EHBO in de kerk

Auteur Topic: EHBO in de kerk  (gelezen 21924 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 25 november 2004, 17:03:05
Bij ons gaan ze nu een schema maken. Zodat, als er veel mensen aanwezig zijn er in ieder geval BHV-ers/ EHBO-ers aanwezig zijn.


Geertje

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 25 november 2004, 21:45:17
(Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar reactie. Hier kan ik zeker wat mee. :D)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #42 Gepost op: 26 november 2004, 12:05:00
Natuurlijk wordt het hetzelfde geregeld als in een dorpshuis, alleen zit je in de kerk met het 'probleem' dat de EHVers of BHVers niet zo gestructreerd aanwezig zijn als de BHVers in het sorpshuis, dat vereist dus aanpassingen... ;)

Christian

Bij ons hebben het kostersechtpaar plus hulpkoster gelukkig ook nog eens de BHV-diploma behaald en up to date gehouden, en zij zijn er gelukkig altijd.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #43 Gepost op: 10 december 2004, 09:58:21
Ik heb pas een protocol gemaakt voor de eerste hulp in onze kerk, mocht iemand belangstelling hebben, dan wil ik het wel doormailen. Als anderen ook zoiets hebben, zie ik dat ook wel graag verschijnen! ;)

Christian


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #44 Gepost op: 11 december 2004, 00:42:12
Christian, graag een mailtje


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #45 Gepost op: 14 december 2004, 01:28:50
Doe mij ook maar zon protocolletje Christian!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Geertje

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 24 februari 2005, 18:50:28
Ze zijn bij ons bezig met de bouw van een nieuwe kerk. In de oude was bij mijn weten niets aanwezig m.b.t. EHBO. Maar dit lijkt mij toch wel verplict. Ben ook wel benieuwd hoe het in andere kerken geregeld is, of er vaste EHBO'ers zijn aangesteld of dat iedereen 'opspringt' als er iets gebeurd, wat bij ons het geval is, áls er wat gebeurd. (Gelukkig bijna nooit.)
Wie weet, kan ik hierdoor een goed voorstel doen.

En ja, het begin is er! Er gaat materiaal aangeschaft worden, waaronder zelfs een AED!!
Een ontruimingsplan is nu verplicht en deze zal ook opgehangen worden. Helaas zal dit niet geoefend worden, omdat ze hier niet echt het nut van inzien.  :-X.

Ook zijn er afspraken gemaakt wie hulp gaat verlenen als dit nodig mocht zijn.
 :) :) :)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #47 Gepost op: 26 februari 2005, 20:38:12
Is het niet verplicht om een ontruimingsplan te oefenen? Overigens gefeliciteerd met de aanschaf van alles. Wij hebben voor de beheerscommissie een 'presentatie' over de AED gehouden, ze zijn overtuigd van het nut, maar na zo'n 7 weken hebben we nog niets gehoord! :(

Christian


Geertje

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 1 maart 2005, 12:12:12
Dank je ;) ;)
Enne, over het oefenen van een ontruimingsplan? Ik zou het niet weten. Misschien zijn er die hier een antwoord op weten?  ???

Ondertussen al iets gehoord over de AED? Anders moet je ze gewoon even attenderen op aedwinkel.nl. :P ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #49 Gepost op: 2 maart 2005, 17:37:47
Tja, qua hulp wel aardig up-to-date volgens mij (incl. AED) maar oefeningen, nee die hebben we nog niet gehad.  8)

veel keus om te oefenen is er natuurlijk ook niet, zondagmorgen of zondagavond. Wel een korte dienst dan  :-X ;)

In het Verenigingsgebouw heeft de brandweer al wel een keertje geoefend.

Nu ik zo denk over die oefeningen, mag je ook een dienst in scene zetten (dus zelfde aantal mensen in de kerk) en het dan oefenen, bijv. op zaterdag of door de weeks?