'Er is een wildgroei aan boetes'...Interessant stuk in de Metro #nt

Auteur Topic: 'Er is een wildgroei aan boetes'...Interessant stuk in de Metro #nt  (gelezen 7469 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #20 Gepost op: 26 februari 2015, 21:42:13
Citaat van: Gijs link=msg=1333594 date=1424982242
Ja Rob een mens moet ook eens ff praten met elkaar, dan komen we er wel
;D O0


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #21 Gepost op: 26 februari 2015, 23:57:01
Citaat van: Bert65 link=msg=1333591 date=1424980795
Dat schrijf ik al de hele tijd.. :'(We zijn er uit O0 want bedoelde ik nu.
Ok, dus we zijn het eens dat:
.
Ook bij het bord:


of andere wijze van fout parkeren kan beteken dat je en een boete kunt krijgen voor het fout parkeren ( mulder ) en nog eens een naheffing als je ook geen kaartje hebt gekocht.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2015, 00:21:16
Citaat van: HIT link=msg=1333646 date=1424991421
Ok, dus we zijn het eens dat:
[of andere wijze van fout parkeren kan beteken dat je en een boete kunt krijgen voor het fout parkeren ( mulder ) en nog eens een naheffing als je ook geen kaartje hebt gekocht.
Nee, dat kan niet. Voor fout parkeren krijg je een Muldertje en kan men je geen naheffing geven.
Nog even een link die ik al plaatste:
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHSGR:2009:BH7437
waarin duidelijk dit staat:
Citaat
Belanghebbende heeft, door zijn auto zonder vergunning of dagkaart op de onderwerpelijke parkeerplaats te laten staan, dit verbod overtreden. Het betreft, nu dit verbod voortvloeit uit de aanwezigheid van het vorenvermelde Bord E1 van Bijlage 1 van het RVV 1990 als zonebord, een wettelijk verbod dat aan naheffing van parkeerbelasting in de weg staat. Reeds hierom kan de naheffingsaanslag niet in stand blijven

Een stukje verder, de uitspraak:
Citaat
Het Gerechtshof:

- vernietigt de uitspraak van de rechtbank,

- vernietigt de uitspraak van de Inspecteur, alsmede de naheffingsaanslag,

- veroordeelt de Inspecteur in de proceskosten aan de zijde van belanghebbende, vastgesteld op € 30,70, en wijst de gemeente Gouda aan als de rechtspersoon die deze kosten moet vergoeden,

- gelast deze rechtspersoon de ter zake van het beroep en het hoger beroep betaalde griffierechten, in totaal € 146, aan belanghebbende te vergoeden.
Bij een E1 (of andere parkeerovertreding) kan dus geen naheffing worden opgelegd.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #23 Gepost op: 27 februari 2015, 00:24:40
Betaald parkeren geldt alleen voor de aangegeven parkeerplaatsen.
Dit is geregeld in het parkeerbesluit van de gemeente.
Betaald parkeren geldt NOOIT op een plaats waar parkeren verboden is !!!
Indien er twijfel is of er juridisch (mulder) of fiscaal moet worden opgetreden, gaat een mulderbon ALTIJD voor.
In de situatie waarin een fiscalist een muldersituatie aantreft, kan hij dus NIET bekeuren, maar zal hij de hulp van een opsporingsambtenaar in moeten roepen.
Een Naheffingsaanslag zal dan ook verminderd worden indien de fiscalist een Naheffingsaanslag heeft uitgeschreven, terwijl dit een Aankondiging van Beschikking had moeten zijn.
Hoe weet ik dit ?
Ik ben naast flora en faunabeheerder ook al twaalf jaar Juridisch en fiscaal Parkeercontroleur en ik leid ook nieuwe parkeercontroleurs op.

Oscar.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2015, 09:16:36
Het RVV is een onderdeel van een Rijkswet.
En de gemeentelijke verordening inzake parkeren (betaald of vergunningen) is een lagere wet in de volgorde, voorvloeiende uit de Gemeentewet.
De meeste zaken in het RVV worden afgedaan door de Wet Mulder( Administratieve afhandeling) en de parkeerzaken is een gemeentelijk belasting en wordt afgedaan door middel van een naheffing.

