Veel ongelukken met politieauto's

Auteur Topic: Veel ongelukken met politieauto's  (gelezen 30748 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #70 Gepost op: 25 september 2010, 22:53:38
Regels gelden ook voor politiemensen,zeker
in diensttijd

Als jij je er een beetje in verdiept had had je geweten dat de politie hiervoor een vrijstelling heeft en als ik noodhulp heb zet ik mijn auto niet 3 straten verderop neer omdat ik elk moment kan uitrukken. Ik hoop dat jij dat ook niet met je ambu doet? Verder vind ik dat jij je collega's erg hard afvalt. Ik heb ook dingen gezien met ambulancepersoneel waarbij ik mijn twijfels heb maar daardoor scheer ik niet de hele ambulancedienst over een kam..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #71 Gepost op: 25 september 2010, 22:54:37
Een hulpverlener die dit over een collega hulpverlener zegt komt erg ongeloofwaardig over.  >:(

Het is ook geen collega heb ik het idee....  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #72 Gepost op: 25 september 2010, 22:55:36
Een hulpverlener die dit over een collega hulpverlener zegt komt erg ongeloofwaardig over.  >:(


Misschien kan RAD eens ondubbelzinnig aangeven welk beroep hij in het dagelijks leven uitoefent?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #73 Gepost op: 26 september 2010, 00:14:59
Gezien de gepeperde uitspraken van RAD mag hij inderdaad eens een boekje opendoen...wat doet RAD precies?

Een kritische noot is prima, maar ik wil hier toch aan toevoegen dat ik altijd prettig samenwerk met de blauwe kant, ook met de rode. 1 team 1 taak, zou ik haast zeggen.  998765 O0 O0


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #74 Gepost op: 26 september 2010, 03:01:56
Het is ook geen collega heb ik het idee....  ;)

100 punten!!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #75 Gepost op: 26 september 2010, 03:03:27

Verder mag je best weten dat ik geen al te hoge dunk  heb van de politie,vind ze vrij hoogmoedig in de omgang met mensen.
Kunnen weining kritiek hebben als het gaat over het eigen handelen in situatie's.

Ruim 50.000 mensen over een kam scheren dat zegt waarschijnlijk meer over jou, dan over die 50.000 politie mensen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #76 Gepost op: 26 september 2010, 09:18:31
In werksituatie's meegemaakt,ga ik hier niet verder op in.
Prive: zal  ik je een voorbeeld noemen:

Herenstraat in mijn woonplaats.
Het is rond etenstijd,straat staat vol geparkeerde auto's
Zie ik daar een politieauto op ze gemak aankomen,ze parkeren
hun dienstauto op een invalideparkeerplek en gaan de snackbar in.
4 minuten laten komen ze naar buiten met hun bestelling voor het
avond eten en rijden lachend weg. De gewone burger hoeft dit niet
tedoen! Die heeft dan gelijk een bon van 150 euro te pakken. Dit soort
gedrag van dienders heb ik vaker gezien,het lijkt erop dat ze denken dat
ze voor alles een vrijbrief hebben. Regels gelden ook voor politiemensen,zeker
in diensttijd

Last van frustraties?
Wat maak jeje druk, of je nu bij de politie, of bij de ambulancediensten of bij de brandweer gaat kijken, bij al die diensten gebeuren zaken die de gewone burger niet mag doen. Vrijwillige brandweermensen rijden nogal eens te hard naar de kazerne na een alarmering. Daar knijpt de poltie ook meer dan eens een oogje dicht, tenzij er echt ontoelaatbare zaken gebeuren. Maar al die zaken gebeuren omdat wij dag en nacht klaar staan voor diezelfde "gewone burger".
Dus wat zeur je nu? Laat eens je waardering blijken, diezelfde agenten die even een invalideplek pikken kunnen een half uur later wel iemands klerezooi opruimen na een ongeval.

En dan die schades. Niet vreemd dat dit gebeurt, de gemiddelde politieauto is vele male vaker en langer op straat dan een ambulance of brandweervoertuig. Dus de kans op schades is ook veel groter. Maar een ieder getroost, ook bij de brandweer gaat het nogal eens mis, en sneuveld er iets aan een voertuig of straatmeubilair. Het zal de hitte van de strijd zijn. 0021 123chill


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #77 Gepost op: 26 september 2010, 11:28:04
Last van frustraties?
Wat maak jeje druk, of je nu bij de politie, of bij de ambulancediensten of bij de brandweer gaat kijken, bij al die diensten gebeuren zaken die de gewone burger niet mag doen. Vrijwillige brandweermensen rijden nogal eens te hard naar de kazerne na een alarmering. Daar knijpt de poltie ook meer dan eens een oogje dicht, tenzij er echt ontoelaatbare zaken gebeuren. Maar al die zaken gebeuren omdat wij dag en nacht klaar staan voor diezelfde "gewone burger".Dus wat zeur je nu? Laat eens je waardering blijken, diezelfde agenten die even een invalideplek pikken kunnen een half uur later wel iemands klerezooi opruimen na een ongeval.

En dan die schades. Niet vreemd dat dit gebeurt, de gemiddelde politieauto is vele male vaker en langer op straat dan een ambulance of brandweervoertuig. Dus de kans op schades is ook veel groter. Maar een ieder getroost, ook bij de brandweer gaat het nogal eens mis, en sneuveld er iets aan een voertuig of straatmeubilair. Het zal de hitte van de strijd zijn. 0021 123chill

Hier kan ik me niet in vinden hoor, laatst bij een prio1 melding 10km te hard en ja hoor geflitst  >: na de melding even terug gegaan naar de controleur en een vriendelijk praatje gemaakt waarin hij ook aangaf dat ik geen onverantwoord rijgedrag had vertoont, maarja te hard is te hard ook voor de vrijwilliger. Ik ga me niet druk maken om die paar tientjes dus heb de beste man een fijne dag gewenst en bedenk me de volgende keer wel of ik niet gewoon rustig aan moet doen richting karzerne, en als de korpsleiding problemen heeft met de opkomsttijd; niet mijn probleem ( uiteindelijk wel het probleem van de burger die moet langer wachten  87iujh).

Voor wat betreft de voorbeeldfunctie die de hulpverlener zou hebben, gewoon aan de regels houden. De burger wordt geconfronteerd met mierenneu........... boetes en wordt mede daardoor (althans dat denk ik) erg krities naar de hulpverlener zeker als het gaat onuitlegbaar gedrag.



De politie, brandweer en ambulance medewerkers zijn ook gewoon mensen en mogen natuurlijk ook foutjes maken, dus ondanks mijn kritiek ben ik blij dat ze er zijn en doen ze goed werk  98uiye






Een brandweerman (in zijn vrije tijd gewoon burger)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Anesthesia Mater

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
  • Leven en laten leven.
Reactie #78 Gepost op: 26 september 2010, 19:20:04
Als ik die agent was geweest had ik die gegevens zeker gewist voor je ;) Houdt het een stuk leefbaarder voor een ieder is mijn mening.
 (Ik heb drie jaar in AA als agent gewerkt en weet ook hoe verschillende ex-collega's kunnen zijn. Een doorsnede van de NL bevolking qua gedachten zullen we maar zeggen)
Dus niet vanzelfsprekend om een bekeuring te geven hoor. Hangt natuurlijk ook nog va de omstandigheden af (waar ik niet bij be geweest dus, mijn mening moet wel iets genuanceerd worden 0098)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #79 Gepost op: 26 september 2010, 19:40:35
@Tosa, vroeger, werden standaard alle flits bekeuringen van hulpverleningsvoertuigen  eruit gehaald. Dit was nog in het tijd perk dat alle foto's handmatig moeten worden ingevoerd. Hierna kwam er een nieuw beleid iedere hulpverlener moet verantwoorden waarom hij of zij te hard rijdt. Daarna vind de chef er nog wat van en uit eindelijk beslist de officier van justitie of de bon word kwijt gescholden. Ook kan de bediener van de radarapparatuur helaas niet zomaar een foto wissen. Doet hij dit wel zal hij bij zijn chef moeten verantwoorden waarom hij dit heeft gedaan. Lastig maar de realiteit.

gr
Mike