Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749091 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #1730 Gepost op: 26 augustus 2012, 12:15:55
ik denk dat HAPRPAA vooral bedoelt dat hij wel eens 30km/u te hard rijd waar het volgens richtlijn maar 20 km/u mag wezen...
Bij mijn weten is er nog geen functionaliteit bestaand die kan detecteren dat jij met je auto door rood rijdt (ingebouwd in de auto bedoel ik dan he)
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1731 Gepost op: 26 augustus 2012, 12:19:35
Op die manier, ik zat eerder te denken wanneer het fout gaat dat het dan kan worden aangetoond.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1732 Gepost op: 26 augustus 2012, 15:48:26
ik denk dat HAPRPAA vooral bedoelt dat hij wel eens 30km/u te hard rijd waar het volgens richtlijn maar 20 km/u mag wezen...
Bij mijn weten is er nog geen functionaliteit bestaand die kan detecteren dat jij met je auto door rood rijdt (ingebouwd in de auto bedoel ik dan he)
Dit kan nooit, de brancherichtlijn spreekt al enige tijd over 40 km/h overschrijding, zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Meer over dit onderwerp is hier te lezen.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1733 Gepost op: 27 augustus 2012, 08:24:21
Die richtlijn is niet ..... immers er kan van worden afgeweken. Echter waar veel collega's voor worden veroordeeld is het feit dat men te hard rijdt op plekken waar dit niet kan, niet stapvoets door het rode verkeerslicht rijden of een kruising stapvoets benaderen en dan een ongeval veroorzaken met meer dan gering letsel.

Als jij gewoon netjes je werk doet en de veiligheid van iedereen probeerd te waarborgen zal er geen OVJ, CHEF of rechter zijn die je veroordeeld.

De andere kant van deze techniek is dat het ook je onschuld kan aantonen.
Bij ons rijden we al jaren met UDS rond en heb op nog geen enkel moment gehad dat ik werd bekeken door wie dan ook.
Trouwens zelfs met de nieuwe PDA's kunnen ze zien waar je rijdt en hoe hard je hebt gereden.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #1734 Gepost op: 27 augustus 2012, 18:46:29
Ik begreep dat dit voertuig (de 81.30 geloof ik) de enige is, ik heb er ook nog niet meer gezien en dat deze auto als ''demo'' op een politiebijeenkomst heeft gestaan  ;)
De 81.30 ja... collega's hebben al een paar keer te horen gekregen van welke andere regio ze waren...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1735 Gepost op: 27 augustus 2012, 18:57:14
Sterker nog, aangezien elk voertuig voorzien is van GPS kunnen ze realtime zien waar en hoe snel je rijdt..... ik geef er niet om.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #1736 Gepost op: 27 augustus 2012, 19:00:26
De 81.30 ja... collega's hebben al een paar keer te horen gekregen van welke andere regio ze waren...
Mis! U gaat niet door voor de koelkast ;D

Niet de 81.30 maar de 81.40:
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #1737 Gepost op: 27 augustus 2012, 20:07:43
Mis! U gaat niet door voor de koelkast ;D

Niet de 81.30 maar de 81.40:

Schaam. Ik zou dat moeten weten... in ieder geval Beverwijk ;)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1738 Gepost op: 17 september 2012, 18:13:26
Hoe bevalt collega's de aanbesteding, nu er al flink wat nieuw spul in de rondte rijdt? Ik moet zeggen dat de nieuwe Touran silky smooth over de weg gaat, geen klagen over! Weliswaar zijn we er qua signalering op achteruit gegaan, maar de grootlichtschakeling vult wel wat op.

De Transporter is op alle fronten beter dan de dienstbussen die al reden: goede motor i.c.m. de DSG-bak en vol met signalering.

De Golf Variant kan ik niks over zeggen, daar rijdt alleen de VOA mee bij ons.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1739 Gepost op: 17 september 2012, 19:25:12
De Transporter is op alle fronten beter dan de dienstbussen die al reden: goede motor i.c.m. de DSG-bak en vol met signalering.

Bij ons bouwt met nog steeds Transporters op met een handgeschakelde bak en alleen een Whelen lichtbak. :'(