Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten

Auteur Topic: Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten  (gelezen 23171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #40 Gepost op: 16 mei 2009, 19:48:07
in de regio GLD-ZUID wordt het allemaal geregeld door de reddingsbrigade culemborg en dat is al jaren perfect  O0voormekaar.
zowel warm menu´s als koud kunnen we bestellen :P

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #41 Gepost op: 16 mei 2009, 21:51:37


Deze wagen bedoel je Bart ?
Genomen bij de Arena tijdens de Bomdreiging

Als dit de bedoelde wagen is waarom heeft deze dan geen striping en OGS?
Ik kan me voorstellen dat bij een zeer groot incident ze nogal moeite kunnen hebben om door het toegesnelde publiek te komen.

Bij ons komt bij de grotere incidenten/inzetten vaak de verzorging van de brandweer Amsterdam. Die hebben ook een mooie haakarmbak (Dirks Cantina) en daar kan je dan terecht voor een broodje, een soepie en een bakkie koffie. Er zitten ook Dixies (met brandweerstriping) in het assortiment. Daarnaast heeft de politie ook een kleine trekker/oplegger combinatie met koffie en soepautomaten, toiletten en douches. We mogen in voorkomende gevallen van beide gebruik maken.

Goed geregeld dus met goede voorzieningen.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #42 Gepost op: 16 mei 2009, 21:53:16
in de regio GLD-ZUID wordt het allemaal geregeld door de reddingsbrigade culemborg en dat is al jaren perfect  O0voormekaar.
zowel warm menu´s als koud kunnen we bestellen :P

gr.rené

Ook hier dus goed geregeld maar hebben zij ook de capaciteit om bij zeer grote incidenten te opereren?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #43 Gepost op: 16 mei 2009, 22:32:25
nee culemborg KNBRD heeft alleen maar een 4x4 auto volgens mij, of individuen van KNBRD zelf.

in amerika ( weet zo ff niet welke stad) hebben ze leuke restaurants  die 24/7 open zijn en anders komt het Rode kruis daar
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #44 Gepost op: 16 mei 2009, 22:45:15
nee culemborg KNBRD heeft alleen maar een 4x4 auto volgens mij, of individuen van KNBRD zelf.

in amerika ( weet zo ff niet welke stad) hebben ze leuke restaurants  die 24/7 open zijn en anders komt het Rode kruis daar

Tot op dit moment heeft er nog niemand gereageerd op het voorstel of dit dan niet beter landelijk geregeld zou moeten worden.
Ik heb ook nog geen voorstel gezien hoe het eventueel beter zou kunnen behalve dat ik zelf het voorstel had dat het misschien wel door het Leger des Heils zou kunnen.
Met jou opmerking zou ik dan ook des te meer reden hebben om te kunnen zeggen dat het dus niet echt goed geregeld is in sommige gebieden.
Ik bedoel dit niet negatief hoor.
Maar zou er dan iets veranderd moeten worden in Nederland of laten we het maar zoals het is?
Ik kan ook niet inschatten hoe groot het belang is maar als er echt een grote ramp gebeurd dan is het natuurlijk altijd achteraf praten dat we sommige dingen misschien beter hadden moeten regelen.
Dus ik ben benieuwd naar de reacties over dit onderwerp en zie ze graag tegemoet.

vr. gr.
Jan (uut Emmen)

(en even voor de goede orde: Ik ben niet van het Leger des Heils of zoiets maar denk wel dat dit de juiste mensen in zo'n situatie kunnen zijn)  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #45 Gepost op: 16 mei 2009, 22:59:42
mischien zo'n frietwagen t5 ( containeropbouw) met een klein oventje kan veel gedaan worden
alle broden en broodjes worden hier bij de AH afgebakken. want die Haakarmbak voertuigenen hier die hebben het meestal al veel te druk geldermalsen heeft COH en adembescherming
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #46 Gepost op: 16 mei 2009, 23:11:49
mischien zo'n frietwagen t5 ( containeropbouw) met een klein oventje kan veel gedaan worden
alle broden en broodjes worden hier bij de AH afgebakken. want die Haakarmbak voertuigenen hier die hebben het meestal al veel te druk geldermalsen heeft COH en adembescherming    

Goed bedoeld hoor maar ik denk niet dat je het met een frietwagen op kunt lossen. Eerlijk gezegd denk ik dat een stevige hap ook mogelijk moet zijn.
Natuurlijk lust iedereen wel een patatje maar ik denk niet dat dit goed is als je ook bedenkt dat er meer bij komt kijken dan het alleen verzorgen van hulpverleners.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bart S

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 16 mei 2009, 23:26:14


Deze wagen bedoel je Bart ?
Genomen bij de Arena tijdens de Bomdreiging

Hey Martijn,

ja, dit is hem inderdaad!


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #48 Gepost op: 16 mei 2009, 23:35:16
'wat ik bedoelde was een frietwagen opbouw want zoals je ziet heb ik het ook over een oven'

dit samen met  een C1 haakarmbak

of zoiets
Foto :


vanuit  horeca perspectief :

een  broodje met iets warms zijn ook afbakbaar of opwarmbaar .
een broodje met iets kouds kan van te voren gesmeerd worden. alleen de kaas en andere dingen blijven niet eeuwig houdbaar.
je weet nooit wanneer er een inzet is. dus mischien is een kaas al 3 jaar overdatum voordat je het moet gebruiken eet smakelijk.

Voertuige Perspectief:

- klein voertuig liefts personenbusje chassis cabine of iets dergelijks.
- moet laadcapaciteit hebben om te kunnen vervoeren.


opslag :

koelkast liefst met glazendeur
koelkast voor etenswaren
vriezer
elektrische pitten
generator
frituur?
magnetron?
oven?
pannen
vetbrandblusser
brandblusser schuim ( zou wel zonde zijn als bij een grote brand er nog een kleine brand bij komt)
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #49 Gepost op: 17 mei 2009, 00:18:20
@Bart S als je ooit in buitenveldert honger hebt ff een keer heel hard gillen maak ik wel een kopje soep of een broodje :)