GSM en ICE (in case of emergency)

Auteur Topic: GSM en ICE (in case of emergency)  (gelezen 30266 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #80 Gepost op: 16 mei 2011, 18:11:47
Je ziet dus dat er in Nederland geen Hulpdienst er gebruik van maakt.

Tsja ... als ik nu net die ene tref die er wel gebruik van maakt. Baat het niet ... schaden doet het zeker niet.
"Thuis" staat er ook in net als "home"
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #81 Gepost op: 16 mei 2011, 20:40:18
Tsja ... als ik nu net die ene tref die er wel gebruik van maakt. Baat het niet ... schaden doet het zeker niet.
"Thuis" staat er ook in net als "home"

Het irritante eraan is dat mijn toestel bij de naam van me vader het thuisnummer staat ingevuld maar ook bij me moeder en dat er bij thuis het nummer ook staat ingesteld. Het effect is dan dat het nummer zelf word weergegeven zonder naar...
En natuurlijk heb ik mij zelf er ook instaan... niet om me nummer te onthouden maar om me visitekaartje te kunnen sturen... :P
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #82 Gepost op: 17 mei 2011, 18:50:14
Je ziet dus dat er in Nederland geen Hulpdienst er gebruik van maakt. Ik heb ze dus ook niet in me mobiel staan alleen gewoon Thuis en dat is meer dan genoeg. Ooit is een mobiel op de hei gevonden.. stond nog aan dus in het telefoonboek gekeken en zag thuis staan. Dat nummer gebeld en omdat we de mobiel met scouting gevonden hadden... hebben we er een groepsfoto meegemaakt, de vinders!

En later heeft de eigenaar hem bij mij thuis opgehaald.

Vind het wel een hele strakke bewering dat alle hulpdiensten totaal geen gebruik maken van ICE (of nummers in telefoons). Er staat in het stukje dat ambulancediensten en de NVBR er niet mee werken én dat het KLPD er weinig gebruik van maakt ....

Regio-politiekorpsen staan regelmatig met een (al dan niet vergrendelde) telefoon in hun handen om ofwel de eigenaar van de telefoon te achterhalen (gevonden voorwerp) of om iemand in kennis te stellen. In (voor mij) 90% van de gevallen staat de telefoon uit of is hij met een code vergrendeld en kunnen we er niets mee ... Als we een telefoon aantreffen kijken we altijd of we iemand kunnen bellen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #83 Gepost op: 17 mei 2011, 19:12:42
Vind het wel een hele strakke bewering dat alle hulpdiensten totaal geen gebruik maken van ICE (of nummers in telefoons). Er staat in het stukje dat ambulancediensten en de NVBR er niet mee werken én dat het KLPD er weinig gebruik van maakt ....

Regio-politiekorpsen staan regelmatig met een (al dan niet vergrendelde) telefoon in hun handen om ofwel de eigenaar van de telefoon te achterhalen (gevonden voorwerp) of om iemand in kennis te stellen. In (voor mij) 90% van de gevallen staat de telefoon uit of is hij met een code vergrendeld en kunnen we er niets mee ... Als we een telefoon aantreffen kijken we altijd of we iemand kunnen bellen ...

Wanneer je geluk hebt en je een verouderde mobiel aan treft in mijn geval was dat een verouderde nokia. Dus was het geen probleem. Maar anderzijds zou het een optie zijn om het Imei-nummer wat terug te vinden is aan de binnen kant van het toestel vaak om dat aan de eigenaar te laten koppelen. Door middel van dat I-mei code kan ook het toestel geblokkeerd worden. Dus dan kan het ook gekoppeld worden lijkt mij. Dan hoeft de politie alleen nog maar de code in te voeren in het daarvoor bedoelde systeem of zo nodig naar een telefoonwinkel waar ze het vast ook wel kunnen :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #84 Gepost op: 17 mei 2011, 19:40:44
Wanneer je geluk hebt en je een verouderde mobiel aan treft in mijn geval was dat een verouderde nokia. Dus was het geen probleem. Maar anderzijds zou het een optie zijn om het Imei-nummer wat terug te vinden is aan de binnen kant van het toestel vaak om dat aan de eigenaar te laten koppelen. Door middel van dat I-mei code kan ook het toestel geblokkeerd worden. Dus dan kan het ook gekoppeld worden lijkt mij. Dan hoeft de politie alleen nog maar de code in te voeren in het daarvoor bedoelde systeem of zo nodig naar een telefoonwinkel waar ze het vast ook wel kunnen :)

Ja, maar op het moment dat je iemand wilt/moet bellen heb je hier over het algemeen geen tijd voor he  ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #85 Gepost op: 17 mei 2011, 19:53:41
Ja, maar op het moment dat je iemand wilt/moet bellen heb je hier over het algemeen geen tijd voor he  ::)

Als ik iemand wil bellen om een telefoon terug te geven als deze is aangetroffen hebben we het over een stukje service. Kan ik niet in de telefoon komen gaat hij naar de opslag en wordt hij ofwel verkocht ofwel vernietigd. Als iemand onwel is en geen ID bij zich heeft is daar ook geen tijd voor ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #86 Gepost op: 17 mei 2011, 22:08:54
Ik heb hier nog even over nagedacht en ben op zoek gegaan naar een App die hier iets aan kon doen. Eentje gekocht (voor 1,50 ofzo) die de oplossing had. Achteraf gezien kun je dit zelf ook eenvoudig oplossen: bewerk je achtergrond van het inlogscherm door er een bepaalde tekst op te zetten. In mijn geval ziet het beginscherm er dan zo uit:

Senior GGP / Oost-Brabant


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #87 Gepost op: 17 mei 2011, 23:27:29
Als ik iemand wil bellen om een telefoon terug te geven als deze is aangetroffen hebben we het over een stukje service. Kan ik niet in de telefoon komen gaat hij naar de opslag en wordt hij ofwel verkocht ofwel vernietigd. Als iemand onwel is en geen ID bij zich heeft is daar ook geen tijd voor ...

Tsja... waarschijnlijk als je echt pech hebt dan kan er niet meer met het toestel gebeld worden omdat het toestel op I-mei geblokkeerd is. Daar kun je de provider voor bellen omdat te laten doen. Moet je alleen wel je I-mei code weten. (*#06#)

Ik heb hier nog even over nagedacht en ben op zoek gegaan naar een App die hier iets aan kon doen. Eentje gekocht (voor 1,50 ofzo) die de oplossing had. Achteraf gezien kun je dit zelf ook eenvoudig oplossen: bewerk je achtergrond van het inlogscherm door er een bepaalde tekst op te zetten. In mijn geval ziet het beginscherm er dan zo uit:



je hebt techneuten en je hebt techneuten, maar dit is natuurlijk een prima idee om te doen. Gewoon als achtergrond zetten. Je kan altijd de foto van je vriendin of vriend er op zetten en het telefoonnummer eronder... Dan weet je tenminste ook gelijk WIE je aan de telefoon hebt...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #88 Gepost op: 30 september 2011, 18:24:18
Om het nog wat makkelijker te doen: zet er een cijfer voor -  1 ICE, 2 ICE, enz.
In mijn telefoon staan ze dan bovenaan, dus als het goed is bij andere telefoons ook (het digitaal sorteren gaat volgens mij in alle systemen gelijk). Als je dan de contactenlijst opent zie je ze gelijk staan. Als elke seconde telt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #89 Gepost op: 30 september 2011, 20:44:37
Om het nog wat makkelijker te doen: zet er een cijfer voor -  1 ICE, 2 ICE, enz.
In mijn telefoon staan ze dan bovenaan, dus als het goed is bij andere telefoons ook (het digitaal sorteren gaat volgens mij in alle systemen gelijk). Als je dan de contactenlijst opent zie je ze gelijk staan. Als elke seconde telt.

ICE 1 = huisadres
ICE 2 = mobiel vriend/vrouw etc
ICE 3 = ouders[/i]

 O0