EHBO in de kerk

Auteur Topic: EHBO in de kerk  (gelezen 21933 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #30 Gepost op: 24 november 2004, 14:01:15
Dat is idd de vraag, maar die gaan we niet hier beantwoorden, het gaat hier over de EHBO in de kerk... ;)

Christian


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #31 Gepost op: 24 november 2004, 16:52:14
MMmm, is inderdaad goede vraag....Het is immers geen algemeen lichtjesfeest. ( Maar dat is meer een discussie voor www.christendom.pagina.nl ).

Bij de weg, staat de kerstman rond eind december een volledig met zwaailampen & sirene uitgeruste arreslee tot zijn beschikking??  8)

Wel vermoeiend hoor, hele dag A1 urgentie rijden / vliegen !!  krijgt ie vast last met de rijtijden-Wet ....... ;D ;D ;)   owowow we raken wel off topic zo.   HoHo  HoHo
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #32 Gepost op: 24 november 2004, 17:48:08
Ja hoor heel veel, de vraag is of de geboorte van Jezus met kerstmis te maken heeft. Historisch gezien is de kans zeer klein dat Jezus op eerste kerstdag van het jaar -1 geboren is en op 1-1- 00 bij de burgelijke is ingeschreven.

Persoonlijk vind ik de datum van kerstmis een uitstekende keuze. Het moment dat de dagen weer gaan lengen is een prachtige symboliek voor het licht dat jezus kwam brengen. En het bekeerde natuurlijk eens tuk makkellijker als je de heidense feesten adopteerde.

We hebben overigens een rode kerstman aan Caca Cola te danken. Voor die tijd droeg de kerstman groene kleding.


Thijs

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 24 november 2004, 18:56:08
Ja hoor heel veel, de vraag is of de geboorte van Jezus met kerstmis te maken heeft. Historisch gezien is de kans zeer klein dat Jezus op eerste kerstdag van het jaar -1 geboren is en op 1-1- 00 bij de burgelijke is ingeschreven.

Persoonlijk vind ik de datum van kerstmis een uitstekende keuze. Het moment dat de dagen weer gaan lengen is een prachtige symboliek voor het licht dat jezus kwam brengen. En het bekeerde natuurlijk eens tuk makkellijker als je de heidense feesten adopteerde.

We hebben overigens een rode kerstman aan Caca Cola te danken. Voor die tijd droeg de kerstman groene kleding.

Misschien kan ik je uit de dromm helpen. Jezus is geboren in het jaar 0


Target77

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 24 november 2004, 19:07:04
Ik merk dat wij hier aardig off-topic beginnen te raken. Gelieve de rode draad weer op te pakken a.u.b.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #35 Gepost op: 24 november 2004, 20:17:34
Om terug te gaan naar de Topic ?

Waarom zou een kerk, zijn hulpverlening anders moeten regelen, als een dorpshuis of welke andere evenementenlokatie dan ook..
Waarom zou een kerk geen BHV organisatie moeten hebben ?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #36 Gepost op: 24 november 2004, 21:37:47
Natuurlijk moet er in de kerk ook dingen geregeld zijn. Ontruimingen blijken inderdaad af en toe nodig.

Wel is het zo dat er bij de gebruiksvergunning/preventie controle te weinig aandacht voor een risico-analyse.

Je moet goed kijken naar wat er gebeurd. Dat is het risico in een dorpshuis en uitgaansgelegenheden heel wat groter dan in kerken.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #37 Gepost op: 24 november 2004, 22:01:13
Natuurlijk moet er in de kerk ook dingen geregeld zijn. Ontruimingen blijken inderdaad af en toe nodig.

Wel is het zo dat er bij de gebruiksvergunning/preventie controle te weinig aandacht voor een risico-analyse.

Je moet goed kijken naar wat er gebeurd. Dat is het risico in een dorpshuis en uitgaansgelegenheden heel wat groter dan in kerken.

Is dat zo ? beetje afhankelijk van type geloofsrichting en soort gemeente..
Ik generariliseer even voor het gemak.

Veel ouderen in gereformeerde of hervormde gemeenten. dus relatief veel risico, op acuut hartfalen.

Harde banken, weinig been ruimte, lange preek. stolseltjes in de aderen..

In pinkster gemeenten, veel jongeren, die lopen te swingen. dus kans op bewegingsletsel..
 ;)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #38 Gepost op: 25 november 2004, 09:58:15
En zeker niet te vergeten, de trieste spiraal van geweld tegen elkaars gebedsruimten, scholen e.d.

Je ziet dan ook dat gebied er een noodzaak ontstaat om extra voorzorgsmaatregelen te nemen.  :'( >:( :'( >:(


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #39 Gepost op: 25 november 2004, 16:43:00
Natuurlijk wordt het hetzelfde geregeld als in een dorpshuis, alleen zit je in de kerk met het 'probleem' dat de EHVers of BHVers niet zo gestructreerd aanwezig zijn als de BHVers in het sorpshuis, dat vereist dus aanpassingen... ;)

Christian