Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten

Auteur Topic: Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten  (gelezen 23230 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #30 Gepost op: 5 mei 2009, 12:18:28
Catering verschilt per situatie.

- Een relatief klein incident wordt vaak door een eigen korps verzorgt. Vaak door een lokale cateraar, waar formele afspraken zijn gemaakt of een "gentlemans" agreament is.

- Bij grote incidenten wordt de VZU container opgeroepen.

- Voor de catering van slachtoffers zijn de gemeentes verantwoordelijk. Als ze het goed hebben voorbereid hebben ze afspraken gemaakt met lokale cateraars, soms is het minder goed geregeld en moeten mensen dat tijdens het incident regelen. Overigens duurt het toch even voordat de gemeenteprocessen draaien, dus dat dat niet altijd snel gaat is bekend.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #31 Gepost op: 5 mei 2009, 13:43:42
ik denk dat Babrbie crosser gelijk heeft.
Ik woon dan in Amsterdam en als er een inzet is bij mij in de straat (woon op een druk kruispunt dus ja)
Is er altijd iemand uit de flat die koffie komt brengen of chocola of een soepje of zoals ik zelf gewoon wat drinken en een oliebol (twas oud en nieuw!)

groetjes Mij


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #32 Gepost op: 5 mei 2009, 19:50:13
Catering verschilt per situatie.
- Een relatief klein incident wordt vaak door een eigen korps verzorgt. Vaak door een lokale cateraar, waar formele afspraken zijn gemaakt of een "gentlemans" agreament is.
- Bij grote incidenten wordt de VZU container opgeroepen.
- Voor de catering van slachtoffers zijn de gemeentes verantwoordelijk. Als ze het goed hebben voorbereid hebben ze afspraken gemaakt met lokale cateraars, soms is het minder goed geregeld en moeten mensen dat tijdens het incident regelen. Overigens duurt het toch even voordat de gemeenteprocessen draaien, dus dat dat niet altijd snel gaat is bekend.

Bedankt voor je info.  :)
Misschien dus des te meer een reden om dit landelijk te gaan regelen.
Grote calamiteiten dienen zich ook nooit aan, maar je moet er wel op voorbereid zijn.
En dit lijkt me nu juist de manier om dit eens aan te zwengelen.
Het gaat mij er dan voornamelijk om dat het goed geregeld wordt. (nu vindt ik het een beetje een allegaartje) Niet verkeerd opvatten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #33 Gepost op: 5 mei 2009, 19:52:44
ik denk dat Babrbie crosser gelijk heeft.
Ik woon dan in Amsterdam en als er een inzet is bij mij in de straat (woon op een druk kruispunt dus ja)
Is er altijd iemand uit de flat die koffie komt brengen of chocola of een soepje of zoals ik zelf gewoon wat drinken en een oliebol (twas oud en nieuw!)
groetjes Mij

Barbie-crosser heeft ook gelijk. Ik heb het tegendeel niet beweerd.  :)
Maar als je echt over een zeer groot incident hebt of een ramp dan kun je met de beste bedoeling geen verzorging van b.v. 100 personen vanuit je huis regelen in mijn ogen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #34 Gepost op: 5 mei 2009, 23:18:10
@skippy ik kan dropjes uitdelen ofzo ieder 1tje ;)
Nee je hebt gelijk! Maar denk dat het dan per regio genoeg is om 1 team te hebben die zijn er snel genoeg dan toch?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #35 Gepost op: 5 mei 2009, 23:22:22
Als het maar geen autodrop is...... want dat zou verboden moeten worden!!!  ;D

Nee, ok... ik denk zelfs dat 1 per regio nog wel eens te veel kan zijn. (en duur)
In mijn voorstel had ik het over een stuk of 4 á 5, als je deze op strategische punten zou installeren dan kan er volgens mij binnen 1,5 tot 2 uur een unit ter plaatse zijn. Lijkt me ruim voldoende.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #36 Gepost op: 6 mei 2009, 00:33:24
idd. en een pan soep is zo klaar zou ik zeggen.... en broodjes smeren tja. dat kan ook terwijl een anders ondertussen uitdeelt...zou ik zeggen...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #37 Gepost op: 6 mei 2009, 00:38:04
Ja, haha, ga nog maar even door zo.... krijg er honger van.  ;D ;D ;D

Maar je bedoeling is goed.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bart S

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 16 mei 2009, 19:22:50
Bij ons komt bij de grotere incidenten/inzetten vaak de verzorging van de brandweer Amsterdam. Die hebben ook een mooie haakarmbak (Dirks Cantina) en daar kan je dan terecht voor een broodje, een soepie en een bakkie koffie. Er zitten ook Dixies (met brandweerstriping) in het assortiment. Daarnaast heeft de politie ook een kleine trekker/oplegger combinatie met koffie en soepautomaten, toiletten en douches. We mogen in voorkomende gevallen van beide gebruik maken.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #39 Gepost op: 16 mei 2009, 19:34:41
Bij ons komt bij de grotere incidenten/inzetten vaak de verzorging van de brandweer Amsterdam. Die hebben ook een mooie haakarmbak (Dirks Cantina) en daar kan je dan terecht voor een broodje, een soepie en een bakkie koffie. Er zitten ook Dixies (met brandweerstriping) in het assortiment. Daarnaast heeft de politie ook een kleine trekker/oplegger combinatie met koffie en soepautomaten, toiletten en douches. We mogen in voorkomende gevallen van beide gebruik maken.



Deze wagen bedoel je Bart ?
Genomen bij de Arena tijdens de Bomdreiging