Draagplicht cap

Auteur Topic: Draagplicht cap  (gelezen 19248 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #20 Gepost op: 14 juni 2016, 21:32:03
gelukkig valt het een buitenstaander van de organisatie ook op :)  98uiye


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #21 Gepost op: 14 juni 2016, 21:43:04
Wat mij bevreemd is dat velen het een stoer uniform vonden toen het bekend werd gemaakt. De cap verdiende de voorkeur boven een baret.
De oude pet was pet. Nu willen velen de cap niet dragen en ieder heeft zijn eigen excuus.
Ja als je uit een vreselijk slecht ontwikkeld schuitje (die koeie-k*t) moet kiezen OF een cap. Dan is de keuze niet zo moeilijk.

Baret was ook een optie geweest. Daar hadden heel veel collegas wel oren naar.
Alleen is de Neederlandsche politiek te links voor een baret bij de gewone politie.

Verder heb ik nauwlijks klachten over het nieuwe pak. Het is een enorme verbetering.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #22 Gepost op: 15 juni 2016, 01:16:46
Citaat van: kaasje link=msg=1429962 date=1465917955
En dat soort argumenten accepteer je ook van een burger? Politie personeel is volgens mij gewoon erg slecht met regeltjes die over henzelf gaan. We moeten gewoon eens wat vaker accepteren dat regeltjes er zijn en als iedereen zich er gewoon aanhoudt dan zijn degene die zich gewoon wel eraan houden niet meer zo gek.

En dan kijk ik breder dan alleen die pet, maar ook naar het zichtbaarheidsvest, veiligheidsvest, amber zwaailicht etc. etc.

Volgens mij begrijp je vrij weinig van wat ik zei.
Als de meerderheid van de stemgerechtigden in NL van mening is dat een bepaalde regel onnodig is, kan deze meerderheid dit kenbaar maken en zal hier wat aangedaan worden of aangedaan kunnen worden.
Wij leven namelijk in een democratie.

Ik heb ook nauwelijks ervaren dat burgers het oneens waren met de wetten die wij handhaven, ze waren het dan eerder oneens met mijn besluit om ze al dan niet bijvoorbeeld een bekeuring te geven.

Citaat van: Bert65 link=msg=1430020 date=1465932252
Wat mij bevreemd is dat velen het een stoer uniform vonden toen het bekend werd gemaakt. De cap verdiende de voorkeur boven een baret.
De oude pet was pet. Nu willen velen de cap niet dragen en ieder heeft zijn eigen excuus.

Wat mij bevreemd is dat je kennelijk ervan op hoogte bent van het feit dat het een keus was tussen het een of het ander (baret was overigens geen keuzemogelijkheid).
 Dan wordt er inderdaad een voorkeur uitgesproken, aangezien je niet voor geen van beiden kon kiezen, maar dat bevestigd niet dat men ook daadwerkelijk de cap wilt dragen.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #23 Gepost op: 15 juni 2016, 09:57:34
Citaat van: Cabo link=msg=1430067 date=1465946206
Volgens mij begrijp je vrij weinig van wat ik zei.
Als de meerderheid van de stemgerechtigden in NL van mening is dat een bepaalde regel onnodig is, kan deze meerderheid dit kenbaar maken en zal hier wat aangedaan worden of aangedaan kunnen worden.
Wij leven namelijk in een democratie.

Ik heb ook nauwelijks ervaren dat burgers het oneens waren met de wetten die wij handhaven, ze waren het dan eerder oneens met mijn besluit om ze al dan niet bijvoorbeeld een bekeuring te geven.

Wat mij bevreemd is dat je kennelijk ervan op hoogte bent van het feit dat het een keus was tussen het een of het ander (baret was overigens geen keuzemogelijkheid).
 Dan wordt er inderdaad een voorkeur uitgesproken, aangezien je niet voor geen van beiden kon kiezen, maar dat bevestigd niet dat men ook daadwerkelijk de cap wilt dragen.

