Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011

Auteur Topic: Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011  (gelezen 17951 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,330
Het is dus nu al zo erg, dat de agenten van hun laatste redmiddel, hun dienstpistool gebruik moeten gaan maken.  :'( Volgens mij is het als dit zo doorgaat niet de vraag óf, maar wanneer er een compleet vuurgevecht gebeurt tussen politie en zg "supporters"...


sylvester1986

  • Gast
Hier staat ook een video van de rellen tevens is er 1 ruiter gewond geraakt.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
woordvpolitieTA WoordvPolitieUtrecht

Briefing is net afgelopen.Totaal vijf agenten geraakt door stenen.Gelukkig niemand ernstig gewond.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Dus toch gewonden. Leek me al onwaarschijnlijk dat niemand gewond zou zijn geraakt!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985


kameraad en mijn jongere broer hebben er in de beveiliging gestaan. Paar citaten van hun en bovenstaande foto:

Ja alles is verder goed gegaan... "F" heeft wel een flinke schop gehad op het lichaam, dus lang leve de protectie... En een teamlid heeft een steen op z'n kop gehad... Maar was heftig

Wat een wedstrijd! Samenvatting, duwen, trekken, stenen ontduiken, en de rest... Lang leve mijn vest....

Ja gelukkig wel... Niks aan overgehouden.... Stonden er met een goed team...
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Uit die politiebus uit het bericht van Mattijs schijnt ook materiaal uit meegenomen te zijn. Aldus Koen Laureij die verslag deed van het hele gebeuren

"KoenLaureij Koen Laureij
Deze politiebus was behoorlijk toegetakeld. Volgens een agent zijn er dingen uit meegenomen. moby.to/uuk976 #utrecht #rellen
"
http://twitter.com/#!/KoenLaureij/
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Had dit niet zien aankomen, iemand die toevallig weet welk risiconiveau deze wedstrijd bedroeg? Heb vandaag gewerkt in de Kuip, ook hier een aantal relletjes/vechtpartijen maar die werden snel de kop ingedrukt door de politieagenten en (hier wel aanwezige) ME


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Het was een verplichte bus combi voor Twente supporters, en Utrecht supporters konden tot een maximum van 4 kaarten kopen op een club/seizoen kaart.
Dat lijkt op een Categorie B wedstrijd.

Persoonlijk denk ik dat gezien de incidenten in het recente verleden, en incidenten met Fc Utrecht supporters dit seizoen, er een verhoogd risico was.
D.w.z. afhankelijk van incidenten gedurende de wedstrijd, die als aanleiding kunnen dienen voor geweldadige acties, is er een kans op ongeregeldheden.
De heftigheid zou ik ook niet voorspelt hebben....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Het was een verplichte bus combi voor Twente supporters, en Utrecht supporters konden tot een maximum van 4 kaarten kopen op een club/seizoen kaart.
Dat lijkt op een Categorie B wedstrijd.

Persoonlijk denk ik dat gezien de incidenten in het recente verleden, en incidenten met Fc Utrecht supporters dit seizoen, er een verhoogd risico was.
D.w.z. afhankelijk van incidenten gedurende de wedstrijd, die als aanleiding kunnen dienen voor geweldadige acties, is er een kans op ongeregeldheden.
De heftigheid zou ik ook niet voorspelt hebben....

Jongens het verleden heeft genoeg keren aangetoond dat voetbal rellen ontstaan of niet, het doet er niet toe welke wedstrijd er gespeeld wordt of wat de uitslag is. Ik heb er dozijnen vol meegemaakt als ME-er. Risico wedstrijd of niet we moeten in Nederland nou echt eens de mentaliteit krijgen dat er met de ME niet te sollen valt. Met de platte pet valt te praten, met de ME niet meer! En aan de heren politici: Sta nou eens achter de wetsdienaar!

Het is al zo vaak maar net goed gegaan, vandaag of morgen loopt het volledig uit de hand en ik ben vrees voor de politieke consequenties.... Het is altijd weer het blauw dat de schuld krijgt en niet de i****t  die zich misdraagt  >:(  " papa geeft de kleine jongen een tik op de vingers omdat ie een koekje jat en papa krijgt op zijn fl****r omdat ie de kleine jongen straft"

hou nog toch op!

aan alle ME-ers in ons land:  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Jongens het verleden heeft genoeg keren aangetoond dat voetbal rellen ontstaan of niet, het doet er niet toe welke wedstrijd er gespeeld wordt of wat de uitslag is. Ik heb er dozijnen vol meegemaakt als ME-er. Risico wedstrijd of niet we moeten in Nederland nou echt eens de mentaliteit krijgen dat er met de ME niet te sollen valt. Met de platte pet valt te praten, met de ME niet meer! En aan de heren politici: Sta nou eens achter de wetsdienaar!

Het is al zo vaak maar net goed gegaan, vandaag of morgen loopt het volledig uit de hand en ik ben vrees voor de politieke consequenties.... Het is altijd weer het blauw dat de schuld krijgt en niet de i****t  die zich misdraagt  >:(  " papa geeft de kleine jongen een tik op de vingers omdat ie een koekje jat en papa krijgt op zijn fl****r omdat ie de kleine jongen straft"

hou nog toch op!

aan alle ME-ers in ons land:  O0

voeg ik me helemaal aan toe!
ook de normale agent mag wel eens wat harder gaan worden zonder ontslagen te worden!
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam