Politiehonden / Speurhonden / Drugshonden / Explosieven-honden / Search and Rescue-honden / K9

Auteur Topic: Politiehonden / Speurhonden / Drugshonden / Explosieven-honden / Search and Rescue-honden / K9  (gelezen 65579 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sjonnie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Heb het filmpje even helemaal bekeken en waar je ook tegen demonsteerd, ik kan me niks voorstellen waar ik voor moet demonsteren en er zo een puinhoop van moet maken dat er een dusdanig Politie optreden noodzakelijk is en de Politiehonden, de ME en de paardjes moeten worden ingezet.
Dan maak je het naar mijn mening al behoorlijk bont, maar 't zal wel aan mij liggen.  0098


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
De politiehond is gewoon een zwaar wapen. Punt. Kan je nog zo goed de hond trainen, de kans bestaat dat hij/zij een keer niet te corrigeren valt. Nou mag iedere hondengeleider over mij heen vallen, maar ik heb dat zelf in 2 separate gevallen meegemaakt over de jaren.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: DKAG link=msg=1172517 date=1370967865
De politiehond is gewoon een zwaar wapen. Punt. Kan je nog zo goed de hond trainen, de kans bestaat dat hij/zij een keer niet te corrigeren valt. Nou mag iedere hondengeleider over mij heen vallen, maar ik heb dat zelf in 2 separate gevallen meegemaakt over de jaren.
Misschien is het handig om aan te geven vanuit welke professie je reageert en als je dan toch bezig bent kan je gelijk de 2 separate gevallen toelichten.  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


tuinkabouter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Citaat van: DKAG link=msg=1172517 date=1370967865
De politiehond is gewoon een zwaar wapen. Punt. Kan je nog zo goed de hond trainen, de kans bestaat dat hij/zij een keer niet te corrigeren valt. Nou mag iedere hondengeleider over mij heen vallen, maar ik heb dat zelf in 2 separate gevallen meegemaakt over de jaren.
De onvoorspelbaarheid van de hond is juist de veiligheid die het wapen biedt. Van een agent die kan nadenken, weten we allemaal wat hij kan en mag. Daarop kan je, je voorbereiden. Maar bij een hond werkt dat anders.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Citaat van: tuinkabouter link=msg=1172528 date=1370971043
De onvoorspelbaarheid van de hond is juist de veiligheid die het wapen biedt. Van een agent die kan nadenken, weten we allemaal wat hij kan en mag. Daarop kan je, je voorbereiden. Maar bij een hond werkt dat anders.

Okay.

Deze heb ik nu 5 keer gelezen.

Ik snap hem nog steeds niet.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
gewoon... de  onvoorspelbaarheid van de hond is de veiligheid........ ehh  juist..

PRECIES MIJN PUNT.. alleen dan andersom.. de onvoorspelbaarheid van een hond is juist het gevaar.

Maar goed, ieder zijn mening.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: TheBeast link=msg=1172556 date=1370975475
de onvoorspelbaarheid van een hond is juist het gevaar.
Maar ben je het er niet mee eens dat de verdachte zelf de keus heeft of hij het risico wil lopen om gebeten te worden?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Is allemaal duidelijk, maar  Bij een arrestatieteam is ook een hond toegelaten, met goedkeuring van korpsleiding en openbaar ministerie.
En als ik de diverse procedures zie, is de hond duidelijk toegelaten binnen diverse procedures, en geef eens aan in hoeveel gevallen het misgaat, ten opzichte van gevallen waarin het wel goed gaat.
Bij instappen begint de inzet.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Citaat van: Red link=msg=1172579 date=1370977433
Maar ben je het er niet mee eens dat de verdachte zelf de keus heeft of hij het risico wil lopen om gebeten te worden?

Die optie heeft een verdachte bij elk stukje bewapening wat de politie heeft. Dat wil zeggen voor wat betreft het inzetten ervan.
Het moment waarop dat wapen gebruikt en gestopt wordt is aan de agent. Bij alle stoffelijke wapens is dat makkelijk uit te leggen. Een agent stopt met schieten, slaan danwel pepperen.

Bij een hond kan de agent wel willen dat het gebruik van het wapen stopt, maar dan moet Fikkie wel meewerken.

En dat is een risico.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Diamond, ook hierbij is een beperking.
gezien de laatste ontwikkelingen en beelden op tv en youtube waarbij agenten ook de bekende grens overschrijden.
Mensen kunnen ook wel eens doorgaan( draaien)
Elke vorm van training, is een andere vorm dan de realiteit, en vergt soms initiatief en inzet ( maar ook in mate) met beleid.
Bij instappen begint de inzet.