Werken met verschillende gespreksgroepen

Auteur Topic: Werken met verschillende gespreksgroepen  (gelezen 23963 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #30 Gepost op: 5 augustus 2013, 22:58:44
Citaat van: Jeroen! link=msg=1188903 date=1375657649
Overigens is bij ons het slepen op de RABS uitgeschakeld nadat men er achter kwam dat de porto's hiervan van slag raakten en in sommige gevallen zelfs de indeling van banken en standen werd gewijzigd na het slepen... Voor alsnog blijft die functionaliteit uit zolang we dit merk/type randapparaten gebruiken.

Bij Motorola porto's werkt t als 't goed is prima, bij Sepura's en co niet. Omdat RABS (ElitePlus Dispatch) van Motorola is.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #31 Gepost op: 5 augustus 2013, 23:48:44
Citaat van: 7131 link=msg=1188935 date=1375688747
Snelheid is nog altijd een door de GMK onderschatte factor.

Omdat een discussie nooit beperkt kan/mag blijven tot 1 "onderdeel" even een korte impressie over snelheid:

Stel het geboefte start op punt A met een snelheid van 120 km/u (=
Stel de Polities starten op punt B met een snelheid van 180 km/u
Stel tussen de start van A en de start van B zit 10 minuten tijd
Stel de plaats van start A en start B liggen 10 km uit elkaar

Het geboefte is, binnen de 10 minuten voorsprong die zij hebben, op een afstand van 20 kilometer. Als de 10 km afstand tussen de politie en het geboefte daarbij opgeteld moet worden is de strijd al kansloos. Want hoeveel afslagen hebben wij in nederland op een gemiddelde snelweg over een afstand van 20 of 30 kilometer?

Dus hiermee toon ik al aan dat het niet eens meer van belang is hoe hard de politie kan rijden. Het gaat erom hoe snel een melding doorgegeven wordt. Elke minuut is bij een snelheid van 120 kilometer per uur 2 kilometer asfalt! Dus in het vervolg; die achtervolging kan niet ff wachten >:(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #32 Gepost op: 6 augustus 2013, 07:32:54
Zoals eerder gezegd is dit meer een Amsterdams probleem, ik herken dit niet in midden NL.

Daar werken we met 1 noodhulp kanaal. Verdeeld over 3 clusters.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #33 Gepost op: 6 augustus 2013, 08:28:06
@PatrickSP: dat weet ik. Maar wat niet is kan nog komen. Misschien komt er ooit het moment dat het geboefte een andere regio gaat kiezen waar men niet zulke snelle wagens heeft, waar de aanrij tijden langer zijn en waar niet gelijk een dozijn witte auto's in je nek staat te hijgen.

En of je nu op 1 of op 3 kanalen moet werken, de apparatuur moet er geschikt voor zijn (nu even het CMK vergeten) door bijvoorbeeld snel te kunnen schakelen. En dat kunnen die @#*&#@ Nokia's niet. Eigenlijk zou je gewoon net als bij een televisie de zender code in moeten kunnen voeren. In Amsterdamse termen bijvoorbeeld: 2-1 voor district 2 kanaal 1. En dan zou het 1e kanaal altijd de noodhulp zijn, het 2e kanaal navraag en het 3e kanaal actie. Of zoiets. Dan is het niet nodig na te denken want het systeem is altijd hetzelfde. Nu moeten we scrollen en draaien  >:( en als je te ver draait moet je wachten tot dat *@&#% ding geschakeld heeft.

