lonsdale

Auteur Topic: lonsdale  (gelezen 14980 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #40 Gepost op: 18 december 2004, 18:14:07
Het is al besproken. En we zijn van mening dat het geen meerwaarde heeft. Idee van de baan dus.


Target77

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 4 april 2005, 17:57:29
Citaat
'Lonsdale-jongeren zijn potentiële tijdbommetjes'

Uitgegeven: 4 april 2005 17:07
Laatst gewijzigd: 4 april 2005 17:25

ROTTERDAM - "Lonsdale-jongeren zijn potentiële tijdbommetjes", aldus Gé Grubben van het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendisciminatie (LBR) maandag. "Nu hebben de meesten geen politieke ideologie, maar die kunnen ze wel gaan vormen."

Grubben reageert op de vechtpartij die zaterdag in Venray uitbrak tussen ongeveer zestig mensen van Turkse afkomst en een twintigtal Lonsdale-jongeren. Deze hadden de ruiten van een moskee ingegooid en raakten slaags met de groep Turken die hun moskee verdedigden.


Engels bokskledingmerk

Het Lonsdale-merk dat van oorsprong een Engels bokskledingmerk is, wordt geassocieerd met rechtsextremistische ideeën en racisme. In het woord Lonsdale zouden de letters NSDA verwijzen naar de NSDAP (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei), de nazipartij van Adolf Hitler. In de grote steden lopen ook jongeren met deze kleding rond, maar op het platteland wordt de kleding vaak versierd met buttons of sticksels met symbolen van bijvoorbeeld de White Power-beweging, waardoor de associatie met het rechtsextremisme groter wordt.

Grubben pleit voor het onaantrekkelijk maken van de Lonsdale groep. "Het moet voor jongeren onaantrekkelijk zijn om zich bij die groep aan te sluiten. Met een mentoruurtje op school kom je er dan niet mee." Grubben ziet graag dat er een lik-op-stuk-beleid gevoerd wordt door alle instanties en wil ook graag dat de gemeente dit samen oppakken. "Er moet heel duidelijk gemaakt worden dat dit gedrag niet te toleren is."

Slecht idee

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) reageert negatief op de ideeën van het LBR om een gemeentelijke aanpak te stimuleren. "Een gemeente heeft de middelen niet om dit soort gedrag te voorkomen. Bovendien komt het niet tegemoet aan de locaal specifieke problemen. Het is een slecht idee", aldus een woordvoerder. In het kernbeleid Veligheid is opgenomen dat gemeenten een regierol hebben om in samenwerking met alle instanties als politie en GGD, alleen bij herhaaldelijk voorkomen in te spelen op problemen.

Tegenreactie

Het gedrag van de Lonsdale-jongeren roept een tegenreactie op van anderen in de samenleving. "Turken of Marokkanen in Nederland hebben een netwerk aan mensen die ze kunnen oproepen. Je hoort nu al dat groepen het recht in eigen hand nemen. Er wordt op Lonsdale-jacht gegaan, alleen omdat ze die kleding aanhebben. Niet omdat ze bepaalde sympathieën hebben of zich er naar gedragen hebben", aldus Grubben."Het zet de samenleving onnodig op scherp."

Grubben ziet overigens ook graag dat gemeenten de ouders aanspreken op het gedrag van hun kinderen. "Het moet voor iedereen duidelijk zijn aan welke regels je je in Nederland moet houden, dus ook voor ouders die aan de zijlijn van een voetbalwedstrijd bepaalde teksten roepen."

Bron: Nu.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #42 Gepost op: 4 april 2005, 18:04:25
Stelletje leeghoofden.

Pak die jongeren aan, niet een kledingmerk.

Lonsdale is overigs gedragen door Muhammad Ali. Groot bokser en moslim. Dus kleding heeft weinig te doen met dit soort gedrag. Als ze allemaal nike schoenen gaan dragen worden die dan ook verboden?

Niemand draagt straks meer gewoon lonsdale omdat ze dan gelijk geassocieerd worden met discriminatie. (Fijn voor het kleding merk zelf, die zien verkoopcijfers dalen).

Nu worden de jongeren met vooroordelen besteden door de grote heren die er nog grotere vooroordelen op na houden  :-X


Target77

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 4 april 2005, 18:06:09
Tja...hoe maak je een merk kapot he  ;D ;D ;D


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #44 Gepost op: 4 april 2005, 22:35:24
Ik heb die kleding ook wel eens zien hangen bij de dump en het als leuk uitziende kleding bestempeld,maar toen wist ik al deze sores erover niet...

Ik snap het ook niet hoor...

Als je een spijkerbroek van Levi's draagt betekend het toch ook niet gelijk dat je een lekker ding bent...
Want dat is wel wat die reclames uitdragen..  :-\
  Ta


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 4 april 2005, 22:38:36
Stelletje leeghoofden.



Niemand draagt straks meer gewoon lonsdale omdat ze dan gelijk geassocieerd worden met discriminatie. (Fijn voor het kleding merk zelf, die zien verkoopcijfers dalen).



jullie snappen zeker wel dat ik me polo (65 euro) overhemd (45 euro) trui (70 euro) niet meer aan trek hoop ik? ik heb dit niet voor deze kleding betaald maar andere wel en die dragen het niet meer, ik vind het ronduit belachelijk maar het imago wat er is is nu niet meer weg te krijgen, oma ziet jongen met lonsdale trui begint te schelden etc ik draag het niet meer, ik heb trouwens ook legerkisten (ideale werkschoenen, draag ik niet meer naar school of bij het uitgaan want dan weet je het wel, racist en nazi ben je zo)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #46 Gepost op: 4 april 2005, 23:45:30
Ik krijg van mijn baas de M90 gevechtslaars verstrekt...oftewel kisten...die draag ik op mijn werk altijd, maar ook prive...en ook ik krijg commentaar op mijn schoenen... wazig gedoe... maar ja...tis altijd een gedeelte van de groep die het voor het grootste deel verpest... :(
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 5 april 2005, 09:09:24
ja inderdaad, en hier in aalsmeer is het ook wel aan de gang duzja
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #48 Gepost op: 5 april 2005, 11:00:21
Ik zie het hier in mijn woonplaats ook steeds meer worden. Allemaal jochies van 14 tot 20 jaar met kale koppies, legerkisten met vitte veters en lonsdale kleding.

En hoeveel van die lui zijn er nu echt gevaarlijk? Volgens mij maar 1%. De rest zijn allemaal meelopers. Als er een conflict komt rennen ze allemaal hard weg.

En ik kan inderdaad best gegrijpen dat sommige mensen de kleding niet meer dragen omdat een paar zielige figuren er een imago aan vast moesten plakken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 5 april 2005, 11:02:18
totaal mee eens
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !