EHBO in de kerk

Auteur Topic: EHBO in de kerk  (gelezen 21925 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #50 Gepost op: 2 maart 2005, 20:32:48
Nu ik zo denk over die oefeningen, mag je ook een dienst in scene zetten (dus zelfde aantal mensen in de kerk) en het dan oefenen, bijv. op zaterdag of door de weeks?


Ja dat mag, als het kerkbestuur het ook goed vindt, want arbo technisch maakt het niet uit welk geloof de "kerkgangers" aanhangen net zo min als de reden waarom ze in de kerk zitten.

Zet tussen het "kerkvolk" wat lotus en je kunt een mooie oefening voorschotelen.


Geertje

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 2 maart 2005, 21:03:38
Ik weet bij voorbaat al dat we dat nóóit voor elkaar gaan krijgen!   :-X


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #52 Gepost op: 3 maart 2005, 00:12:48
Ik weet bij voorbaat al dat we dat nóóit voor elkaar gaan krijgen!   :-X

Je moet dat ook niet vooraf vertellen  8)


Geertje

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 3 maart 2005, 00:19:14
Ja dat mag, als het kerkbestuur het ook goed vindt...

Ik bedoelde dat dit niet gaat lukken.  :-X :-X


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #54 Gepost op: 3 maart 2005, 00:25:49
Ik bedoelde dat dit niet gaat lukken.  :-X :-X

Dan zullen een paar lotussen in een reguliere dienst ook geen optie zijn  ::)

Maar alle gekheid op een stokje, ook niet als je ze verteld dat het geen kwestie van willen is, maar van moeten. en dat je van de mogelijke boete hele leuke dingen had kunnen doen.


Geertje

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 3 maart 2005, 00:32:59
Mag ik uit je antwoord opmaken dat het verplicht is? ???

(Maar goed, wel of geen verplichting en wel of geen boete, de kans is heel klein dat ze ooit gaan oefenen in de kerk)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #56 Gepost op: 3 maart 2005, 09:47:36
Ik bedoelde dat dit niet gaat lukken.  :-X :-X

Als het geen reguliere dienst is maar een oefening dan moet dat toch kunnen vind ik>Vroeger, end an heb ik het over voor 1800, hadden er in protestantse kerken weekmarkten plaats en was er een soort ontmoetingsplek voor eenieder gedurende de de tijd dat de kerk overdag (en dat was iedere dag vroeger) open was en werden er zelfs vergaderingen van burgelijke gemeente in de ekrk gehouden. Lees maar eens iets over kerkelijke historie tussen 1400-1800 en je komt dit feniomeen zeker tegen. Dus moet een ehbo/bhv oefening toch lukken, misschien kan er wel een Ouderling van Ontruimingsoefening worden ingezet ??  ;) ;D  Zal zo'n plan eens oppperen in mn eigen kerkenraad  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Geertje

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 3 maart 2005, 13:40:36
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar ik neem geen deel aan de kerkenraad, dus zal ík niet die beslissing kunnen maken. Wel weet ik 99% zeker het antwoord van de kerkenraad: "Het hoort niet in de kerk en bij ons is het toch niet nodig, hier gebeurt toch niets", of iets van die strekking.  :-\ :-\ :-\


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #58 Gepost op: 3 maart 2005, 16:05:40
Wat bij ons is geopperd en misschien ( 8)) ook wel gaat gebeuren: alle zangkoren van de kerk uitnodogen en eventueel ook mensen oproepen om te komen naar de kerk om te oefenen. Nee, niet op zondag, maar op een doordeweekse dag.
Je oefent niet om de mensen die ontruimd moeten worden te trainen, dat krijg je toch niet voor elkaar, het is juist belangrijk om de mensen die moeten ontruimen te oefenen. Tevens is het belangrijk dat de ouderlingen en dominee weten wat ze moeten doen als er iets gebeurt, ik denk dat zij toch ook wel wat meer moeten doen dan de predikatie beëindigen. Wellicht aanwijzingen geven, alle EHVers en BHVers etc oproepen zich te melden (voor zover ze dat nog niet gedaan hebben) en mensen manen rustig te blijven. Hier moet wel voor geoefend worden, maar het is mogelijk! Als ze de koppigheid maar laten varen dat het in 'hun' kerk niet nodig is/zal zijn.
Ik vind het een erg interessant onderwerp en blijf het hier en in onze kerk op de voet volgen!

Christian


Geertje

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 3 maart 2005, 21:49:08
...Als ze de koppigheid maar laten varen dat het in 'hun' kerk niet nodig is/zal zijn...

 :-X :-X :-X