hier niet mee.