Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1250999 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3900 Gepost op: 23 november 2012, 10:30:25
Dat is ook de bedoeling, om de portieren als dekking te gebruiken bij bijv. de uitpraat procedure. Weet iemand of de bepantsering in de aanbesteding zit? Onze deuren zijn nu namelijk nog niet gepantserd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3901 Gepost op: 23 november 2012, 10:32:42
Dat is ook de bedoeling, om de portieren als dekking te gebruiken bij bijv. de uitpraat procedure. Weet iemand of de bepantsering in de aanbesteding zit? Onze deuren zijn nu namelijk nog niet gepantserd.

De noodhulpwaardige voertuigen zijn inderdaad voorzien van bepantserde deuren. De nieuwe Touran's in Haaglanden (die met de witte Whelen lichtbalken) hebben het ook.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3902 Gepost op: 23 november 2012, 10:54:44
Ter vergelijking m.b.t. iedereen die zich afvraagt waarom het politielogo zelf niet gebruikt is:

Mijn conclusie:

Het politielogo met de vlam is tweekleurig (en dus aanzienlijhk duurder in bestickering)
Het plaatsen van politie is om de huisstijl gelijk te trekken aan de ambulance en de brandweer. Die hebben ook een 'star of life'  en een 'brandweerschild' in hun logo op de zijkant die niet terugkomt in de motorkap/achterzijde logo's. Die logo's zijn 'slechts'  in FRUTIGER lettertypes geschreven. Overigens is dat 1:1 gelijk aan het lettertype van "Politie" in ons echte logo.

Zie vergelijking:



Afbeelding (C) 2012


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3903 Gepost op: 25 november 2012, 18:14:32
Ik zag gisteravond een Touran van een van de bureau's uit de binnenstad van Amsterdam welke bij een spoedrit alleen de tekst 'POLITIE' in spiegelschrift aan de voorzijde had branden in combinatie met blauw en OGS!? Had ik nog nooit eerder gezien...


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3904 Gepost op: 25 november 2012, 19:18:37
Ik zag gisteravond een Touran van een van de bureau's uit de binnenstad van Amsterdam welke bij een spoedrit alleen de tekst 'POLITIE' in spiegelschrift aan de voorzijde had branden in combinatie met blauw en OGS!? Had ik nog nooit eerder gezien...

Da's voor mij ook nieuw...


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3905 Gepost op: 25 november 2012, 19:23:07
Ik zag gisteravond een Touran van een van de bureau's uit de binnenstad van Amsterdam welke bij een spoedrit alleen de tekst 'POLITIE' in spiegelschrift aan de voorzijde had branden in combinatie met blauw en OGS!? Had ik nog nooit eerder gezien...
Ofwel OGS en stop-voor? Zo te zien kan je dat met dikke vingers doen, eerst blauw aan (en met dikke vingers stop voor), en daarna pas de toeturts;




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3906 Gepost op: 25 november 2012, 19:25:24
Ofwel OGS en stop-voor? Zo te zien kan je dat met dikke vingers doen, eerst blauw aan (en met dikke vingers stop voor), en daarna pas de toeturts;

Het betrof alleen de tekst POLITIE in spiegelschrift aan de voorzijde, dus niet met stop erbij. Tevens niet het nieuwe model Touran, ik gok het vtg van de Beursstraat.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3907 Gepost op: 25 november 2012, 19:39:52
Het betrof alleen de tekst POLITIE in spiegelschrift aan de voorzijde, dus niet met stop erbij. Tevens niet het nieuwe model Touran, ik gok het vtg van de Beursstraat.
Dan heb ik niets gezegd.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3908 Gepost op: 25 november 2012, 20:18:57
Heb wel regelmatig onopvallende verkeersauto's zien rijden met achterop POLITIE als ze over de vluchtstrook reden. Wat jij beschrijft is ook niet iets wat ik vaker heb gezien, beetje zoals ze in amsterdam met een aantal ambu's hadden dus.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3909 Gepost op: 25 november 2012, 21:35:48
De ambu's in A-A hadden een matrix in de grill die afwisselend AMBULANCE en SPOED lieten zien i.p.v. POLITIE en STOP.
Dit als extra aanvulling van de OGS die de ambu voert.

Enkel POLITIE aan de voorzijde is voor mij ook nieuw en kan me ook niet herinneren dat deze als vraag eerder is gesteld.

Het klopt dat o.a. VROS auto's achter enkel POLITIE kunnen tonen zodat men weet dat het een politie auto betreft
meestal wordt dat ondersteund door blauw blauw mee te laten flitsen naast de matrix.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen