Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 269110 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Volgens mij is het niet aan mij (de politie-agent) om varianten/ excuses/ vluchtwegen/ smoezen etc te verzinnen. Volgens mij is het aan mij (de politie-agent) om mijn werk te doen, en als ik (de politie-agent) het vermoeden heb dat de wet overtreden wordt behoor ik onderzoek te doen om schul of onschuld vast te stellen. Aangezien ik (de politie-agent) dat in dit geval niet kan omdat bepaalde informatie niet beschikbaar is voor mij, laat ik het over aan de dienst die dat wel kan. Lijkt me heel simpel en eenvoudig én zoals het hoort.

Daarnaast is het helaas niet zo dat elke burger altijd een brave burger is en lijden de slechte onder de goede. In dit geval zal de brave burger er nooit wat van merken als ik een melding maak bij de belastingdienst, zijn dossier wordt nagekeken en vernietigd als alles in orde is bevonden. Alleen de slechterik zal er ooit iets van merken dat de belastingdienst onderzoek heeft gedaan en onregelmatigheden heeft aangetroffen. Het ijkt me zomaar dat dat  O0 is
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Er zijn mensen die het nog steeds niet snappen...

politieoverdoorgetrokkenstreep
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Had dan gewoon achter het Ka'tje naar de rechterbaan gegaan denk ik dan. Ka'tje seint ook groot licht als ik het goed zie. Verkeersregels overtreden oke, maar zonder gevaar te veroorzaken.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: thetwin84 link=msg=1237019 date=1389782557
Er zijn mensen die het nog steeds niet snappen...

politieoverdoorgetrokkenstreep

Als de bestuurder van het politievoertuig gewoon even zijn richtingaanwijzer naar rechts had gebruikt, had de bestuurder/ster van de Ford Ka ook niet hoeven te seinen met zijn/haar groot licht.
Laten we het op een slordigheidje houden, verder totaal geen gevaarszetting


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: stln01 link=msg=1237020 date=1389783709
Had dan gewoon achter het Ka'tje naar de rechterbaan gegaan denk ik dan. Ka'tje seint ook groot licht als ik het goed zie. Verkeersregels overtreden oke, maar zonder gevaar te veroorzaken.
Gevaar? Dat zie ik niet hoor. Het ka'tje hoeft niet eens te remmen...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
"Als ze nog de tijd hebben om te seinen, is er dus genoeg ruimte."

Actie van een burger: Asociaal rijgedrag
Actie van een (herkenbaar) HV-voertuig: Hij zal het vast niet voor de lol doen...
Ik zie het probleem niet zo..
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
politiekruispuntGT300W

Politie komt nu voor de persoon zelf uit maar zo'n zelfde situatie als bij de Ford Ka
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Citaat van: thetwin84 link=msg=1237105 date=1389799114
politiekruispuntGT300W

Politie komt nu voor de persoon zelf uit maar zo'n zelfde situatie als bij de Ford Ka
Citaat
... maar zo'n zelfde situatie als bij de Ford Ka
Je geeft aan alsof je vergelijkbare situatie bedoelt in ander video, maar lijkt me  zelfde filmpje vanuit de FordKa gemaakt.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: piet60 link=msg=1237111 date=1389799682
Je geeft aan alsof je vergelijkbare situatie bedoelt in ander video, maar lijkt me  zelfde filmpje vanuit de FordKa gemaakt.

IS dezelfde situatie, alleen nu uit de "gehinderde" Ford.

Blijf erbij het enige wat je kan zeggen is dat de politiewagen zijn richting had moeten gebruiken, verder is er ruimte zat om voorlangs te kruisen.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Het enige wat ik me afvraag is waarom het zo gaat, de politiewagen had zonder moeite op het rechter vak voor linksaf kunnen gaan staan, dan stond ie alsnog voor de ka en had de hele situatie zich niet voortgedaan....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid