Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #230 Gepost op: 29 juli 2010, 20:00:42
Whoppa, straal HD erop, zo klaar die onzin.
Dan schat ik zo in dat de rel die dáárna ontstaat morgen in álle media voorkomt, inclusief foto's, gemaakt door alle andere (pers) fotografen. Inclusief Korpsnaam en initialen van de brandweerman....  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #231 Gepost op: 29 juli 2010, 20:02:39
Zielepoterig vind ik overigens niet zo'n hele vreselijke erge term.

En  als er nu ''zielepoterige cameramensen'' zou staan? Daarom; hou het netjes. Met z'n allen.  O0

Een toon is gauw gezet.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #232 Gepost op: 29 juli 2010, 20:04:58
Tja, wat zal ik zeggen... Weet je wat, ik laat het hierbij.



Zeg maar wat je zou willen zeggen. Dit is toch een discussieforum? Mijn mening is misschien minder politiek correct dan die van vele anderen hier, maar de opmerking die je nu maakt vind ik wat raar.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #233 Gepost op: 29 juli 2010, 20:09:01
Zeg maar wat je zou willen zeggen. Dit is toch een discussieforum? Mijn mening is misschien minder politiek correct dan die van vele anderen hier, maar de opmerking die je nu maakt vind ik wat raar.

Een brandweerkorps als ''zielepoterig'' bestempelen vind ik geen mening. Dat is stemmingmakerij en een vorm van opruiën. Neigt meer naar schelden als naar een mening. Geen mening maar een zelf-getrokken-conclusie, gebaseerd op eigen ervaringen.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #234 Gepost op: 29 juli 2010, 20:10:06
Het wachten is uiteindelijk op een rechtzaak die door de één of de ander aangespannen wordt, zodat iedereen precies weet wat "zijn exacte plaats" in het geheel is. Alleen dan schep je echt duidelijkheid lijkt mij.

Maar laat vooral het eigen verstand boven alles gaan..  :)


Die rechtzaken zijn er toch al lang geweest? Kan me nog wel zaken herinneren waarin agenten niet herkenbaar op foto's gepubliceerd wilden worden. De uitspraak was dat je dat tot op zekere hoogte maar gewoon te dulden heb als agent. De details weet ik helaas niet meer precies.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #235 Gepost op: 29 juli 2010, 20:14:24
Dan schat ik zo in dat de rel die dáárna ontstaat morgen in álle media voorkomt, inclusief foto's, gemaakt door alle andere (pers) fotografen. Inclusief Korpsnaam en initialen van de brandweerman....  ;)

Politiek correct of niet, ik zou het wel grappig vinden  0098 en bovendien zou de betreffende fotograaf wel 2 keer nadenken voordat hij nog eens achter het lint kruipt/hulpverlening hindert,etc.

Ook ben ik een voor het uitbreiden van de ambulancebepakking met een zak sondevoeding voor precies dit soort gevallen.. :D
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #236 Gepost op: 29 juli 2010, 20:18:01
Maar, ik probeer uit te vissen of er een mogelijkheid bestaat voor een HV-er om ongewenste fotografie tegen te gaan.
Zie wat ik hierboven gezegd heb en wat NikonDirk zegt.
Aan de andere kant heb ik de indruk dat het laatste jaar een andere situatie begint te ontstaan. Op basis daarvan kan iemand het proberen, maar ik geef je weinig kans. Voorlopig is er alleen de regeling van de Politieperskaart en die gaat niet in op dit soort zaken. Wel kan je daarmee een scheiding maken tussen prof's en amateurs.

Whoppa, straal HD erop, zo klaar die onzin.
Erg nuttige bijdrage van iemand die er niets van snapt :-(


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #237 Gepost op: 29 juli 2010, 20:18:55
Een brandweerkorps als ''zielepoterig'' bestempelen vind ik geen mening. Dat is stemmingmakerij en een vorm van opruiën. Neigt meer naar schelden als naar een mening. Geen mening maar een zelf-getrokken-conclusie, gebaseerd op eigen ervaringen.

Het grote probleem met dit forum en vele moderators hier is het volgende: als ik een brandweerkorps iets geweldig goed zie doen en ik zou dat in een thread benoemen als heldhaftig, dan is er niets aan de hand. Zie ik een brandweerkorps iets heel erg stoms doen en ik vind dat zielepoterig, dan mag dat ineens niet en moet ik terecht gewezen worden want dan is het opruiend. Mijn mening kan niet altijd positief zijn. Poep stinkt, ik kan het niet anders verwoorden als het zo is. Als moderator moet je ook maar een accepteren dat mensen zich in negatieve zin en op realistische wijze over zaken uitlaten.

Verder laat ik het hierbij, dus maak je er vooral niet al te druk over  998765


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #238 Gepost op: 29 juli 2010, 20:20:47
Als een moderator iets vanuit zijn beheerschap schrijft dan doen we dat in het rood ;)

Back on topic hier en houd het netjes!

Shave


Schrijft dit in het rood...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #239 Gepost op: 29 juli 2010, 20:20:58
Verder laat ik het hierbij, dus maak je er vooral niet al te druk over  998765

Dan gaan we verder zonder zielepoten. Bedankt voor je bijdrages.  O0