On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770824 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1190 Gepost op: 23 november 2011, 16:24:23
Ik denk dat het juridisch gezien ook direct naar de prullenbak verwezen wordt als je voor de rechter aangeeft "maar mijn bijrijder zei dat ik kon doorrijden"?

Natuurlijk kijk ik zelf (en mijn collega's) ook altijd. Maar zo heb ik ook al eens een aanrijding (met een tram  :D) voorkomen omdat ik meekeek. Dus het werkt twee kanten op! En ik heb liever twee paar ogen...

Wel met die kanttekening uiteraard dat de bijrijder heel veel andere dingen heeft te doen, dus het is een bijtaak met lage prioriteit. Vandaar ook dat het opviel omdat er verder in het filmpje niets gebeurd (geen communicatie naar de meldkamer etc). Kan natuurlijk ook zo zijn dat de bijrijder/ arts achterin zat.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1191 Gepost op: 23 november 2011, 16:27:19
[gechargeerd]die hebben volgens mij een veel groter hart en veel grotere ballen, ik zou het niet durven om zo hard over een kruising te kletteren....[/gechargeerd]

Ik ook niet hoor, alles snelheid gaat eruit! Oversteken doe ik met 30-40 km/u (standaard kruising met standaard uitzicht). Maar ook ambu's zie ik soms oversteken dat ik er kriebels van krijg.....

Maar dat is off-topic. Hebben de voertuigen waaruit de filmpjes gemaakt zijn, video aan boord of is het gemaakt door de inzittenden?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1192 Gepost op: 23 november 2011, 16:53:18
Maar dat is off-topic. Hebben de voertuigen waaruit de filmpjes gemaakt zijn, video aan boord of is het gemaakt door de inzittenden?
de politie vid's en ambu films zijn vaak door de bijrijder gefilmd. Brandweer is vaak door een opstelling gefilmd.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1193 Gepost op: 23 november 2011, 17:44:39
Ik ook niet hoor, alles snelheid gaat eruit! Oversteken doe ik met 30-40 km/u (standaard kruising met standaard uitzicht). Maar ook ambu's zie ik soms oversteken dat ik er kriebels van krijg.....

Maar dat is off-topic. Hebben de voertuigen waaruit de filmpjes gemaakt zijn, video aan boord of is het gemaakt door de inzittenden?
Volgens mij hebben ze geen video aan boord "van de baas" , en is het allemaal werk van enthousiastelingen...

mijn collega's zitten ook artiesten tussen inderdaad, wellicht tot binnenkort, ik rij ook nog weleens op de ring ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1194 Gepost op: 23 november 2011, 18:09:29
de politie vid's en ambu films zijn vaak door de bijrijder gefilmd. Brandweer is vaak door een opstelling gefilmd.
Iemand ervaring met de apparatuur (en tips dan uiteraard)?  iets kleins met een Micro-sd voor niet al te veel geld.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1195 Gepost op: 23 november 2011, 18:34:55
Iemand ervaring met de apparatuur (en tips dan uiteraard)?  iets kleins met een Micro-sd voor niet al te veel geld.
Google even op dashcam :) Zijn leuke dingen te vinden.


Teun Schavuit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #1196 Gepost op: 23 november 2011, 21:50:27
Iemand ook opmerkingen over het eten van een broodje door de chauffeur tijdens een A1-rit?
 ??? Zie eerste filmpje Leiden ca. de eerste 3 minuten...


KME

  • Gast
Reactie #1197 Gepost op: 23 november 2011, 21:56:31
Iemand ook opmerkingen over het eten van een broodje door de chauffeur tijdens een A1-rit?
 ??? Zie eerste filmpje Leiden ca. de eerste 3 minuten...

Ja dus?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1198 Gepost op: 23 november 2011, 22:08:58
Iemand ook opmerkingen over het eten van een broodje door de chauffeur tijdens een A1-rit?
 ??? Zie eerste filmpje Leiden ca. de eerste 3 minuten...

Nee totaal geen moeite mee omdat het zijn rijstijl totaal niet heeft beinvloed gelet op het volledige filmpje.
En als het door welke omstandigheid dan ook nodig is dat hij een broodje eet tijdens welke rit dan ook zal het mij een worst zijn.
Het kan namelijk het verschil zijn tussen goed en slecht functioneren want net als een voertuig heeft ook een lichaam brandstof nodig.
En weten allemaal dat als je een voertuig niet optijd brandstof geeft dat het er mee stopt en dat geldt ook voor het lichaam.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1199 Gepost op: 23 november 2011, 22:16:46
Nee totaal geen moeite mee omdat het zijn rijstijl totaal niet heeft beinvloed gelet op het volledige filmpje.
En als het door welke omstandigheid dan ook nodig is dat hij een broodje eet tijdens welke rit dan ook zal het mij een worst zijn.
Het kan namelijk het verschil zijn tussen goed en slecht functioneren want net als een voertuig heeft ook een lichaam brandstof nodig.
En weten allemaal dat als je een voertuig niet optijd brandstof geeft dat het er mee stopt en dat geldt ook voor het lichaam.

Dan nog: als het de rijkwaliteiten nadelig beïnvloed: ligt het dan aan het eten van het broodje of aan het beleg op het broodje >:D  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens