GSM en ICE (in case of emergency)

Auteur Topic: GSM en ICE (in case of emergency)  (gelezen 30169 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #50 Gepost op: 3 mei 2007, 00:13:39
Tuurlijk zal het effect hebben,maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik nu de betekenis van de letters ice alweer kwijt was.... :-\
  Ta


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #51 Gepost op: 3 mei 2007, 04:17:40
*hint t staat in de poll er boven   8)*

met voldoende promotie moet dit lukken..

SOS is een hulpkreet
ICE = In Case of Emergency (letterlijk vertaald: in gebal van nood...)
k vind persoonlijk het gebruik van SOS dan ook een beetje "misplaatst" maar das meer mijn gevoel
Politie Aspirant niveau 4


JeanBateau

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 3 mei 2007, 11:37:27
Zal eens kijken of ik er volgende week vrijdag bij ons in Info aandacht aan kan besteden middels een interview met iemand.


SwimmY

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 3 mei 2007, 13:40:30
Er stond een klein stukje in het tijdschrift "de Kampioen" over heb ik gezien, na aandringen van mijn moeder heb ik het ook maar in mijn mobiel gezet...  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 3 mei 2007, 13:53:24
Waarom promoot de ambulancedienst/ vereniging het niet groots, misschien kan dat via SIRE of zo'n organisatie? Ik bedoel: door middel van reclamespotjes op tv en radio of in de krant, of posters op boards bereik je toch veel meer mensen. Ik heb een gevoel dat nu alleen de families/ vrienden van ambulancepersoneel ICE kent en wij bezoekers van 112-sites...

Omdat 't niet onze taak is de identiteit van 'n patient te achterhalen. Daar is de politie voor, of dat kunnen ze in 't ziekenhuis proberen maar ons is gezegd dat dat niet onze taak is, en als we 'n bewusteloze pt hebben (zonder dat iemand weet wie ie is of wat ie heeft) hebben we ook wel andere prioriteiten dan met 'n gsm te gaan spelen.

Ik heb hier al verschillende John en Jane Doe's gehad, bij 'n paar hadden we politie tp die door hun zakken gingen en daar 'n beurs met meer info vonden, en die andere hebben we gewoon naar 't ziekenhuis gebracht en daar kan dat eventueel verder de identiteit onderzocht worden.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #55 Gepost op: 3 mei 2007, 14:07:58
Er stond een klein stukje in het tijdschrift "de Kampioen" over heb ik gezien, na aandringen van mijn moeder heb ik het ook maar in mijn mobiel gezet...  ;)

dat heb ik idd dus bij mn ma onder dr neus geduwd  ^-^
Politie Aspirant niveau 4


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #56 Gepost op: 3 mei 2007, 16:22:59
Omdat 't niet onze taak is de identiteit van 'n patient te achterhalen. Daar is de politie voor, of dat kunnen ze in 't ziekenhuis proberen maar ons is gezegd dat dat niet onze taak is, en als we 'n bewusteloze pt hebben (zonder dat iemand weet wie ie is of wat ie heeft) hebben we ook wel andere prioriteiten dan met 'n gsm te gaan spelen.

Ik heb hier al verschillende John en Jane Doe's gehad, bij 'n paar hadden we politie tp die door hun zakken gingen en daar 'n beurs met meer info vonden, en die andere hebben we gewoon naar 't ziekenhuis gebracht en daar kan dat eventueel verder de identiteit onderzocht worden.

Begrijp ik, maar waarom komt deze actie dan vanuit de ambulancedienst? Doet de politie dit vaak niet? En is de politie wel op de hoogte van deze actie? En zo ja, waarom doen die er dan niks aan om het groots te promoten?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Karim

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 3 mei 2007, 16:29:38
Begrijp ik, maar waarom komt deze actie dan vanuit de ambulancedienst?

Ik heb nog nergens 'n officiel bericht gezien dat dit "vanuit de ambulancedienst" komt, al die doorstuur mailtjes over ICE zeiden vaak iets anders :

Een verpleger heeft opgemerkt.....

Hij stelt voor dat....


....wordt regelmatig door huisartsen en mensen uit de EHBO wereld de oproep gelanceerd om....

Ook bij de Haagse politie zijn ze inmiddels bekend met de oproepen om een noodnummer in te programmeren.

Citaat
Dat briljante ideeën helemaal niet zo ingewikkeld hoeven te zijn, bewees het Korps Landelijke Politie Diensten afgelopen week maar weer eens.
Zij kwamen met een even simpele als waardevolle tip voor alle bezitters van een mobiele telefoon:


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #58 Gepost op: 3 mei 2007, 18:43:02
dat even terzijde genomen is ambulancepersoneel wel de groep die het meest in aanraking komt met mensen die daar baat bij (gehad) kunnen hebben, samen met de verpleegkundigen op de SEH dus.

ik denk dat je de kracht van mond op mond reclame niet moet onderschatten en zeker mensen die er zelf baat bij gehad hadden kunnen hebben zullen bereid zijn bekenden in hun omgeving een keer er op te wijzen.
een gemiddelde buspassagier zal een slogan/poster zien en vergeten, maar iemand die een ongeluk heeft gehad en uitgelegd krijgt dat hiermee in een zo vroeg mogelijk stadium familie geïnformeerd had kunnen worden wat misschien zelfs wel voordeliger uit had kunnen pakken (voorkomen allergische reacties of het niet meewegen van medische achtergronden) zal zich WEL realiseren dat het nut heeft en het wellicht ook aan anderen laten weten.
Politie Aspirant niveau 4


Karim

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 3 mei 2007, 19:00:26
dat even terzijde genomen is ambulancepersoneel wel de groep die het meest in aanraking komt met mensen die daar baat bij (gehad) kunnen hebben, samen met de verpleegkundigen op de SEH dus.


Het heeft veel meer baat voor de politie en de SEH dan voor ons, ik hoef de identiteit van onze patient niet perse te weten.