Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 666708 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
bij mijn weten rijden deze golfjes niet als noodhulp voertuigen maar zijn het voormalige wijkteam voertuigen die nu onder handhavingsdiensten vallen, in de voertuigen zit geen GPS zoals in de Noodhulp tourans en transporters en ook geen volledige noodhulp bepakking.

Deze Golf hierboven is geen standaard LAPV keuze auto maar
de LAPV handhavings-Golf wordt of is inmiddels voorzien van een PBS locator. (is ook avls)
Bij ons worden ze ook gebruikt voor noodhulp. Incl navi, noodhulpuitrusting in de kofferbak.
Sneller, wendbaarder en betere wegligging dan een Touran.
En een fijne stereo met touchscherm!


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Citaat van: braboz link=msg=1395265 date=1451435469
Waar is deze foto gemaakt?

bij mijn weten rijden deze golfjes niet als noodhulp voertuigen maar zijn het voormalige wijkteam voertuigen die nu onder handhavingsdiensten vallen, in de voertuigen zit geen GPS zoals in de Noodhulp tourans en transporters en ook geen volledige noodhulp bepakking.
Mogelijk doorgeschoven naar Team Verkeer?


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Citaat van: CopVR3 link=msg=1396835 date=1451866173
Deze Golf hierboven is geen standaard LAPV keuze auto maar
de LAPV handhavings-Golf wordt of is inmiddels voorzien van een PBS locator. (is ook avls)
Bij ons worden ze ook gebruikt voor noodhulp. Incl navi, noodhulpuitrusting in de kofferbak.
Sneller, wendbaarder en betere wegligging dan een Touran.
En een fijne stereo met touchscherm!

Sneller? Ondanks dat de golf minder vermogen heeft? (110 vs 140pk)?


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: Djseb link=msg=1396957 date=1451916904
Sneller? Ondanks dat de golf minder vermogen heeft? (110 vs 140pk)?

Volgens Volkswagen.nl

Prestaties Golf 110pk
Acceleratie van 0-100 (s)   10.5   
Acceleratie van 0-80 (s)   7.2      
Topsnelheid (km/u)   192

Prestaties Touran 150pk
Acceleratie van 0-100 (s)   9.3      
Acceleratie van 0-80 (s)   6.5      
Topsnelheid (km/u)   206

Dit is uiteraard zonder de noodhulpuitrusting, maar ervanuitgaande dat er in de Touran dezelfde uitrusting (dus hetzelfde gewicht) zit als in de Golf, zou de Touran theoretisch dus sneller zijn.
Wat wendbaarheid en wegligging betreft geloof ik je direct.

Edit: Overigens is een wendbaarder en voertuig met betere wegligging ook weer sneller (in de zin van sneller door de bochten bijv) dus bij nader inzien denk ik wel dat je gelijk hebt.  O0


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Volgens Volkswagen.nl

Prestaties Golf 110pk
Acceleratie van 0-100 (s)10.5
Acceleratie van 0-80 (s)7.2
Topsnelheid (km/u)192

Prestaties Touran 150pk
Acceleratie van 0-100 (s)9.3
Acceleratie van 0-80 (s)6.5
Topsnelheid (km/u)206

Deze cijfers kloppen niet helemaal.
Je hebt daarbaast de gegevens gebruikt van de nieuwe 2015 Touran.

De LAPV Touran die wij rijden zijn van de vorige serie en heeft 140pk.
0-100 volgens de boekjes in 9,9 seconden en een top op papier van 199 km/u.

Je moet daarnaast ook rekening houden met de opbouw, waarbij vooral de Touran compleet verpest is.
Die is loeizwaar geworden. Daarom hangt elke Touran ook standaard zo in zijn achterveren, en is de wegligging belabberd. Zeker op snelheid.

Een LAPV Touran van ons weegt ongeveer 1900kg. Ex dienders.
Een LAPV Golf doet ongeveer 1450kg.

De fabrieks acceleratie-cijfers van metname de Touran zijn dus never nooit meer te halen.
Ook de topsnelheid verschilt. Heel soms is met wind mee ongeveer 190 op de teller te halen. (180 op gps)
De LAPV Golf heb ik al op bijna 210 (teller) gehad.
Dit komt deels ook doordat er zo'n ouderwets dikke bak op dak staat en bij de Golf niet.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Onze meest recente Touran (niet 2015 model) haalt de 210 ook op de teller (200 precies op de navi), zonder wind mee en op een rechte weg. Hij is opvallend sneller dan de wat oudere Tourans. Rijgedrag is wel onveranderd prut.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Onze meest recente Touran (niet 2015 model) haalt de 210 ook op de teller (200 precies op de navi), zonder wind mee en op een rechte weg. Hij is opvallend sneller dan de wat oudere Tourans.
Hmmm bijzonder... niet eerder gehoord. Heb het idee dat ze mogelijk ook begrensd zijn. Althans de eerdere. Als 180 al met moeite gehaald wordt...

Dit bleek bij onze hondentransporters namelijk ook het geval. Moesten 180pk doen maar zijn op de bank gemeten.
155pk.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Citaat van: MarcoV link=msg=1396810 date=1451861621
A17 bij ongeval. Geen idee of hij wel of niet noodhulp rijdt, maar wijkteams zijn er niet echt meer dus zou niet weten waar hij anders onder moet hier op het forum.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1396835 date=1451866173
Deze Golf hierboven is geen standaard LAPV keuze auto maar
de LAPV handhavings-Golf wordt of is inmiddels voorzien van een PBS locator. (is ook avls)
Bij ons worden ze ook gebruikt voor noodhulp. Incl navi, noodhulpuitrusting in de kofferbak.
Sneller, wendbaarder en betere wegligging dan een Touran.
En een fijne stereo met touchscherm!


Dan is het waarschijnlijk een voormalig wijkteam auto van basisteam Roosendaal, ANPR is later ingebouwd. Bij mijn weten is er nog geen nieuwe navi ingebouwd aangezien de NH voertuigen volgens mij eerst gaan. Voertuig beschikt ook nog niet over standaard NH uitrusting.

Citaat van: André Welten link=msg=1396926 date=1451911028
Mogelijk doorgeschoven naar Team Verkeer?

Nee dit voertuig is van het basisteam zelf en valt niet onder team verkeer, ieder basisteam mag een bepaald percentage van de voertuigen uit laten rusten met een ANPR camera.

Verder word bij mijn weten deze versie van de golf niet meer gelevers aan de politie, alleen de Variant/Station versie word nog geleverd


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Citaat van: braboz link=msg=1397069 date=1451931633
Verder word bij mijn weten deze versie van de golf niet meer gelevers aan de politie, alleen de Variant/Station versie word nog geleverd

Dat zou zeer spijtig zijn. Het is een erg fijne auto om in te rijden. Deze ANPR auto wordt gedeeld tussen team Roosendaal en team Bergen op Zoom. Met deze auto wordt ook noodhulp gereden.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Citaat van: braboz link=msg=1397069 date=1451931633
Verder word bij mijn weten deze versie van de golf niet meer gelevers aan de politie, alleen de Variant/Station versie word nog geleverd

Sterker nog, volgens mij mocht deze überhaupt nooit geleverd worden ;)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.