Volgorde in belangrijkheid: Rijk, geldend door geheel het land - Provincie geldend in de desbetreffende Provincie, Gemeenten.
                                        Daartussendoor gelden de verordeningen van Staatsbosbeheer en Waterschappen, daar deze provincie grensoverschrijdend kunnen zijn.
Bij instappen begint de inzet.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #25 Gepost op: 27 februari 2015, 09:55:27
Citaat van: Oscar link=msg=1333655 date=1424993080
Betaald parkeren geldt alleen voor de aangegeven parkeerplaatsen.
Dit is geregeld in het parkeerbesluit van de gemeente.
Betaald parkeren geldt NOOIT op een plaats waar parkeren verboden is !!!
Indien er twijfel is of er juridisch (mulder) of fiscaal moet worden opgetreden, gaat een mulderbon ALTIJD voor.
In de situatie waarin een fiscalist een muldersituatie aantreft, kan hij dus NIET bekeuren, maar zal hij de hulp van een opsporingsambtenaar in moeten roepen.
Een Naheffingsaanslag zal dan ook verminderd worden indien de fiscalist een Naheffingsaanslag heeft uitgeschreven, terwijl dit een Aankondiging van Beschikking had moeten zijn.
Hoe weet ik dit ?
Ik ben naast flora en faunabeheerder ook al twaalf jaar Juridisch en fiscaal Parkeercontroleur en ik leid ook nieuwe parkeercontroleurs op.

Oscar.

 O0 098uo


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #26 Gepost op: 27 februari 2015, 12:45:34
Hier in Amsterdam is het heel simpel, buiten de vakken wordt geen naheffing uitgeschreven door Cition.
Als ze ook maar ergens iets konden vinden om dit wel te doen, hadden ze dit allang gedaan  0098
et Voila


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #27 Gepost op: 28 februari 2015, 00:50:40
Citaat van: Iv0 link=msg=1333705 date=1425037534
Hier in Amsterdam is het heel simpel, buiten de vakken wordt geen naheffing uitgeschreven door Cition.
Als ze ook maar ergens iets konden vinden om dit wel te doen, hadden ze dit allang gedaan  0098
Heb je net het sprookjesboek uit?
Een van de particulieren instellingen die met zeer grote regelmaat naheffingen uitschrijven terwijl dit een muldertje had moeten zijn, is Cition. De sociale werkplaats met jongens op een scooter die achter een scanauto aan mogen rijden hebben geen kaas gegeten van parkeerrichtlijnen en alles wat daar mee samenhangt.
Tijdens mijn werk was mijn kenteken  gescand terwijl ik op een laad- en losplaats mijn klanten had uitgeladen. Ik ben vertrokken en na een klein half uur moest ik mijn klanten ophalen maar nu liet ik ze instappen op de bushalte. Op dat moment kwam de medewerker van Cition met zijn brommertje en wilde een naheffing geven omdat ik gescand was en niet had betaald....
Hou op over Cition...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #28 Gepost op: 28 februari 2015, 10:50:05
Citaat van: Oscar link=msg=1333655 date=1424993080
Dit is geregeld in het parkeerbesluit van de gemeente.

Doordat een APV regelt dat er niet dubbel wordt geschreven ( zo lees ik het ) wil niet zeggen dat het qua wetgeving niet mogelijk is.
Het zal ook niet snel gebeuren dat je en een naheffing en een boete krijgt, maar volgens de boeken kan en mag het ook.
Een parkeerzone is een plaats waar een ieder zal moeten parkeren in de vakken met de bijbehorende maatregels ( blauwe kaart, of betaald ) als je daar parkeert dan dien je dus een kaartje te kopen hoe dan ook. Dat is overigens geen uitspraak van mij maar van een rechter in 2003 toen ik nog in Den Haag woonde en op de stoep stond voor het laden en lossen. En alleen om het laatste is de boete niet doorgegaan, niet om de reden dat ik aanvoerde dat ik niet op een parkeervak stond.

Citaat van: Oscar link=msg=1333655 date=1424993080
Hoe weet ik dit ?
Ik ben naast flora en faunabeheerder ook al twaalf jaar Juridisch en fiscaal Parkeercontroleur en ik leid ook nieuwe parkeercontroleurs op.

Oscar.
En ik ervaringsdeskundige. En alleen door ontheffingen elke keer er vanaf gekomen, ook in Amsterdam bij Cition.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #29 Gepost op: 28 februari 2015, 11:04:12
Uit al de verhalen komt mij één ding duidelijk naar voren, n.m.l. dat de particuliere organisaties, welke belast zijn met de fiscale afhandeling van de naheffingen en het opleggen hiervan, niet geheel volgens de geldende regels werken.
Jammer, maar blijkt wel de realiteit te zijn, is het mss dan ook zaak de opleiding aan te passen? En dit niet bij de beveiligingsbedrijven meer neer te leggen, want iemand met een beveiligingsdiploma is geen fiscalist of (algemeen of bijzonder) opsporingsambtenaar. Zelfs in de wet geregeld dat een beveiligingsbeambte fiscalist is, geen beveiligingswerkzaamheden mag doen. Hetgeen OOK met handen en voeten wordt getreden.
Dus een open terrein met onbekende en onduidelijke grenzen voor een ieder, zeker ook voor de burger welke er mee wordt geconfronteerd.
Voorbeeld: Vraag een medewerker van een parkeerdienst maar eens om een legitimatie, vaak komt dan een beveiligingspas voor de dag.
Bij instappen begint de inzet.