GSM en ICE (in case of emergency)

Auteur Topic: GSM en ICE (in case of emergency)  (gelezen 30235 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #60 Gepost op: 6 mei 2007, 19:20:29
In de ANWB Kampioen van Mei staat een ingezonden brief over ICE.
Weer een groep mensen erbij die ervanaf weten en het misschien gaan gebruiken.
Ik heb het iig wel in mijn telefoon staan.
Enige nadeel is dat mijn caller ID nu ICE aangeeft als ik wordt gebeld door mijn Ouders.
Groet Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 6 mei 2007, 19:24:15
Dat doet die van mij ook, tenzei ze privé gaat bellen naar mijn mobiel. Ik vind het erg handig, een vriendin van mij had het helaas iets te snel nodig. Een week nadat ze ICE in haar telefoon had gezet heeft ze een ongeval gehad. Dankzei ICE wisten haar ouders direct wat er aan de hand was. Het is overigens goed afgelopen.


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #62 Gepost op: 6 mei 2007, 21:02:29
In de ANWB Kampioen van Mei staat een ingezonden brief over ICE.
Weer een groep mensen erbij die ervanaf weten en het misschien gaan gebruiken.
Ik heb het iig wel in mijn telefoon staan.
Enige nadeel is dat mijn caller ID nu ICE aangeeft als ik wordt gebeld door mijn Ouders.
Groet Golly
Daarom heb ik die van mij ICE/SOS/Thuis genoemd, kun je alsnog zien dat het je ouders zijn.


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #63 Gepost op: 14 januari 2010, 20:00:54
Steeds komen mensen terug op een eerdere stelling dat het wenselijk is om in je telefoon een aantal nummers op te nemen die onder de afkorting ICE in je telefoon geprogrameerd dienen te worden omdat ehbo personeel dikwijls geen familie kunnen bereiken omdat zij geen telefoon nr kunnen vinden
dit zou dan de oplossing zijn,Ik heb daarom geschreven dat zij beter een stikker op de achterzijde op het batterij plaatje kunnen plakken.
Wat is jullie ervaring hierin/of misschien nog meer tips.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #64 Gepost op: 14 januari 2010, 20:16:54
Ik ben ook weleens C.B.E. tegen (call by emergency) gekomen
en mocht de nood echt hoog zijn....probeer ik het telefoonboek van de mobiel door te spitten opzoek naar "ouders', Pa, Ma, tante sjaan...etc)
Ik denk dat een sticker , zeker in eengerbuiksvoorwerp als een gsm snel onleesbaar wordt of beschadigd
en sommige mobieltjes..............lukt het mij echt niet om ze van de vergrendeling te krijgen ;D


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #65 Gepost op: 14 januari 2010, 20:36:31
Ik heb zelf een aantal nummers onder SOS staan op deze wijze

SOS1: nummer thuis
SOS2: mobiel echtgenoot
SOS3: nummer zus en zwager
SOS4: mobiel zus


SOS is een internationale afkorting die de meesten mensen kennen. In ieder geval de prof. hulpverlening.  ;)


Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #66 Gepost op: 14 januari 2010, 20:51:10
Ik heb 1 nummer als "1 ICE" opgeslagen (zo staat ie bovenaan in de lijst) :)
Al is dat meer voor in het buitenland, voor in NL staat "Thuis" er gewoon in :P


Albert-Jan

  • Medewerker Arrondissementsparket Openbaar Ministerie Middelburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • Ambulance 19105 Goes
Reactie #67 Gepost op: 22 januari 2010, 10:07:01
Ik heb al verschillende keren gelezen dat slachtoffers van bijv. een ongeval wel een mobieltje bij zich hebben maar dat urgentie personeel geen familie of bekenden kunnen contacteren. Is het misschien niet handig om duidelijk kenbaar te maken dat een I.C.E. nummer heel makkelijk en belangrijk is? Ook voor in het buitenland. En omdat er ook mensen zijn waar je niet direct in de telefoon kan maar eerst een code moet intoetsen lijkt mij het ook handig dat die mensen een papiertje in hun portemonnee doen met de nummers erop. Dit is heeft volgens mij wel een aantal keren in ned. in de belangstelling gestaan maar wordt nog niet heel veel gebruikt. Het kan namelijk erg handig zijn. :) Misschien is het handig dit in het onderwijs en de media aan te kaarten zodat je gelijk een groot publiek hebt? ;)


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #68 Gepost op: 22 januari 2010, 10:13:17
Dit zelfde topic loopt ook in Vragen aan SEH.....wellicht staat daar al een antwoord voor je, anders is het mogelijk deze beide topics samen te voegen??

Ruud


Albert-Jan

  • Medewerker Arrondissementsparket Openbaar Ministerie Middelburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • Ambulance 19105 Goes
Reactie #69 Gepost op: 22 januari 2010, 10:40:20
Ik heb al verschillende keren gelezen dat slachtoffers van bijv. een ongeval wel een mobieltje bij zich hebben maar dat urgentie personeel geen familie of bekenden kunnen contacteren. Is het misschien niet handig om duidelijk kenbaar te maken dat een I.C.E. nummer heel makkelijk en belangrijk is? Ook voor in het buitenland. En omdat er ook mensen zijn waar je niet direct in de telefoon kan maar eerst een code moet intoetsen lijkt mij het ook handig dat die mensen een papiertje in hun portemonnee doen met de nummers erop. Dit is heeft volgens mij wel een aantal keren in ned. in de belangstelling gestaan maar wordt nog niet heel veel gebruikt. Het kan namelijk erg handig zijn.  Misschien is het handig dit in het onderwijs en de media aan te kaarten zodat je gelijk een groot publiek hebt?