Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1250982 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3670 Gepost op: 19 juni 2012, 12:53:51
Zal wel zijn om "spelen" te voorkomen. Het schakelen met flippers bestaat al enige tijd en is ooit bij de VAG groep geïntroduceerd bij Audi, op de Audi A6 omstreeks '99, eerst puur met pookje (sequentieel tikken), het heette toen tiptronic, later kwamen er ook flippers aan t stuur bij.

Het is niet bijster moeiijk schakelen: 1 tik rechts aan stuur: versnelling omhoog, 1 tik links aan het stuur, versnelling omlaag, mits de pook in de stand handmatig schakelen staat. Diverse fabrikanten hebben het, is eigenlijk komen overwaaien uit de racerij. Idee was dat je beide handen aan het stuur kan houden tijdens het schakelen.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #3671 Gepost op: 20 juni 2012, 22:05:02
In A-A zijn ze uitgeschakeld omdat het toch een aparte manier van schakelen is en daar moet je in geoefend zijn zeggen ze.

Ik heb geen flauw idee aangezien ik er nog nooit mee heb gereden.

Bij ons werken ze gewoon en je kan er weinig mee fout doen; als jij 100 km/u rijdt en je wilt schakelen naar zijn 2 dan weigert de bak dit gewoon. Ook als je niet opschakelt en (flink) harder gaat rijden, pakt de DSG-bak het weer van je over en gaat hij automatisch in zijn drive.

De DSG-bak heeft dus een voorgeprogrameerd bereik waarbinnen jij kan (op)schakelen zonder de bak te beschadigen. Wel een nadeel is dat de flippers aan het stuur zitten en dus meedraaien; maaak je een snelle stuurbeweging, dan wordt het al lastig schakelen  :-\


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #3672 Gepost op: 22 juni 2012, 21:33:07


Dienst: Regiopolitie Drenthe
Bureau: Hoogeveen?
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: 15-KJS-2
Bijzonderheden: De grill-flitser aan de linkerkant is kapot


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3673 Gepost op: 22 juni 2012, 22:22:53
Want hij blijft branden? Of bedoel je rechtsvoor?  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #3674 Gepost op: 23 juni 2012, 09:03:45
Want hij blijft branden? Of bedoel je rechtsvoor?  O0

Links op de foto, en vanuit de auto rechtsvoor inderdaad  O0


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #3675 Gepost op: 23 juni 2012, 13:16:37
Kan helaas mijn eerdere post niet aanpassen! Maar ik heb begrepen dat deze blauwe lampen door de werkvloer zelf zijn ingebouwd en dat deze ondertussen helaas al weer verwijderd zijn op last van .....
En dit heb al gezien dat het dezelfde auto betreft en er (helaas) geen 2 zijn.
Dit is een bericht van Cabo bij de onopvallende voertuigen, en ik had hier een vraag over. Paar jaar terug had je bij A-A een heleboel opvallende Golfjes 4 met flitsers achterin. Als ik me niet vergis had je modellen met 2x oranje of 2x oranje-blauw.
Bij de Golf 5 en 6 heb ik dit persoonlijk niet meer terug gezien, weet iemand waarom dit "geschrapt" is bij de voertuigen van nu ?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3676 Gepost op: 23 juni 2012, 13:18:37
De Golf 5 had het ook, twee Whelen TIR6 amber achter de achterruit. De Golf 6 heeft het niet meer omdat er nu amber in de balk zit.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #3677 Gepost op: 23 juni 2012, 13:22:14
De Golf 5 had het ook, twee Whelen TIR6 amber achter de achterruit. De Golf 6 heeft het niet meer omdat er nu amber in de balk zit.

Thanks Frank !  O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3678 Gepost op: 23 juni 2012, 14:19:15
Links op de foto, en vanuit de auto rechtsvoor inderdaad  O0
Inderdaad rechtsvoor. Als je met je neus er bovenop zat dat zag je het een heel klein beetje knipperen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3679 Gepost op: 26 juni 2012, 08:41:09
De Golf 5 had het ook, twee Whelen TIR6 amber achter de achterruit. De Golf 6 heeft het niet meer omdat er nu amber in de balk zit.

En ook omdat eea niet aan de eisen in de Regeling voldoet.