Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 292751 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #420 Gepost op: 22 december 2013, 22:23:04
Citaat van: Sven82 link=msg=1230702 date=1387740835
Mooi verwoord.
Het is inderdaad niet erg om eens iemand te helpen die eigenlijk de politie niet nodig heeft voor de oplossing. De meerwaarde die je volgens mij uit zo'n geval kan halen is dat je even een praatje maakt en wellicht nog wat handige info opdoet van wat er in de wijk speelt.
Nou die "meerwaarde" is schromelijk overdreven. De feitelijke waarheid is tegenwoordig dat men je wil zien als men je nodig heeft en je negeert als men je niet wil zien. Dat geeft een beetje het paria gevoel .... dus een praatje pot? Ja bij hen die in een rolstoel zitten, niks te doen hebben of hen die vlak na/tijdens/voor de oorlog geboren zijn want die hebben nog enigszins fatsoen in hen donder. De "normale" burger heeft al helemaal geen interesse in of tijd voor een babbeltje. En die ervaring deel ik niet alleen als diender maar ook als burger die regelmatig met de trein reist en daar niks anders ziet en ervaart. Helaas....

Zelfs! Zelfs als je een klassieker aan de kant zet om wat voor reden dan ook en je gaat tijdens de staande houding een babbeltje over het autootje aan en in dat babbeltje laat je blijken ook nog wat verstand te hebben van auto's en klassiekers is het antwoord al gauw: "dus ik kan gaan?"
 :'( Natuurlijk! Prettige dag verder. Zegt een mede klassieker/ auto liefhebber
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #421 Gepost op: 23 december 2013, 00:09:26
Nou die "meerwaarde" is schromelijk overdreven. De feitelijke waarheid is tegenwoordig dat men je wil zien als men je nodig heeft en je negeert als men je niet wil zien. Dat geeft een beetje het paria gevoel .... dus een praatje pot? Ja bij hen die in een rolstoel zitten, niks te doen hebben of hen die vlak na/tijdens/voor de oorlog geboren zijn want die hebben nog enigszins fatsoen in hen donder. De "normale" burger heeft al helemaal geen interesse in of tijd voor een babbeltje. En die ervaring deel ik niet alleen als diender maar ook als burger die regelmatig met de trein reist en daar niks anders ziet en ervaart. Helaas....

Zelfs! Zelfs als je een klassieker aan de kant zet om wat voor reden dan ook en je gaat tijdens de staande houding een babbeltje over het autootje aan en in dat babbeltje laat je blijken ook nog wat verstand te hebben van auto's en klassiekers is het antwoord al gauw: "dus ik kan gaan?"
 :'( Natuurlijk! Prettige dag verder. Zegt een mede klassieker/ auto liefhebber
In veel gevallen heb je helemaal gelijk. Toch heb ik ook vaak genoeg meegemaakt dat mensen begonnen met "Nu ik u toch spreek..." Vervolgens komt er toch waardevolle informatie die men anders nooit gegeven had, omdat men een drempel ervaart.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #422 Gepost op: 23 december 2013, 00:34:25
Citaat van: moppersmurf link=msg=1230722 date=1387747384
Nou die "meerwaarde" is schromelijk overdreven. De feitelijke waarheid is tegenwoordig dat men je wil zien als men je nodig heeft en je negeert als men je niet wil zien. Dat geeft een beetje het paria gevoel .... dus een praatje pot? Ja bij hen die in een rolstoel zitten, niks te doen hebben of hen die vlak na/tijdens/voor de oorlog geboren zijn want die hebben nog enigszins fatsoen in hen donder. De "normale" burger heeft al helemaal geen interesse in of tijd voor een babbeltje. En die ervaring deel ik niet alleen als diender maar ook als burger die regelmatig met de trein reist en daar niks anders ziet en ervaart. Helaas....

Zelfs! Zelfs als je een klassieker aan de kant zet om wat voor reden dan ook en je gaat tijdens de staande houding een babbeltje over het autootje aan en in dat babbeltje laat je blijken ook nog wat verstand te hebben van auto's en klassiekers is het antwoord al gauw: "dus ik kan gaan?"
 :'( Natuurlijk! Prettige dag verder. Zegt een mede klassieker/ auto liefhebber

Herken ik niet echt. Heb nog steeds hele leuke en waardevolle gesprekken bij staandehoudingen en vooral bij de klassiekers. Ook met vrachtwagenchauffeurs altijd goed contact. Misschien het verschil tussen het uit een Volvo stappen/van een zware motor afstappen en het staande houden bij een verkeerscontrole?  >:D


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #423 Gepost op: 23 december 2013, 04:59:01
Citaat van: Sven82 link=msg=1230736 date=1387753766
In veel gevallen heb je helemaal gelijk. Toch heb ik ook vaak genoeg meegemaakt dat mensen begonnen met "Nu ik u toch spreek..." Vervolgens komt er toch waardevolle informatie die men anders nooit gegeven had, omdat men een drempel ervaart.
Citaat van: TDMdR link=msg=1230741 date=1387755265
Herken ik niet echt. Heb nog steeds hele leuke en waardevolle gesprekken bij staandehoudingen en vooral bij de klassiekers. Ook met vrachtwagenchauffeurs altijd goed contact. Misschien het verschil tussen het uit een Volvo stappen/van een zware motor afstappen en het staande houden bij een verkeerscontrole?  >:D

Eigenlijk zeggen jullie hetzelfde, da's wel grappig. Maar jullie onderschrijven mij ook weer. En @TMDMdR: daar zit wel verschil in want ik doe zelf niet actief mee aan de controles. Ik zor voor de veiligheid, ondersteuning etc dus er is zeker sprake van een afstand maar daar speel ik op in door naar de interessante zaken toe te gaan in plaats van te wachten. En daar merk je steeds meer dat mensen gewoon niet zoveel tijd meer hebben, gehaast zijn.

