paracetamol

Auteur Topic: paracetamol  (gelezen 22341 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #30 Gepost op: 12 juli 2003, 16:43:36
Lijkt mij dat het gewoon moet kunnen.

Als je In de sporthal of op het werk een paracetamolletje vraagt krijg je dat ook gewoon.
Paracetamol heeft niets te maken met diagnose/behandeling. Het is zelfhulpmedicatie, ik vind dat je van een ehbo-post bij een evenement mag verwachten dat daar paracetamol te verkrijgen is, onder dezelfde noemer als bij de sporthal (beheerder is toch ook ehbo'er!)
Desnoods maak je daarbij duidelijk dat die paracetamol puur service is en niet de verantwoordelijkheid van de ehbo'er.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #31 Gepost op: 13 juli 2003, 12:06:31
Marno,

Je zegt het goed, het is een zelfhulp medicatie.


kader5701

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 13 juli 2003, 12:19:29
Lekker ZELF meenemen dan, doe ik ook.
Gert


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #33 Gepost op: 18 juli 2003, 00:54:58
Ik ben als EHBO'r/concierge MEGA verstrekker geweest van Paracetamol. Maar ik verstrekte ook maandverbanden, fietsventieltjes en te laat briefjes. Maar geen condooms (christelijke school, wat komt mag ook komen).
Als iemand komt vragen om een Paracetamol is het gebruik bekend, en de contra indicaties ook neem ik aan.
Mijn vriendin werkt bij AH en weet niets van EHBO. Zij verstrekt achter de balie op één dag meer paracetamol dan ik in mijn hele leven.

Henk


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #34 Gepost op: 18 juli 2003, 14:39:22
Paracetamol is vrij verhandelbaar en je vriendin verkoopt ze, maar daarmee is ze niet verantwoordelijk voor hetgeen de koper er mee doet. Tenzij ze weet dat de koper e.e.a. koopt om bijvoorbeeld een zelfdoding te kunnen uitvoeren. Dat is meewerken aan zelfdoding en dat mag niet.

Jij als congierge bent een hulpverlener en gaat in op een hulpvraag. Als ze komen om een paracetamol, en je geeft die een mee, dan ligt dat ook nog anders dan dat iemand met hoofdpijn komt en je geeft een paracetamol mee.

Nou is de kans op problemen verschrikkellijk klein zodat je het risico op een schadeclaim kunt verwaarlozen.

Vergelijkheid maar met 2 km te hard rijden. Iedereen doet het, maar als je gepakt wordt is dat geen ontlastend argument.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #35 Gepost op: 18 juli 2003, 22:10:23
ik krijg er hoofdpijn van... iemand een asprintje ;)


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #36 Gepost op: 18 juli 2003, 22:17:28
Das nog gevaarlijker dan paracetamol...

Ik zou me der niet aan wagen  8)
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #37 Gepost op: 18 juli 2003, 22:21:53
;D


kader5701

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 18 juli 2003, 23:23:24
Inderdaad, levensgevaarlijk!
Gert


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #39 Gepost op: 19 juli 2003, 02:41:19
::)