GSM en ICE (in case of emergency)

Auteur Topic: GSM en ICE (in case of emergency)  (gelezen 30262 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

shagadelic

  • Verpleegkundige I.O.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #70 Gepost op: 15 mei 2011, 00:09:38
AMSTERDAM - Politie, brandweer en ambulancediensten maken vrijwel nooit gebruik van een ICE-noodnummer in mobiele telefoons.

http://www.nu.nl/tech/2514838/hulpdiensten-negeren-ice-noodnummer-in-mobiel.html


Vraag me wel af hoe andere mensen hierover denken. Ook die er in de praktijk ervaring mee hebben.
Zelf ook een ICE-nummer in m'n telefoon, maar heeft het dus wel echt zin?


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #71 Gepost op: 15 mei 2011, 12:57:12
Onlangs nog, meisje onwel geworden. Vrienden wisten geen namen/nummers van ouders, maar hadden wel haar handtas met telefoon. Stond er geen ICE nr. in....

Maar goed, met de agenda ging het ook.
Digitaal onderzoek


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #72 Gepost op: 15 mei 2011, 13:03:05
AMSTERDAM - Politie, brandweer en ambulancediensten maken vrijwel nooit gebruik van een ICE-noodnummer in mobiele telefoons.

http://www.nu.nl/tech/2514838/hulpdiensten-negeren-ice-noodnummer-in-mobiel.html


Vraag me wel af hoe andere mensen hierover denken. Ook die er in de praktijk ervaring mee hebben.
Zelf ook een ICE-nummer in m'n telefoon, maar heeft het dus wel echt zin?

Goed (in de zin van leerzaam) dat je dit even aanhaalt, want ik moest de term ICE-nummer toch even googelen voordat ik wist waarover je het had.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #73 Gepost op: 15 mei 2011, 22:59:27
Conclusie:

Het heeft compleet geen nut om ICE oid in je telefoon te zetten. De hulpdiensten maken er compleet geen gebruik van. Tegenwoordig behoren alle Nederlanders een identiteitskaart of rijbewijs op zak te hebben en zich 24/7 waar dan ook zich te kunnen legitimeren. Ook hebben mensen hun zorgpas van de ziektekostenverzekeraar bij zich zodat wanneer je naar het ziekenhuis moet daar al je gegevens ook opstaan. Wanneer men iemand van thuis nodig hebben zal op je pas toch ook een thuistelefoonnummer opstaan. Wanneer je nou alleenwonend bent zal men dan lijkt me aan de hand van bijvoorbeeld een huisarts ook nog kunnen herleiden wie bijvoorbeeld ouders zijn of broer/zus. Wanneer je geen broer zus of ouders hebt zal er misschien een voogd bekend zijn bij een huisarts of een vrouw/vriendin/partner. In ieder geval ze zullen er echt wel achter komen bij je hoort...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #74 Gepost op: 15 mei 2011, 23:04:14
In deze tijd van smartphones zal het gebruik van ICE denk ik lastiger gaan worden. In mijn vorige telefoon had ik dit ook in mijn contactgegevens staan, maar mijn nieuwe smartphone moet voor gebruik ontgrendeld worden met een pincode. In verband met allerlei apps, privacygevoelige zaken als email e.d. vindt ik het wel prettig dat er enige vorm van bescherming is. Voor het gebruik van ICE is het echter een groot nadeel. Wellicht dat daar in de toekomst nog iets op gevonden wordt!
Senior GGP / Oost-Brabant


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #75 Gepost op: 15 mei 2011, 23:08:59
In deze tijd van smartphones zal het gebruik van ICE denk ik lastiger gaan worden. In mijn vorige telefoon had ik dit ook in mijn contactgegevens staan, maar mijn nieuwe smartphone moet voor gebruik ontgrendeld worden met een pincode. In verband met allerlei apps, privacygevoelige zaken als email e.d. vindt ik het wel prettig dat er enige vorm van bescherming is. Voor het gebruik van ICE is het echter een groot nadeel. Wellicht dat daar in de toekomst nog iets op gevonden wordt!

Kun je überhaupt met de tegenwoordige smartphones nog wel 112 bellen wanneer hij vergrendeld is?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #76 Gepost op: 15 mei 2011, 23:11:10
Kun je überhaupt met de tegenwoordige smartphones nog wel 112 bellen wanneer hij vergrendeld is?

Jazeker, dat is geen probleem. Op het scherm waar je je pincode intoets staat ook de knop "noodoproep". Dat is volgens mij ook wettelijk (of op een andere manier) vastgelegd.
Senior GGP / Oost-Brabant


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #77 Gepost op: 15 mei 2011, 23:25:44
Jazeker, dat is geen probleem. Op het scherm waar je je pincode intoets staat ook de knop "noodoproep". Dat is volgens mij ook wettelijk (of op een andere manier) vastgelegd.

Oke, weer wat geleerd, kunnen we nu weer "on topic"
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #78 Gepost op: 16 mei 2011, 15:57:58
In deze tijd van smartphones zal het gebruik van ICE denk ik lastiger gaan worden. In mijn vorige telefoon had ik dit ook in mijn contactgegevens staan, maar mijn nieuwe smartphone moet voor gebruik ontgrendeld worden met een pincode. In verband met allerlei apps, privacygevoelige zaken als email e.d. vindt ik het wel prettig dat er enige vorm van bescherming is. Voor het gebruik van ICE is het echter een groot nadeel. Wellicht dat daar in de toekomst nog iets op gevonden wordt!

Mijn smartphone is zo ingesteld dat als hij ontgrendeld is er wel gebruik gemaakt kan worden van de belfunctie (en andresboek) maar dat voor het gebruik van e-mail en I-net een extra pin ingegeven moet worden.
Verder heb ik 2 ICE nummers in mijn adresboek staan. ICE (Dokter) naam en ICE (vrouw) naam.
Daar kunnen hulpdiensten wel mee uit de voeten denk ik.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #79 Gepost op: 16 mei 2011, 17:42:44
Mijn smartphone is zo ingesteld dat als hij ontgrendeld is er wel gebruik gemaakt kan worden van de belfunctie (en andresboek) maar dat voor het gebruik van e-mail en I-net een extra pin ingegeven moet worden.
Verder heb ik 2 ICE nummers in mijn adresboek staan. ICE (Dokter) naam en ICE (vrouw) naam.
Daar kunnen hulpdiensten wel mee uit de voeten denk ik.

Je ziet dus dat er in Nederland geen Hulpdienst er gebruik van maakt. Ik heb ze dus ook niet in me mobiel staan alleen gewoon Thuis en dat is meer dan genoeg. Ooit is een mobiel op de hei gevonden.. stond nog aan dus in het telefoonboek gekeken en zag thuis staan. Dat nummer gebeld en omdat we de mobiel met scouting gevonden hadden... hebben we er een groepsfoto meegemaakt, de vinders!

En later heeft de eigenaar hem bij mij thuis opgehaald.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=