Incidenten met vloggers

Auteur Topic: Incidenten met vloggers  (gelezen 16086 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 30 mei 2016, 17:57:17
Cameraman NOS Journaal geeft vlogger flinke trap

Zoals gewoonlijk ging afgelopen weekend een verslaggever van NOS met een cameraman de straat op om reacties te verzamelen over een actuele kwestie. Dit keer was Gerri Eickhof aan de beurt om met zijn filmploeg reacties te vergaren over het telefoongebruik op de fiets.

Voor het onderwerp spraken ze achter het station van Hilversum met de vlogger achter Ikvosonline, die niet wenste in te gaan op de vraag van de heren. Ondertussen besloot hij wel het hele tafereel te filmen, wat bij de cameraman van NOS in het verkeerde keelgat schoot. Hij was van mening dat de videoblogger hen lastig viel en hun werk verstoorde en besloot hem een flinke trap te geven. Vervolgens, zo is te zien in de opnames die Ikvosonline maakte en publiceerde op zijn YouTubekanaal, probeerde de cameraman de telefoon waarmee gefilmd werd, af te pakken, maar zonder succes.

lees verder: http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/05/cameraman-nos-journaal-geeft-vlogger-flinke-trap

De beelden die de jongeman heeft gemaakt, zijn hieronder te zien:

https://www.youtube.com/watch?v=dMl_UzB3N6o
ikvosonline


Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2016, 18:35:19
Heb het begin gezien en wat mij betreft is het gewoon mishandeling van de vlogger.
Verder maak ik maar geen worden vuil aan die 2 van de Staatsomroep behalve dat ik het 2 zielige [....] vind.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2016, 18:48:17
Wat een ongelooflijk vreselijk irritant ventje die ''vlogger''. Neemt niet weg dat de cameraman van de NOS nooit had mogen schoppen..


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2016, 19:46:48
Citaat van: enrico1972 link=msg=1426667 date=1464626119
Heb het begin gezien en wat mij betreft is het gewoon mishandeling van de vlogger.
Verder maak ik maar geen worden vuil aan die 2 van de Staatsomroep behalve dat ik het 2 zielige [....] vind.

Je ziet dat de vlogger heel wat materiaal er tussen wegknipt. Als ik het verhaal goed volg hoor ik dat hem al enkele malen is verzocht weg te gaan. Niemand zit te wachten op een irritant jong op de achtergrond van een interview wat alleen maar aandacht probeert te trekken. Als er eentje zielig bezig is, ook tegen de politie, dan is het die kansloze vlogger. Maakt het schoppen niet goed, maar wel begrijpelijker. Je mist namelijk heel wat informatie wat hij er bewust tussenuit geknipt heeft.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2016, 23:17:31
Wat een irritant **** ventje zeg. Heb met moeite het filmpje afgekeken. Maar de reden waarom de cameraman schopt is wel begrijpelijk (niet dat ik het goedkeur), zeker omdat die jongen er van alles tussenuit geknipt heeft, ook als de agenten met hem bezig zijn gewoon zijn telefoon aankijken terwijl hij tegen de agent praat. Kansloos gewoon.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2016, 23:55:54
Moet je hier wel over willen discussieren... Moet dit soort type niet gewoon *** *** *** *** ***


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2016, 10:56:11
Citaat van: enrico1972 link=msg=1426667 date=1464626119
Heb het begin gezien en wat mij betreft is het gewoon mishandeling van de vlogger.
Verder maak ik maar geen worden vuil aan die 2 van de Staatsomroep behalve dat ik het 2 zielige [....] vind.

Wat vindt je precies zielig aan de twee mannen die in hun carrière voor de NOS de hele wereld hebben gezien en meer hebben meegemaakt dan jij ooit zal doen?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2016, 18:49:36
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1426805 date=1464684971
Wat vindt je precies zielig aan de twee mannen die in hun carrière voor de NOS de hele wereld hebben gezien en meer hebben meegemaakt dan jij ooit zal doen?
En waarschijnlijk in de meest netelige situaties verslag hebben gedaan, zeg maar.

Peen
Redacteur van


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2016, 21:29:01
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1426805 date=1464684971
Wat vindt je precies zielig aan de twee mannen die in hun carrière voor de NOS de hele wereld hebben gezien en meer hebben meegemaakt dan jij ooit zal doen?
Hij vind niks maar zit gewoon na te pagagaaien wat hij op viesboek leest.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2016, 09:44:03
Citaat van: peen van dienst link=msg=1426942 date=1464713376
En waarschijnlijk in de meest netelige situaties verslag hebben gedaan, zeg maar.

Peen
Precies, van het midden oosten tot Indonesië en van de Balkan tot Afrika rond de evenaar. Als je die tweet boos krijgt, heb je 't wel iets gedaan...
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1427004 date=1464722941
Hij vind niks maar zit gewoon na te pagagaaien wat hij op viesboek leest.

Tja, dat hoort bij publieke organisaties, schijnbaar.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo