Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1259414 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #2020 Gepost op: 6 mei 2009, 18:24:00
@RalfW volgens mij zitten die achter de grille verstopt. En trouwens over die Golf VI van Amsterdam me vader zij dat ie niet bij een wijk gaat rijden maar voor een andere dienst. Welke weet ie niet.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2021 Gepost op: 6 mei 2009, 18:40:30
@RalfW volgens mij zitten die achter de grille verstopt. En trouwens over die Golf VI van Amsterdam me vader zij dat ie niet bij een wijk gaat rijden maar voor een andere dienst. Welke weet ie niet.
Dus toch tourans voor de noodhulp in a'dam?  ???


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #2022 Gepost op: 6 mei 2009, 21:26:59
Dus toch tourans voor de noodhulp in a'dam?  ???
Geen idee :p Zal wel leuk zijn wat afwisseling het is nu qua noodhulp alleen maar Golf..
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2023 Gepost op: 6 mei 2009, 22:10:23
Vandaag moest ik ff bij de inbouwers van Radio Holland zijn die voor ons in Groningen alles op/inbouwen en repareren, en heb voor jullie even navraag gedaan hoe dit zit.
Er moeten nog 3 Opel Zafira's worden omgeruild en dan zijn alle districten voorzien van VW Touran of VW Golf.
Nieuwe daksets die aan de nieuwe eisen voldoen worden door Honac niet uitgeleverd (aan Groningen? of niet leverbaar?).
Toen de bewuste VW Golf IV werd opgebouwd was er ook nog geen andere goede dakset voorradig en dit is dus een noodgreep.
Toevallig waren ze nog bezig met een nieuwe VW golf IV. Deze zijn/worden dus allemaal voorzien van een Vista dakset, als ik het goed begrepen heb type IS 2010.
Rondom met blauwe leds bovenin, en met rondom oranje leds onderin die tevens als traffic advisor kunnen dienen. En natuurlijk een stop transparant in de dakset.
Tevens 2 ledflitsers in de grille.
De groene lamp is verdwenen omdat dit niet verplicht zou zijn.
Er zitten dubbele hoorns achter de ondergrille met het 'nieuwe' geluid.
Alle nieuwe voertuigen moeten tzt. nog terug omdat de kast voor het 'dimbare' nog niet voorradig is en later wordt ingebouwd.

Tot zover de info die ik aldus heb opgedaan.


Als het goed is zit er wel degelijk een groene pit in, de 'corner'led units die half rond lopen zijn 2 verdiepingen? indien ja, dan is de bovenste rij groen, althans bij ons...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2024 Gepost op: 6 mei 2009, 23:10:36
Als het goed is zit er wel degelijk een groene pit in, de 'corner'led units die half rond lopen zijn 2 verdiepingen? indien ja, dan is de bovenste rij groen, althans bij ons...

Er zijn ook regio´s die dubbele rij´en met blauw hebben en dus geen groen .... Moet ook zeggen dat het in de praktijk bijna nooit word gebruikt  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #2025 Gepost op: 7 mei 2009, 18:21:28
Als het goed is zit er wel degelijk een groene pit in, de 'corner'led units die half rond lopen zijn 2 verdiepingen? indien ja, dan is de bovenste rij groen, althans bij ons...

Niet in Groningen, expliciet zoals reeds beschreven. Gedemonstreerd en toegelicht gekregen.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2026 Gepost op: 11 mei 2009, 20:05:03


Dienst : Politie Hollands Midden
Bureau : Roelofvarendsveen
Soort voertuig : Noodhulpvoertuig
Merk : Opel
Type : Vectra
Byzonderheden : Geen extra lampen in de lichtbalk.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2027 Gepost op: 14 mei 2009, 22:00:04
Vandaag moest ik ff bij de inbouwers van Radio Holland zijn die voor ons in Groningen alles op/inbouwen en repareren, en heb voor jullie even navraag gedaan hoe dit zit.
Er moeten nog 3 Opel Zafira's worden omgeruild en dan zijn alle districten voorzien van VW Touran of VW Golf.
Nieuwe daksets die aan de nieuwe eisen voldoen worden door Honac niet uitgeleverd (aan Groningen? of niet leverbaar?).
Toen de bewuste VW Golf IV werd opgebouwd was er ook nog geen andere goede dakset voorradig en dit is dus een noodgreep.
Toevallig waren ze nog bezig met een nieuwe VW golf IV. Deze zijn/worden dus allemaal voorzien van een Vista dakset, als ik het goed begrepen heb type IS 2010.
Rondom met blauwe leds bovenin, en met rondom oranje leds onderin die tevens als traffic advisor kunnen dienen. En natuurlijk een stop transparant in de dakset.
Tevens 2 ledflitsers in de grille.
De groene lamp is verdwenen omdat dit niet verplicht zou zijn.
Er zitten dubbele hoorns achter de ondergrille met het 'nieuwe' geluid.
Alle nieuwe voertuigen moeten tzt. nog terug omdat de kast voor het 'dimbare' nog niet voorradig is en later wordt ingebouwd.

Tot zover de info die ik aldus heb opgedaan.


De kast voor het ´dimbare´... Mag ik vragen wat dit is?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2028 Gepost op: 14 mei 2009, 22:17:52
Dag (felle stand) en nacht (minder felle) stand van de LED's. Dit is verplicht, daar ze anders verblindend kunnen zijn  ;)
LED verkeerslichten (horen ook te) dimmen 's nachts  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2029 Gepost op: 15 mei 2009, 19:26:57
Dag (felle stand) en nacht (minder felle) stand van de LED's. Dit is verplicht, daar ze anders verblindend kunnen zijn  ;)
LED verkeerslichten (horen ook te) dimmen 's nachts  ;)

Denk dat met het dimbare wordt bedoeld de dag/nachtstand van de geluidssignalen!!!