Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1182588 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1770 Gepost op: 27 januari 2011, 23:20:03
Zo wat een ding he, die heb ik ooit op een oud politievoertuig gezien, maar nog nooit hedendaags en werkend.
Doet me trouwens denken aan de michigan state police voertuigen, die hebben vaak grote rode zwaailicht op het dak.
Is dat ook een stemlite?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #1771 Gepost op: 27 januari 2011, 23:22:08
Ja, dat was het! Stemlite!



Heb hem ff op youtube gezocht, gevonden, maar helaas zonder verlichting erop.

stemlite.avi
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1772 Gepost op: 27 januari 2011, 23:26:35
Zo wat een ding he, die heb ik ooit op een oud politievoertuig gezien, maar nog nooit hedendaags en werkend.

De HV 3 van Brandweer Ede heeft er ook een, alleen dan voorzien van een oranje (Hella) zwaailamp
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1773 Gepost op: 27 januari 2011, 23:30:26
Michigan state police heeft een standaard vaste rode zwaailamp, weliswaar ook een fors model, maar is geen Stemlite.
Nieuwe versies zijn zelfs uitgerust met Whelen LED modules.


Stemlite heeft terdege een keuring. De blauwe lampen erin (halogeen) zijn ECE R65 gekeurd en mogen derhalve nog steeds op een voertuig zitten, mits deze voor 1 Januari 2009 als hulpverleningsvoertuig op kenteken is gezet.
Deze hoeft in de overgangsperiode (tot 2014) niet te voldoen aan de klasse II.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1774 Gepost op: 27 januari 2011, 23:32:16
Op www.blauwblik.nl staan sowieso 2 politievoertuigen (Politieauto’s Gemeentepolitie Groningen
1951-1994) ook met een Stemlite, waarvan 1 ook omhoog staat.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1775 Gepost op: 27 januari 2011, 23:34:18
Michigan state police heeft een standaard vaste rode zwaailamp, weliswaar ook een fors model, maar is geen Stemlite.

Dat zij daar mee rijden, dat heeft toch met traditie te maken?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1776 Gepost op: 27 januari 2011, 23:46:13
Net rondgekeken op internet en de Michigan State Police rijdt met een RV-25/26 Spitfire.

Michigan State Police (MSP) Beacon RV-26
User:wpd8905

en de moderne versie

Teen Driving School - Michigan State Police
User:OHSP


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #1777 Gepost op: 27 januari 2011, 23:46:21
Dinsdag en woensdag een middagdienst, ben benieuwd ;)
Even het Uitgeestermeer opgezocht bij nacht en het groene PD licht aangezet. Inderdaad zijn reflecterende objecten zeer goed zichtbaar, maar vond het verder behoorlijk tegenvallen moet ik zeggen. Wij hebben de 'oude' dakset nog met bovenin een dikke rij PD-groen.


Gast

  • Gast
Reactie #1778 Gepost op: 28 januari 2011, 00:12:36
Heb hem ff op youtube gezocht, gevonden, maar helaas zonder verlichting erop.

stemlite.avi

Nou, zo'n kreng heb ik in de collectie gehad maar niet te tillen zo zwaar en niet mijn ding. Snel geruild met een andere verzamelaar ;) ;)
Inderdaad is de MSP vanuit traditie altijd met de Spitfire Unity RV-26 blijven rijden, met de zgn. Spitfire lens. Behalve aerodynamisch, enorm goed zichtbare lichtflits is traditie de voornaamste reden van die pit. Inmiddels zijn er inderdaad LED ombouw setjes die in de lampen gemonteerd worden en zijn er ook slicktop auto's waar rode LED's rondom gemonteerd zijn.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1779 Gepost op: 28 januari 2011, 04:59:47
Even het Uitgeestermeer opgezocht bij nacht en het groene PD licht aangezet. Inderdaad zijn reflecterende objecten zeer goed zichtbaar, maar vond het verder behoorlijk tegenvallen moet ik zeggen. Wij hebben de 'oude' dakset nog met bovenin een dikke rij PD-groen.

Is bij jullie het PD licht voorzien van een flash pattern? Want ik hoorde dat best veel regio's dat hebben, wij hebben 'slechts' steadyburn, wat mijns inziens ook het beste werkt voor PD licht.