'Er is een wildgroei aan boetes'...Interessant stuk in de Metro #nt

Auteur Topic: 'Er is een wildgroei aan boetes'...Interessant stuk in de Metro #nt  (gelezen 7468 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2015, 23:32:49
Sorry maar ik wil nog even hierop regeren DiNozzo:
Citaat van: DiNozzo link=msg=1333407 date=1424902622
Lees het nog eens goed Bert65:
Er wordt nergens gesproken over een Mulder fiscaal afhandelen, enkel over het schrijven van een naheffing voor een auto die zonder kaartje buiten de vakken staat.
Buiten de vakken is volgens mij toch echt een Mulderfeit.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2015, 07:25:25
Maar dat geeft geen ontheffing van de parkeerbelasting dus een fiscalist kan wel schrijven voor de parkeerbelasting maar niet voor het buiten de vakken parkeren, zoals HIT en ik in eerste posts toch echt duidelijk aangeven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #12 Gepost op: 26 februari 2015, 10:43:37
Citaat van: DiNozzo link=msg=1333446 date=1424931925
Maar dat geeft geen ontheffing van de parkeerbelasting dus een fiscalist kan wel schrijven voor de parkeerbelasting maar niet voor het buiten de vakken parkeren, zoals HIT en ik in eerste posts toch echt duidelijk aangeven.
Dit kan niet. De bestuurder maakt een overtreding volgens het RVV en daar kan geen belasting voor gevraagd worden.
Citaat
Krijgt u een boete omdat u bijvoorbeeld parkeert op een plaats waar dat niet mag, of maakt u een andere verkeersovertreding, dan ontvangt u een beschikking voor een verkeersovertreding (in het kader van de Wet Mulder).

Als voorbeeld een zaak waar een bestuurder parkeerde bij een E1 en een naheffing parkeerbelasting kreeg opgelegd.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHSGR:2009:BH7437


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2015, 11:03:55
Citaat van: Bert65 link=msg=1333474 date=1424943817
Dit kan niet. De bestuurder maakt een overtreding volgens het RVV en daar kan geen belasting voor gevraagd worden.
Als voorbeeld een zaak waar een bestuurder parkeerde bij een E1 en een naheffing parkeerbelasting kreeg opgelegd.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHSGR:2009:BH7437
Appels en peren, deze uitspraak gaat om het bord P met onderbord Vergunningparkeren. Hier parkeren zonder vergunning betekend idd een Mulder en geen fiscaal.
De rest van de uitspraak duidt dan ook op het ontbreken van een  mogelijkheid tot betalen van de normale fiscale heffing. Het verschil is dus ook het zone bord "vergunning"
zonder onderbord
 of "betaald parkeren"
.

In een parkeerzone staan parkeermeters voor het voldoen van het fiscale bedrag, geheel volgens de wet staat daar ook het verschuldigde bedrag per tijdseenheid op. Op de meesten staan ook de consequentie's bij het niet voldoen van het verschuldigde bedrag.
Door fout te parkeren in een parkeerzone overtreed je dus de wet ( mulder ) maar betaal je ook niet de parkeerbelasting ( fiscaal ).
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2015, 11:18:57
Citaat van: Bert65 link=msg=1333474 date=1424943817
Dit kan niet. De bestuurder maakt een overtreding volgens het RVV en daar kan geen belasting voor gevraagd worden.
Je leest het niet goed en/of jullie praten langs elkaar heen, wat ik lees:

Indien je binnen een aangewezen gebied geparkeerd staat waar parkeerbelasting verschuldigd is, en je betaald dit niet, dan krijg je daarvoor een naheffingsaanslag (fiscaal) Daarbij maakt het niet uit of je in een vak, langs de weg of waar dan ook op de openbare weg staat, je staat immers binnen het gebied waar parkeerbelasting verschuldigd is dus je moet dat hoe dan ook betalen!

Daarnaast zou je bij foutparkeren dus ook een boete(mulder) daarvoor kunnen krijgen.
Samen sterk in de hulpverlening!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2015, 11:19:19
Kleine aanvulling op mijn verhaal hierboven is wel:
Parkeren in een betaaldparkeerzone bij een parkeerplaats/haven waar het bord E04 met onderbord of E06/07/08/09/12/13 en andere specifieke parkeerplaatsen zonder het voldoen aan de fiscale heffing kan niet worden afgedaan met een fiscale boete.
Een fiscalist heeft niet de bevoegdheid om te oordelen of iemand voldoet aan de vrijstellingen die deze borden met zich meebrengen, zoals invalide/ladenlossen enz. dit zijn ook bij de parkeerzone's allemaal mulders.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2015, 11:28:12
Onbescheiden maar E 01 is een algemeen parkeerverbod en het bord E09 is het bord wat wordt bedoeld zoals op de foto
Bij instappen begint de inzet.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2015, 13:02:07
Citaat van: Gijs link=msg=1333486 date=1424946492
Onbescheiden maar E 01 is een algemeen parkeerverbod en het bord E09 is het bord wat wordt bedoeld zoals op de foto
Helemaal gelijk e050, dit bord kun je ook in een parkeerzone als vergunningszone gewoon tegenkomen.

Dan nog blijft mijn reactie op deze uitspraak van kracht, het ging daar om het fout parkeren in een vergunningszone niet in een parkeerzone.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #18 Gepost op: 26 februari 2015, 20:59:55
Citaat van: HIT link=msg=1333484 date=1424945959
Kleine aanvulling op mijn verhaal hierboven is wel:
Parkeren in een betaaldparkeerzone bij een parkeerplaats/haven waar het bord E04 met onderbord of E06/07/08/09/12/13 en andere specifieke parkeerplaatsen zonder het voldoen aan de fiscale heffing kan niet worden afgedaan met een fiscale boete.
Een fiscalist heeft niet de bevoegdheid om te oordelen of iemand voldoet aan de vrijstellingen die deze borden met zich meebrengen, zoals invalide/ladenlossen enz. dit zijn ook bij de parkeerzone's allemaal mulders.
Dat schrijf ik al de hele tijd.. :'(
Citaat van: Gijs link=msg=1333486 date=1424946492
Onbescheiden maar E 01 is een algemeen parkeerverbod en het bord E09 is het bord wat wordt bedoeld zoals op de foto
Citaat van: HIT link=msg=1333496 date=1424952127
Helemaal gelijk e050, dit bord kun je ook in een parkeerzone als vergunningszone gewoon tegenkomen.

Dan nog blijft mijn reactie op deze uitspraak van kracht, het ging daar om het fout parkeren in een vergunningszone niet in een parkeerzone.  O0
We zijn er uit O0 want bedoelde ik nu.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #19 Gepost op: 26 februari 2015, 21:24:02
Ja Rob een mens moet ook eens ff praten met elkaar, dan komen we er wel
Bij instappen begint de inzet.