De politie is geen democratie. Als medewerker is je een draagplicht voorgeschreven. Vind je dat onzin? Dan kun je je er actief voor inzetten om de regel van tafel te krijgen. Intussen dien je de regel wel gewoon trouw uit te voeren. Het past een professional om zich op die manier op te stellen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #24 Gepost op: 15 juni 2016, 10:09:07
Volgens mij begrijp je vrij weinig van wat ik zei.
Als de meerderheid van de stemgerechtigden in NL van mening is dat een bepaalde regel onnodig is, kan deze meerderheid dit kenbaar maken en zal hier wat aangedaan worden of aangedaan kunnen worden.
Wij leven namelijk in een democratie.

Ik heb ook nauwelijks ervaren dat burgers het oneens waren met de wetten die wij handhaven, ze waren het dan eerder oneens met mijn besluit om ze al dan niet bijvoorbeeld een bekeuring te geven.

Wat mij bevreemd is dat je kennelijk ervan op hoogte bent van het feit dat het een keus was tussen het een of het ander (baret was overigens geen keuzemogelijkheid).
 Dan wordt er inderdaad een voorkeur uitgesproken, aangezien je niet voor geen van beiden kon kiezen, maar dat bevestigd niet dat men ook daadwerkelijk de cap wilt dragen.
Voor mijn werk zijn ook kledingeisen gesteld. Een paar van die eisen vind ik ook niet prettig werken. Jammer, als ik niet volgens de voorschriften gekleed ben, kan ik terug naar huis om het te regelen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 15 juni 2016, 11:58:33
Ik heb liever dat men eens aandacht gaat schenken aan het verplicht dragen van zichtbaarheidskleding op het moment dat er ergens op de weg wordt gewerkt.
Wat is dat een drama sinds de invoering van het nieuwe uniform :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #26 Gepost op: 15 juni 2016, 14:37:47
Citaat van: Jerommeke link=msg=1430143 date=1465984713
Ik heb liever dat men eens aandacht gaat schenken aan het verplicht dragen van zichtbaarheidskleding op het moment dat er ergens op de weg wordt gewerkt.
Wat is dat een drama sinds de invoering van het nieuwe uniform :-\
Beide heeft 1 op 1 met elkaar te maken vind ik. Als ik de deur uit stap, heb ik de pet op, soms in de auto gaat hij af, maar aanrijdend naar een incident zit hij al weer op. Als het incident in de buurt van een weg, spoorbaan of wat dan ook is heb ik mijn zichtbaarheidsvest al beet op het moment dat ik uit stap, 3 stappen later heb ik hem aan, niet altijd dicht (eerlijk is eerlijk), want ik wil bij mijn zakken kunnen komen. Kost geen tijd extra, en werkt prima. Uitstappen bij een staande houding, vest pakken, geeft meteen 2 seconde meer de tijd om te kijken naar de situatie. Ik snap het niet zo goed wat er moeilijk aan is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #27 Gepost op: 15 juni 2016, 15:17:18
Knap hoor!  ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #28 Gepost op: 15 juni 2016, 15:19:23
Citaat van: CopVR3 link=msg=1430190 date=1465996638
Knap hoor!  ;)
Het gaat niet om knap. Het gaat om dat ik elke keer hoor dat in het heetst van de strijd je er geen tijd voor hebt. Ik vind dat 99 van de 100 keer onzin.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #29 Gepost op: 15 juni 2016, 15:21:10
Ik ben zon dwarse collega die vaak geen pet op heeft en ook vaak geen geel hesje.

Waarom, niet echt een geldige reden voor. Pet draag ik eigenlijk alleen in de horeca. Heb hem overigens wel bijna altijd bij me. Het geel hesje draag ik alleen als ik langdurig uit de auto moet. Bijv ongeval autosnelweg etc. Voor een simpele staandehouding vind ik het gewoon onzin.

Heb ik een gele hoes over mijn vest dan gebruik ik vaak geen hesje. Waarom niet, omdat ik het onzin vind. En niet geloof dat die ene reflectie streep het verschil maakt.