Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 268350 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Toch bijzonder. Met zeer vermoedelijk een mobiele telefoon in de hand filmen tijdens het rijden, zelf niet voldoende rechts houden, maar wel commentaar hebben.

 :) 98uiye


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: 7194 link=msg=1305339 date=1414695515
Toch bijzonder. Met zeer vermoedelijk een mobiele telefoon in de hand filmen tijdens het rijden, zelf niet voldoende rechts houden, maar wel commentaar hebben.

De ''burger'' ziet niets anders als twee spelende politie-auto's die elkaar lekker aan het inhalen zijn (een x-aantal keer achter elkaar)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Tja het gros van de reacties heeft puur te maken met jaloezie en onbegrip. Zij mogen het wel en wij niet.....
Leuk om te zien hoeveel betweters er zijn, een kleine greep uit de reacties:

- Politieacademie rijdt altijd met rijopleiding op de voertuigen;
- Politie mag alleen verkeersregels overtreden met toeters en bellen;
- Doordat de politie alleen met toeters en bellen mag rijden wordt heel Apeldoorn gek van de geluidsoverlast;
- Als zij het mogen, mogen wij het ook;
- Deze agenten moeten bekeurd worden want ze plegen overtredingen;
- Politie staat weer eens boven de wet;

need i say more?  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: silque link=msg=1305422 date=1414753833
Tja het gros van de reacties heeft puur te maken met jaloezie en onbegrip. Zij mogen het wel en wij niet.....
Leuk om te zien hoeveel betweters er zijn, een kleine greep uit de reacties:

- Politieacademie rijdt altijd met rijopleiding op de voertuigen;
- Politie mag alleen verkeersregels overtreden met toeters en bellen;
- Doordat de politie alleen met toeters en bellen mag rijden wordt heel Apeldoorn gek van de geluidsoverlast;
- Als zij het mogen, mogen wij het ook;
- Deze agenten moeten bekeurd worden want ze plegen overtredingen;
- Politie staat weer eens boven de wet;

need i say more?  0098
Geenstijl/Powned/Dumpert, need I say more?  ^-^


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Mjah, de communicatie naar het publiek vanuit de overheid over dit soort zaken is ook erg duidelijk.  98uiye
Ik denk dat daar nog veel te verbeteren valt.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Citaat van: Heftrucker link=msg=1305430 date=1414755796
Mjah, de communicatie naar het publiek vanuit de overheid over dit soort zaken is ook erg duidelijk.  98uiye
Ik denk dat daar nog veel te verbeteren valt.

Tsjah.. Er wordt bij heel veel zaken geroepen dat de overheid er duidelijker over moet communiceren. Persoonlijk vind ik dat nogal een dooddoener, er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Men kan zich ook wat beter laten informeren en zelf wat info opzoeken.

Zie je het al voor je? Elke 15 minuten tv afwisselen met 15 minuten Postbus 51, omdat de burger over álles beter geïnformeerd wil worden?
Senior GGP / Oost-Brabant


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Dion link=msg=1305426 date=1414755185
Geenstijl/Powned/Dumpert, need I say more?  ^-^
Laten we dat wel even bnuanceren, tegenwoordig zal bijna elk filmpje op deze sites over politie bijval krijgen in de richting van de politie. Mensen verwachten echter een voorbeeld functie vanuit de politie (en dat wordt normaal gesproken ook verwacht), terwijl deze verwachting niet klopt met wat er verwacht wordt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Heftrucker link=msg=1305430 date=1414755796
Mjah, de communicatie naar het publiek vanuit de overheid over dit soort zaken is ook erg duidelijk.  98uiye
Ik denk dat daar nog veel te verbeteren valt.
Nog duidelijker? Op iedere pagina van de politie over rijgedrag staat wat we mogen. In programma's als blik op de weg en wegmisbruikers is dit al tientallen malen aan bod geweest. De klagers willen dit gewoon niet horen en vinden het veel te leuk om even te zeiken op de politie. Die staan helemaal niet open voor een uitleg over dat dit wel mag etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Maar in dit filmpje waar de politie aan het inhalen is over een doorgetrokken streep. Moet je dat echt leren! Ik kan ook heus wel veilig inhalen over de doorgetrokken streep zonder een extra rijopleiding. De agenten die les krijgen ook neem ik aan want die hebben hun rijbewijs en waarschijnlijk genoeg ervaring. Die doorgetrokken streep heeft een doel waarschijnlijk is het onveilig om in te halen. Waarom moet je dat dan oefenen want als het fout gaat dan zijn er zomaar nietsvermoedende burgers bij betrokken. Als er noodzaak bestaat dan doe je dit veiliger met ogs dan is het voor het overige verkeer duidelijk dat het echt niet anders kan en de tegenliggers kunnen er dan ook beter op anticiperen.  Als je inhalen zonder ogs moet oefenen dan kan je ook inhalen waar het mag. Dus heel kort samen gevat. Wat leert een agent van deze actie wat hij daarvoor niet kon. Ik denk niks extra maar laat me graag overtuigen dat het toch een doel dient en daardoor het risico van de overige weggebruikers rechtvaardigt.
En nee ik heb niks tegen de politie maar er wordt van beide kanten nogal eenzijdig naar gekeken. Komt ook dat de rijopleiding niet communiceert wat er waarom de agenten iets leren. Als je altijd in dezelfde omgeving rijdt zou het juist daar toch een beetje bekend moeten zijn bij de burgers.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Citaat van: jelte link=msg=1305510 date=1414771761
Die doorgetrokken streep heeft een doel waarschijnlijk is het onveilig om in te halen.

Citaat van: jelte link=msg=1305510 date=1414771761
Waarom moet je dat dan oefenen (...)

Je geeft het antwoord toch al? Zodat het wel veilig kan!

En als je zelf met OGS zou rijden dan snap je ook het nadeel daarvan: ongeveer de helft trapt op de rem als ze blauwe lampen achter zich hebben... Wonderlijk dat er zoveel onvrede is over gebruik van de vrijstelling, terwijl het allemaal niets uitmaakt als er maar blauwe lampen aanstaan.