Maar ja tis Nokia roep uit 1998, wat wil je! Gelukkig is er nu de NaPo en zullen we snel allemaal hetzelfde gaan krijgen.
...
...
...
...
toch????? :-\
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #34 Gepost op: 6 augustus 2013, 09:56:46
Citaat van: moppersmurf link=msg=1189269 date=1375770486
Maar ja tis Nokia roep uit 1998, wat wil je! Gelukkig is er nu de NaPo en zullen we snel allemaal hetzelfde gaan krijgen.
...
...
...
...
toch????? :-\
Ag dadelijk hebben we allemaal een motorola of sapura (net wie de aanbesteding wint) die volledig geschikt is voor het politie werk en C2000. En niet de huidige digitale porto die ze geschikt hebben gemaakt voor C2000  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #35 Gepost op: 6 augustus 2013, 10:11:22
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1189275 date=1375775806
Ag dadelijk hebben we allemaal een motorola of sapura (net wie de aanbesteding wint) die volledig geschikt is voor het politie werk en C2000. En niet de huidige digitale porto die ze geschikt hebben gemaakt voor C2000  ;)
Wanneer gaat de opvolger van C2000 draaien? ;)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #36 Gepost op: 6 augustus 2013, 19:30:04
Citaat van: moppersmurf link=msg=1189269 date=1375770486
@PatrickSP: dat weet ik. Maar wat niet is kan nog komen. Misschien komt er ooit het moment dat het geboefte een andere regio gaat kiezen waar men niet zulke snelle wagens heeft, waar de aanrij tijden langer zijn en waar niet gelijk een dozijn witte auto's in je nek staat te hijgen.

En of je nu op 1 of op 3 kanalen moet werken, de apparatuur moet er geschikt voor zijn (nu even het CMK vergeten) door bijvoorbeeld snel te kunnen schakelen. En dat kunnen die @#*&#@ Nokia's niet. Eigenlijk zou je gewoon net als bij een televisie de zender code in moeten kunnen voeren. In Amsterdamse termen bijvoorbeeld: 2-1 voor district 2 kanaal 1. En dan zou het 1e kanaal altijd de noodhulp zijn, het 2e kanaal navraag en het 3e kanaal actie. Of zoiets. Dan is het niet nodig na te denken want het systeem is altijd hetzelfde. Nu moeten we scrollen en draaien  >:( en als je te ver draait moet je wachten tot dat *@&#% ding geschakeld heeft.

Maar ja tis Nokia roep uit 1998, wat wil je! Gelukkig is er nu de NaPo en zullen we snel allemaal hetzelfde gaan krijgen.
...
...
...
...
toch????? :-\

Je zou eens moeten navragen bij de meldkamer of de koppelcodes werken. Bij de motorola's (zowel de oude mth800s als de nieuwe mtp850s) kan er binnen Utrecht geschakeld worden dmv de moeilijke manier (bladeren in je porto en klikken) of dmv een shortcode zoals *#21 oid. (Meldkamer geeft de code als je moet schakelen naar INRAP)

Schakelen naar andere clusters gaat bij ons zoals jij schetst. (7=west, 8=midden, 9=oost). Zelfde geldt voor afmelden (=3 ingedrukt houden)

Ik dacht altijd dat dit een std. C2000 feature was of iig door de regio's geprogrammeerd kon worden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #37 Gepost op: 6 augustus 2013, 19:41:45
Op de Sepura's van Flevoland is de knop boven de spreektoets schakelen naar de noodhulp gespreksgroep, een toets boven het scherm naar de onderlinge babbelbox en de 0 het infokanaal. Door kort op de uitknop te drukken kan je met de volumeknop draaien voor de verschillende groepen, maar daar is wel meer geduld voor nodig..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #38 Gepost op: 6 augustus 2013, 20:20:09
Mensen spreken hier over het uitluisteren van de INRAP. Dan mogen er wel wat porto's bij want er zijn 3 INRAPPEN. Succes met uitluisteren...

Los van het feit dat het niet nodig is, want je MK moet de INRAP-gespreksgroepen gewoon uitluisteren.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #39 Gepost op: 6 augustus 2013, 20:58:32
Citaat van: DiNozzo link=msg=1188930 date=1375686842
Niet helemaal mee eens. Ik heb een tijd in de rand van Gelderland gewerkt. Wij hadden regelmatig achtervolgingen die onze kant op kwamen. Slechts een keer is door de meldkamer gevraagd om positie in te nemen. In de andere gevallen had men het vaak niet gehoord. Wel eens meegereden in een achtervolging, meldkamer op de hoogte gebracht en die wist van niets. Op onze reactie dat de meldkamer toch standaard INRAP moest meeluisteren hoorden wij "Ik kan maar een ding tegelijk, als ze ons moeten hebben bellen ze maar". Dat terwijl de meldkamer al meerdere malen op INRAP was opgeroepen en zelfs Limburg-Zuid al aan het uitluisteren was.

Dat bedoel ik, dat vindt ik (als centralist) toch echt een fout van de meldkamer.