Maar dat is in de trein niet anders hoor, mensen zitten allemaal achter de Ipad met een koptelefoontje op. Vroeger was het een krantje en kon je nog wel eens een babbeltje beginnen over iets wat in de krant staat. Dat gaat nu niet meer
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #424 Gepost op: 23 december 2013, 11:06:05
Eigenlijk zeggen jullie hetzelfde, da's wel grappig. Maar jullie onderschrijven mij ook weer. En @TMDMdR: daar zit wel verschil in want ik doe zelf niet actief mee aan de controles. Ik zor voor de veiligheid, ondersteuning etc dus er is zeker sprake van een afstand maar daar speel ik op in door naar de interessante zaken toe te gaan in plaats van te wachten. En daar merk je steeds meer dat mensen gewoon niet zoveel tijd meer hebben, gehaast zijn.

Maar dat is in de trein niet anders hoor, mensen zitten allemaal achter de Ipad met een koptelefoontje op. Vroeger was het een krantje en kon je nog wel eens een babbeltje beginnen over iets wat in de krant staat. Dat gaat nu niet meer
Ik herken inderdaad beide situaties. In het OV staart iedereen naar een schermpje of naar de krant.
Tip: doe eens boodschappen doordeweeks tussen 11:00 en 15:00. Geheid dat je een praatje kan maken met mensen. Je komt alleen niet meer van die oude lui af. :-)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #425 Gepost op: 23 december 2013, 11:49:45
Mensen... niet zo negatief. Ik ben met jullie eens dat het meer uitzondering dan regel is dat de mensen gehaast zijn. Laatst nog met iemand van mijn leeftijd staan praten nav een staandehouding en een bekeuring. Die was niet voor de oorlog geboren en kon daarna ook gewoon nog met mij in gesprek. Ze zijn er echt wel. Helaas komen wij vaak met het afvoerputje van de maatschappij in aanraking... je moet blijven onthouden dat het echt niet zo slecht is als wij alleen maar tegen komen. Kijk maar naar je eigen vriendenkring...


And on that bombshell...

Alle fijne en veilige dagen toegewenst !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #426 Gepost op: 23 december 2013, 11:54:56
Citaat van: grizz link=msg=1230798 date=1387795785
Mensen... niet zo negatief. Ik ben met jullie eens dat het meer uitzondering dan regel is dat de mensen gehaast zijn. Laatst nog met iemand van mijn leeftijd staan praten nav een staandehouding en een bekeuring. Die was niet voor de oorlog geboren en kon daarna ook gewoon nog met mij in gesprek. Ze zijn er echt wel. Helaas komen wij vaak met het afvoerputje van de maatschappij in aanraking... je moet blijven onthouden dat het echt niet zo slecht is als wij alleen maar tegen komen. Kijk maar naar je eigen vriendenkring...


And on that bombshell...

Alle fijne en veilige dagen toegewenst !

Zo ervaar ik dat ook bijna dagelijks. Zou heel depri worden als ik enkel en alleen mijn "taak" zou moeten uitvoeren zonder wat anders erbij. Gestoorden, praatje maken, mensen helpen (naar huis brengen, door donker park vervoeren) en zo.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #427 Gepost op: 30 januari 2014, 12:19:42
EU has secret plan for police to 'remote stop' cars
The EU is developing a secret plan to give the police the power to control cars by switching the engine off remotely.
Artikel: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/10605328/EU-has-secret-plan-for-police-to-remote-stop-cars.html


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #428 Gepost op: 30 januari 2014, 15:54:59
Begint die 1 april zooi nu al???

Houden ze er ook rekening mee dat het geboefte deze apparatuur misschien blokkeert? gps/gsm jammer en je krijgt er geen signaal van buitenaf meer in.
Hoe weet je dat de auto waarmee ze rijden ook daadwerkelijk die auto is? ander kenteken en het houdt al op. Dan zou je zeggen, blokkeer heel het spectrum van dat type auto... Maar dan gaan de boeven in vw Tourans rijden  8). één voordeel, dan kunnen we ze misschien bijhouden ;D


rrpd

  • Gast
Reactie #429 Gepost op: 17 juli 2014, 09:45:13
Iemand de nieuwe instructie achtervolgingen al ontvangen?
In grote lijnen komt het er op neer dat de collega nu zelf bepaalt of hij achtervolgt of niet en niet meer de mk.
Hij is zelf verantwoordelijk voor de gehele situatie en verwacht wordt dat je zelf een goede afweging kunt maken.
Voorheen bepaalde de meldkamer in situaties dat het werd afgeblazen.
De instructie zet ik niet hier op het forum aangezien ik niet denk dat dat de bedoeling is.