Windows Mobile applicatie voor P2000

Auteur Topic: Windows Mobile applicatie voor P2000  (gelezen 58917 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Gepost op: 21 juli 2009, 14:56:18
P2000 Mobile Monitor
Omdat ik tegen het probleem aanliep dat er geen applicatie beschikbaar was voor Windows Mobile toestellen ben ik zelf begonnen met het schrijven van een applicatie voor Windows Mobile toestellen. De applicatie begon simpel, maar is inmiddels gegroeid tot een stabiele en in mijn ogen prettig werkende applicatie. Gratis, wel te verstaan! De applicatie maakt gebruik van het Microsoft .Net Compact 3.5 Framework.

Hieronder staan enkele screenshots van de applicatie:
     

De laatste versie is te vinden op mijn site, http://www.weidema.eu/page/p2000/nl/

Als je vragen hebt, uitbreidingen wenst of iets anders wilt, gebruik daar dan dit topic voor of neem contact met me op!



oorspronkelijk bericht:

Omdat ik tegen hetzelfde probleem aanliep ben ik begonnen met het ontwikkelen van een Windows Mobile applicatie die via XML (www.alarmeringen.nl) de P2000 berichten weergeeft. Zijn er mensen die dit samen met mij vrijblijvend zouden willen testen?


---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2009, 17:34:47
Omdat ik tegen hetzelfde probleem aanliep ben ik begonnen met het ontwikkelen van een Windows Mobile applicatie die via XML (www.alarmeringen.nl) de P2000 berichten weergeeft. Zijn er mensen die dit samen met mij vrijblijvend zouden willen testen?
Dat klinkt best wel interessant, en test het graag op me telefoon (HTC Touch Pro)  :)


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2009, 09:28:25
Dat klinkt best wel interessant, en test het graag op me telefoon (HTC Touch Pro)  :)
Ik heb het zelf ook op de HTC Touch Pro en hij lijkt goed te werken,bepaalde zaken loop je echter pas tegen aan zodra je het in gebruik gaat nemen. Het gedrag bij het uitschuiven van het toetsenbord is bijvoorbeeld nog niet goed... Dat soort feedback ben ik naar op zoek ;). Ook extra verbeteringen (bijv. automatisch refreshen, opslaan voorkeuren) hoor ik graag.

Hier is de file te downloaden: http://www.weidema.eu/page/p2000/nl
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2009, 10:22:23
Heb hem erop gezet, ziet er opzich wel goed uit.
Alleen is het in principe hetzelfde als een internetpagina die je laad in je browser, ik had meer verwacht dat het een achtergrond applicatie zou zijn waardoor je telefoon zou gaan trillen/geluid maken als er een nieuwe melding was (daarvoor is dus ook, zoals je zelf al aangeeft, het automatisch refreshen voor nodig).
Wat verder nog handig zou zijn is als je meerdere regio's kan kiezen, de LifeLiners erbij, en dat dat +0100 wat bij elke melding staat niet wordt weergegeven (neem aandat dat de tijdzone is). :)

Maar het werkt in ieder geval wel soepel, ziet er uit als een goed begin! O0


PS: Misschien (als dat mag) even een nieuw topic over je programma'tje aanmaken? Kan dit topic mooi gebruikt worden voor een overzicht en gaat het vervolg niet grotendeels alleen maar hier over.


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2009, 14:45:29
Heb hem erop gezet, ziet er opzich wel goed uit.
Alleen is het in principe hetzelfde als een internetpagina die je laad in je browser, ik had meer verwacht dat het een achtergrond applicatie zou zijn waardoor je telefoon zou gaan trillen/geluid maken als er een nieuwe melding was (daarvoor is dus ook, zoals je zelf al aangeeft, het automatisch refreshen voor nodig).
Wat verder nog handig zou zijn is als je meerdere regio's kan kiezen, de LifeLiners erbij, en dat dat +0100 wat bij elke melding staat niet wordt weergegeven (neem aandat dat de tijdzone is). :)

Maar het werkt in ieder geval wel soepel, ziet er uit als een goed begin! O0


PS: Misschien (als dat mag) even een nieuw topic over je programma'tje aanmaken? Kan dit topic mooi gebruikt worden voor een overzicht en gaat het vervolg niet grotendeels alleen maar hier over.

Goed idee om een apart topic aan te maken, van mij mag je: Ik weet niet wat bij jullie de regels zijn voor het aanmaken van een nieuw topic... Op die manier kan ik de ontwikkeling op de gebruikers toespitsen. Zoals je trouwens al had gezien is het erg basic, maar ik wil wel proberen iets moois van te maken. Alerts middels de trilfunctie behoren bijvoorbeeld tot de mogelijkheden.
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2009, 16:18:29
Ik denk dat je beter even zelf een topic erover kunt openen (misschien eerst even aan een mod vragen) want de software is tenslotte door jouw gemaakt :P


Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2009, 01:49:36
Een hele mooie programma om mee te beginnen. Nog lekker simpel en strak.

Wat wel makkelijk zou zijn is inderdaad te kunnen kiezen tussen veiligheidsregio's. En ook wie er precies is gealarmeerd. Maar ga vooral zo door!


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2009, 09:56:02
op de Google G1 ( android) kan ik er niets mee.  :-[
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2009, 10:49:20
Ik kan helaas niet programmeren voor Android, anders had ik het graag voor je gemaakt  ;). Deze applicatie werkt alleen op Windows Mobile...
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 27 juli 2009, 10:58:18
Ik kan helaas niet programmeren voor Android, anders had ik het graag voor je gemaakt  ;). Deze applicatie werkt alleen op Windows Mobile...

en Symbian?