Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1184431 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,588
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2620 Gepost op: 18 november 2011, 18:21:05
http://www.youtube.com/watch?v=cwyfuD0Bf7k
benderboy

All hands fire in New York.

Ik weet niet of die vraag al eens gesteld is maar klapt zo'n opgevouwen slang niet van de auto af als er water op gezet wordt ?
Er lig nog al een aardig stuk slang wat niet eraf gehaald is tenslotte. Lijkt mij dat het Nederlandse systeem handig of slimmer is.
Jammer dat de filmer dat nou weer net niet heeft gefilmd zodat je een indruk kan krijgen hoe of wat er gebeurd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2621 Gepost op: 18 november 2011, 20:16:41
Ik weet niet of die vraag al eens gesteld is maar klapt zo'n opgevouwen slang niet van de auto af als er water op gezet wordt ?
Er lig nog al een aardig stuk slang wat niet eraf gehaald is tenslotte. Lijkt mij dat het Nederlandse systeem handig of slimmer is.
Jammer dat de filmer dat nou weer net niet heeft gefilmd zodat je een indruk kan krijgen hoe of wat er gebeurd.

Ze trekken er af wat ze nodig hebben, dan koppelen ze hem los (en vast aan de auto of aan een brandkraan). Zelfde principe als hier in Nederland met de dompelpompunit's.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2622 Gepost op: 19 november 2011, 00:58:21
afscheid en overstap van brandweerman
door Geertbossie op 18 nov 2011
Een korpslid van de brandweer Maarn-Maarsbergen neemt afscheid en stapt over naar de brandweer van Woudenberg.
Zijn collega's (van beide korpsen) organiseerde een scenario.
De wekelijkse oefenavond van de brandweer Maarn-Maarsbergen werd bruut verstuurd door een alarmering van de alarmcentrale. Automobilisten hadden ter hoogte van de Woudenbergseweg in Maarsbergen verschijnselen van vuur gesignaleerd waarop zij 1-1-2 hebben gebeld. Aangezien er meerdere meldingen in korte tijd bij de alarmcentrale binnen kwamen werd de tankautospuit gealarmeerd waarop deze direct koers zette naar het opgegeven adres. Al snel bleek dit adres niet te kloppen, maar moest men naar de Maarsbergseweg 49 in Woudenberg. Aangezien de brandweer Maarn-Maarsbergen al aanrijdend was werd er besloten om de BVD van Woudenberg in kennis te stellen en is de brandweer Maarn-Maarsbergen doorgereden. Eenmaal ter plaatse kwam de spreekwoordelijke aap al snel uit de mouw. De melding was in scene gezet in verband met het afscheid van brandweerman Andre Pater. In een weiland stond een enorme stapel met pallets in de brand. Deze moest natuurlijk geblust worden door Andre. Terwijl Andre bezig was om de straal in gereedheid te brengen kwamen zijn nieuwe collega's uit Woudenberg (dit tot grote verbazing van Andre) in grote getalen met een prio 1 ook ter plaatse. Nadat de brand geblust was, Andre zijn bluspak met bijbehorende accessoires had ingeleverd, en zijn nieuwe bluspak uit Woudenberg had aangetrokken werd er koers gezet richting de kazerne in Maarsbergen. Hier werd Andre "officieël" overgedragen door postcommandant Henk van Rossum aan Rene Mulder, postcommandant Brandweer Woudenberg. Het bleef nog lang gezellig in de kazerne...........
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,588
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2623 Gepost op: 19 november 2011, 03:24:54
Ze trekken er af wat ze nodig hebben, dan koppelen ze hem los (en vast aan de auto of aan een brandkraan). Zelfde principe als hier in Nederland met de dompelpompunit's.

Dank Jerommeke voor je uitleg. Het leek er namelijk op dat het 1 lange slang was die niet te ontkoppelen was en rechtstreeks
was aangesloten op de pomp vandaar mijn vraag.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #2624 Gepost op: 19 november 2011, 11:09:11
Ze trekken er af wat ze nodig hebben, dan koppelen ze hem los (en vast aan de auto of aan een brandkraan). Zelfde principe als hier in Nederland met de dompelpompunit's.

Leuk detailtje is dat ze eerste de kleine aanvalsslang pakken (die ze als 1e er uit trekken in het midden), daarna op hun donder krijgen van de control man en dan de grotere aanvalsslang pakken.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #2625 Gepost op: 19 november 2011, 17:30:46
Nog tips qua filmen/monteren ?
Ik vind btw die houder van de blauwe led verlichting achterop de politie motor wel erg lang. Of zie ik dit verkeerd en is het normaal ? :P

Gewonden bij aanrijding op de N506 in Wijdenes


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2626 Gepost op: 19 november 2011, 17:38:21
die Lamp van die motor is normaal niet zo lang. Maar die stok kun je uitschuiven.  0098

Over je montage. Ik vind je filmpje mooi hoor! Alleen had ik er niet voor gekozen om alles met zwart uit te faden. Ik had hem gewoon laden faden tussen 2 beelden. Verder leuk gedaan!  O0

Bijzondere TS ook trouwens.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #2627 Gepost op: 19 november 2011, 18:05:59
Ik vind btw die houder van de blauwe led verlichting achterop de politie motor wel erg lang. Of zie ik dit verkeerd en is het normaal ? :P
Gewonden bij aanrijding op de N506 in Wijdenes

Mischien is dit de motor van dielangemotormuis, de blauwe led moet er tenslotte wel bovenuit blijven komen.......  :P >:D
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Reactie #2628 Gepost op: 19 november 2011, 20:27:04
19/11/11 Spouwmuurbrand aan de Akker in Brielle
19/11/11 Spouwmuurbrand aan de Akker in Brielle


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #2629 Gepost op: 19 november 2011, 23:58:44
Citaat
Leuk detailtje is dat ze eerste de kleine aanvalsslang pakken (die ze als 1e er uit trekken in het midden), daarna op hun donder krijgen van de control man en dan de grotere aanvalsslang pakken.
Control man van de Engine bepaalt niet de keuze welke diamater slang er gebruikt wordt, dat doet de bevelvoerder(Officer, Lt). De control man schat het benodigde aantal lengtes in, en zorgt dat de slang die door de Nozzleman en Back-up man wordt ingezet zonder problemen op de plek komt. Ik denk dat de officer in eerste instantie dacht dat het meeviel, opdracht gaf voor de lichtere Ld slang, en toen bij nadere verkenning de opdracht wijzigde vanwege de brand intensiteit.
Let ook op de bemanning van de tweede engine, komen naar de eerste Engine om daar een eventuele straal vanaf in te zetten (nozzelman) heeft een losse straalpijp in zijn handen. De MPO(MotorPumpOperator) in korte broek  ;) komt zijn collega van de eerste Engine te hulp.
Andere tactiek, en techniek, anders maar niet fout 8)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar