Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)

Auteur Topic: Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)  (gelezen 51287 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 4 april 2012, 17:12:25
Doordat ik info mis, overweeg ik ook om te stoppen, maar iets houdt me wel tegen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #81 Gepost op: 4 april 2012, 17:17:39
Doordat ik info mis, overweeg ik ook om te stoppen, maar iets houdt me wel tegen.

Dat heb ik dus ook en daarom heb ik ook het contactformulier op hun site ingevuld.
Aan de hand van hun reactie als er een reactie komt zal ik de welbekende knoop doorhakken.
Ik ben heel benieuwd of en wat ik hierop hoor van ze. Als ik wat weet zal ik het ook gelijk plaatsen kerel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 4 april 2012, 17:25:07
ik heb ondertussen ook een e-mail gestuurd, ook omdat ik mijn inloggegevens kwijt was. e050


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #83 Gepost op: 4 april 2012, 17:29:47
Ik mis dit inderdaad ook. Relevante informatie zoals wijk/deelgebied etc. Voertuig wordt vaak ook maar half beschreven, geen model etc. Een kenteken zou ook handig zijn, maar dit is waarschijnlijk niet mogelijk. Wellicht kan met de eerste of laatste cijfers/letters van het voertuig vermelden.

Nu:
Kijk uit naar een blauwe SUV

Gewenst:
Kijk uit naar een marine blauwe Rangerover Discovery met kenteken 87-XXX-X

Ik kan wel bellen wanneer ik een blauwe SUV zie, maar daar schiet niemand iets mee op 998765


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #84 Gepost op: 4 april 2012, 17:33:33
Bij vermissingen krijg ik in Utrecht meestal toch wel goed te horen in welke omgeving het is.

Punt van verbetering vind ik wel dat sommige centralisten de teksten ter plekke lijken te verzinnen.
Zelf zou ik even in een Word documentje mijn tekst uit typen en dan pas het bericht inspreken, kost je 2 minuten maar voorkomt een bericht: "de politie euh utrecht, isse op zoek naar een meisje. Ze is euhm... 13 jaar oud, bruin haar, euhm leren jack, 1,60m, spijkerbroek, normaal postuur enne een paardenstaart. Blablabla".

Als je snapt ik bedoel. ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 4 april 2012, 17:38:56
Ja, dat euhm gedeelte is heel herkenbaar, waardoor ik vaak weer van begin of aan het bericht luister, omdat ik het even niet meer begrijp of om even op te schrijven.
Ik heb nu al diverse dingen laten lopen, terwijl het dan gebeurde op steenworp afstand.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #86 Gepost op: 4 april 2012, 18:39:45
Bij vermissingen krijg ik in Utrecht meestal toch wel goed te horen in welke omgeving het is.

Punt van verbetering vind ik wel dat sommige centralisten de teksten ter plekke lijken te verzinnen.
Zelf zou ik even in een Word documentje mijn tekst uit typen en dan pas het bericht inspreken, kost je 2 minuten maar voorkomt een bericht: "de politie euh utrecht, isse op zoek naar een meisje. Ze is euhm... 13 jaar oud, bruin haar, euhm leren jack, 1,60m, spijkerbroek, normaal postuur enne een paardenstaart. Blablabla".

Als je snapt ik bedoel. ;)

Was dat soms een donkere zware stem..... en toevallig een minister, die dat in sprak?
(vooral dat euhmm... komt me zo bekend voor)  ;D ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #87 Gepost op: 4 april 2012, 19:22:55
Ook wat feedback gestuurd vanmiddag en werd net door de regiomanager gebeld.

Het duurt best lang voordat het de ether in is. Wanneer er 2 sms'jes uit moeten duurt dit langer en tijd is er niet. Men is bezig om centralisten te trainen en een eenduidige aanpak te krijgen. Veel centralisten zijn idd niet geschoold omdat het vrij nieuw is in deze regio (Brabant zo). Men zegt het zelf ook heel beperkt en vervelend te vinden en is bezig om het te verbeteren. Het liefst sturen ze langere berichten. Kentekens en namen worden wel meegestuurd als deze bekend en relevant zijn.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 6 april 2012, 12:16:05
Ik kreeg vandaag een berichtje.
====================

Geachte mijnheer (naam),

Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw e-mail .Wij stellen het
bijzonder op prijs dat u uw mening met ons wilt delen. Zodoende zijn wij
in de gelegnbheid om de zaken die niet goed lopen of voor verbetering
vatbaar zijn, extra aandacht te geven.Ik zal uw email doorsturen naar de
coordinator van Burgernet.
Wij hopen van harte dat u (toch) besluit om deelnemer van Burgernet te
blijven, uw bijdrage wordt zeer gewaardeerd.

-Ik vertrouw erop dat ik u met het bovenstaande voldoende heb
ingelicht. Heeft u nog vragen, dan kunt u natuurlijk altijd contact met
ons opnemen via 0900-8844 of via het mailadres
burgernet@friesland.politie.nl.   



Met vriendelijke groet,

(naam)
Relatiebeheerder

0900-8844
www.burgernet.nl | burgernet@friesland.politie.nl


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #89 Gepost op: 6 april 2012, 12:24:17
Ook ik heb ondertussen bericht gehad. Goed om te lezen dat ze mijn klacht meenemen in het overleg.

Geachte heer ( Naam ),

Het meesturen van de locatie, ongeacht of dit de postcode of de plaats is, ligt bij de centralist die het bericht verstuurd.
We hebben regelmatig overleg met de meldkamer waarbij elke keer wordt aangegeven dat dit vaak een gemis is.
Ook ditmaal gaan wij contact met hen opnemen om hier op te letten.
U kunt er van uitgaan dat, als u een bericht ontvangt, het feit of de vermissing in ieder geval in "uw omgeving" heeft plaatsgevonden.
Hoe groot deze omgeving in dit geval is, is afhankelijk van de zgn. cirkel welke wordt getrokken door de centralist omtrent de melding.
In de Veel Gestelde Vragen op de site www.burgernet.nl kunt u hier meer over lezen.
 
Hiermee hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

( Naam )

Relatiebeheer Burgernet (Rotterdam-Rijnmond)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen