Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 778460 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1500 Gepost op: 28 maart 2012, 14:39:42
Ik in ieder geval dan wel 998765
Maar dan heb je nog een keuze ipv de foto hoe dan ook zien.


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #1501 Gepost op: 28 maart 2012, 20:53:32
In principe "moet" een beroeps fotograaf/cameraman de situatie vastleggen zoals deze is.
Het dilemma van wel, of niet plaatsen, kan ik aan de eindredactie over laten, maar "thuis" komen zonder deze beelden, dat gaat geen leuk gesprek worden met mijn opdrachtgevers.

Persoonlijk zou ik wel iets meer afstand genomen hebben, en een betere hoek gekozen hebben, maar GEEN beelden is geen optie, neem dat maar van mij aan....

Wat hier ook in meespeelt is of het persoon op de foto wel, of niet, een crimineel is. Wat mij betreft beide evenveel rechten, maar een foto van een neergeschoten crimineel
is redelijk nieuwswaardig te noemen, en zal dus zeer waarschijnlijk in de media komen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1502 Gepost op: 23 april 2012, 20:25:58
Even iets anders als het in beeld hebben van mensen. En of dat kan.

Bij een ongeval afgelopen weekend was een auto frontaal op een tractor gebotst.

Al snel kwam het verhaal naar voren dat het vermoedelijk met zeer hoge snelheid gegaan is. Ik heb deze foto daarbij geschoten. Vinden jullie deze foto kunnen? Of is deze foto een beetje te confronterend?

Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #1503 Gepost op: 23 april 2012, 20:28:56
Buiten de fototechnische kwaliteit (niet erg scherp en moeilijk een onderwerp te herkennen), zou ik niet weten waarom niet. Dan kun je foto's van de gecrashte auto helemaal niet plaatsen, want die zijn dan ook te confronterend.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1504 Gepost op: 23 april 2012, 20:31:20
Buiten de fototechnische kwaliteit (niet erg scherp en moeilijk een onderwerp te herkennen), zou ik niet weten waarom niet. Dan kun je foto's van de gecrashte auto helemaal niet plaatsen, want die zijn dan ook te confronterend.

Foto is 's nachts genomen met ongeveer 50 meter afstand, dus vergeef mij de scherpte van de foto. Waar het om gaat is dat na het zien van de foto wel een conclusie getrokken kan worden over het ongeval. 7000 toeren geeft wel aan dat er niet echt gezond gereden is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #1505 Gepost op: 23 april 2012, 20:34:29
Foto is 's nachts genomen met ongeveer 50 meter afstand, dus vergeef mij de scherpte van de foto. Waar het om gaat is dat na het zien van de foto wel een conclusie getrokken kan worden over het ongeval. 7000 toeren geeft wel aan dat er niet echt gezond gereden is.

Ja maar die conclusie kan ongeveer ook getrokken worden als je alleen het wrak en de trekker ziet. Dat is mijn punt, als het te confronterend is, houd je weinig over wat je nog wél kunt plaatsen, omdat de rest van de foto's ook de enorme klap laten zien.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1506 Gepost op: 23 april 2012, 20:53:36
Foto is 's nachts genomen met ongeveer 50 meter afstand, dus vergeef mij de scherpte van de foto. Waar het om gaat is dat na het zien van de foto wel een conclusie getrokken kan worden over het ongeval. 7000 toeren geeft wel aan dat er niet echt gezond gereden is.
Ik denk dat jij erg moet oppassen wat je hier verteld, want verhaaltjes hebben we niets aan. Kan zo maar zijn dat die meter 7000 toeren aangeeft ten gevolge van de klap, terwijl er in werkelijkheid er veel minder toeren is gemaakt.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1507 Gepost op: 23 april 2012, 20:59:50
Ik denk dat jij erg moet oppassen wat je hier verteld, want verhaaltjes hebben we niets aan. Kan zo maar zijn dat die meter 7000 toeren aangeeft ten gevolge van de klap, terwijl er in werkelijkheid er veel minder toeren is gemaakt.
Het is niet raar om te bedenken dat de toerenteller ten tijde van impact misschien wel op een toertje of 3- 4000 stond. Hoe weet je dat 7000 toeren het toerenaantal dat ten tijde van impact? Het kan goed zijn dat de teller een klap heeft gehad en de wijzer dus verplaatst is...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1508 Gepost op: 23 april 2012, 21:03:12
Het is niet raar om te bedenken dat de toerenteller ten tijde van impact misschien wel op een toertje of 3- 4000 stond. Hoe weet je dat 7000 toeren het toerenaantal dat ten tijde van impact? Het kan goed zijn dat de teller een klap heeft gehad en de wijzer dus verplaatst is...
Dat bedoel ik. Dus je kunt helemaal geen conclussies trekken aan de hand van een foto. ;)


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #1509 Gepost op: 24 april 2012, 13:32:22
In het politieboard heb ik de vraag gesteld of er door de VOA iets met dit soort informatie wordt gedaan. Topic is hier te vinden.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!