Even wat over de nieuwe ambulance helikopters.
PH-OOP Type: AirbusHelD MBB-BK 117 D-2 c/n 20063
PH-HOW Type: AirbusHelD MBB-BK 117 D-2 c/n 20082
beide callsigns zijn definitief toegekend.
Geen idee hoe het inhoudelijk zit met de type rating van piloten, maar een piloot kan niet zomaar overstappen van een ec135 in een ec145.
Zelfde als dat de politieheli's compleet andere instrumenten hebben t.o.v de traumaheli's
Dan moet je niet vergeten dat de traumahelikopters ook nog verschillen van type.
PH-ELP Type: Eurocopt-D EC135 T2 c/n 0370
PH-HVB Type: Eurocopt-D EC135 T2+ c/n 0811
PH-MAA Type: Eurocopt-D EC135 T2+ c/n 0532
PH-MMT Type: Eurocopt-D EC135 P2+ c/n 0871
PH-ULP Eurocopt-D EC135 T2 c/n 0372
Dat betekend ook verschillende typeratings waarbij deze bij de T2 en de T2+ niet veel verschillen.
Dat is correct. We vliegen 's nachts onder VFR condities met NVG en met andere meteorologische limieten dan overdag.
Vanaf 01.07.2016 is bij nachtvluchten een piloot met IFR-certificaat verplicht. Europese regelgeving voor de luchtvaart.