Middel hulpverlening (dronken politieman ramt auto gezin) N31 - Harlingen 09-11-2013

Auteur Topic: Middel hulpverlening (dronken politieman ramt auto gezin) N31 - Harlingen 09-11-2013  (gelezen 15676 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Citaat van: Spettertje link=msg=1218865 date=1384084308
Als je als agent een overtreding maakt komen ze er nogal eens mee weg omdat ze soms een uitzondering positie hebben,

Dit soort uitspraken kun je maar beter met overtuigend bewijs maken, anders is het lariekoek en natte-vinger giswerk, speculatie.
Hou het eens feitelijk.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Red link=msg=1218857 date=1384083574
Dubbel zo hard gestraft? Hij zal vermoedelijk vervolgd worden voor art.6, 8 en wie weet wat ze er nog meer bij halen. Net zoals een normale burger. En hij zal net als iedere andere burger gestraft worden als hij schuldig wordt bevonden. (misschien wel zwaarder juist omdat hij politieagent is) Daarnaast zal er een disciplinair onderzoek volgen met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat deze ambtenaar uiteindelijk zwaarder gestraft wordt als de "gewone burger"

Er staat politie ambtenaar. Je hebt nmm verschillende soorten politieambtenaren.
Al snel veronderstelt een ieder dat het mogelijk een agent betreft die overdag met een politiewagen vol met blaaspijpjes op de weg was maar het kan net zo goed iemand anders van de politie zijn. (Niet dat dat minder erg is.)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Thor link=msg=1218867 date=1384084457
Er staat politie ambtenaar. Je hebt nmm verschillende soorten politieambtenaren.
Al snel veronderstelt een ieder dat het mogelijk een agent betreft die overdag met een politiewagen vol met blaaspijpjes op de weg was maar het kan net zo goed iemand anders van de politie zijn. (Niet dat dat minder erg is.)

Inderdaad....  bijvoorbeeld http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=59503.0   ::)
Samen sterk in de hulpverlening!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Spettertje link=msg=1218865 date=1384084308
Ik bedoelde met dubbel hard gestraft worden als gewone burger dit ,
Als je als agent een overtreding maakt komen ze er nogal eens mee weg omdat ze soms een uitzondering positie hebben,
en ik vind dat ze die nogal eens te pas en onpas gebruiken  ( rood licht negeren , snelheid ) ,
Onzin, niet met dit soort zaken. Bovendien was dit in prive tijd en dan gaat het al helemaal niet op.

En voor wat betreft je laatste punt, je weet niet wanneer iets te pas of te onpas gebruikt wordt omdat je niet weet met welke beweegreden ze door rood rijden en/of te hard rijden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Uiteraard is dronken achter het stuur een kwalijke zaak, in alle gevallen!!

Bij een politieman telt dit naar mijn gevoel dubbel omdat hij te allen tijde een voorbeeldfunctie heeft. Hij moet immers in voorkomend geval een ander verbaliseren voor hetzelfde feit en moet dus roomser dan de Paus zijn.

Terecht dus dat deze man naast het strafrechtelijke c.q. civielrechtelijke traject ook qua werk een douw gaat krijgen.

Dat door rood rijden etc. wordt er nu naar mijn gevoel idd bij gehaald om stemming te maken. Er wordt vaak iets geroepen over patat halen bij een snackbar en daarom door rood rijden enzo, maar dat is puur onderbuik.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Discussie over de vrijstelling WVW voor de politie staat totaal los van dit incident en kan hier nagelezen en eventueel verder besproken worden: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=54552.0

Dit is een compleet andere casus, het lijkt me duidelijk dat een politieambtenaar nooit een vrijstelling zal hebben voor het  besturen van een motorvoertuig onder invloed van alcohol.
Samen sterk in de hulpverlening!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Alles wat de politie in een dienstvoertuig aan regels "overtreed" dienen we buitenbeschouwing te laten (hele grote punt) maar....

Als een burger strafrechtelijk wordt vervolgd voor bijv. het slaan van een hulpverlener dan wordt een hogere straf geëist.

Mijn gevoel zegt mij dan dat het niet meer dan redelijk zou moeten zijn dat een ambtenaar (in dit geval een diender) waarvan men zegt dat je dat 24/7 bent en daarmee zeker wat betreft alcohol en verkeer een zekere voorbeeldfunctie hebt (en in dit specifieke geval ook nog eens de leeftijd waarbij men toch beter zou moeten weten) er zeker een zwaardere strafeis mag volgen. Vervolgens is het aan een rechter om ook daadwerkelijk een zwaardere straf op te leggen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1218905 date=1384091058
Alles wat de politie in een dienstvoertuig aan regels "overtreed" dienen we buitenbeschouwing te laten (hele grote punt) maar....

Als een burger strafrechtelijk wordt vervolgd voor bijv. het slaan van een hulpverlener dan wordt een hogere straf geëist.

Mijn gevoel zegt mij dan dat het niet meer dan redelijk zou moeten zijn dat een ambtenaar (in dit geval een diender) waarvan men zegt dat je dat 24/7 bent en daarmee zeker wat betreft alcohol en verkeer een zekere voorbeeldfunctie hebt (en in dit specifieke geval ook nog eens de leeftijd waarbij men toch beter zou moeten weten) er zeker een zwaardere strafeis mag volgen. Vervolgens is het aan een rechter om ook daadwerkelijk een zwaardere straf op te leggen

Citaat van: Red link=msg=1218857 date=1384083574
Dubbel zo hard gestraft? Hij zal vermoedelijk vervolgd worden voor art.6, 8 en wie weet wat ze er nog meer bij halen. Net zoals een normale burger. En hij zal net als iedere andere burger gestraft worden als hij schuldig wordt bevonden. (misschien wel zwaarder juist omdat hij politieagent is) Daarnaast zal er een disciplinair onderzoek volgen met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat deze ambtenaar uiteindelijk zwaarder gestraft wordt als de "gewone burger"


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Ik vind een intern onderzoek met als gevolg eventueel ontslag niet een zwaardere straf dan een burger, met het huidige alcoholslot zijn veel beroepschauffeurs hun baan kwijt om te zwijgen van ieder die zijn baan verliest omdat een werkgever meent dat de medewerkers een rijbewijs nodig hebben.
Hoewel het verlies van je baan een enorm zware straf kan zijn, evenals de schade die door de verzekeringen op je kunnen worden verhaald, blijft het een straf buiten het strafrecht en juist daar denk ik dat de werkzaamheden en bijbehorende voorbeeldfunctie van de verdachte een verzwarende rol mogen spelen. De zwaardere strafeis tegen een burger die een hulpverlener of diender (ook nuchter) verbaal / lichamelijk mishandeld krijgt immers ook een zwaardere strafeis daar wil de overheid dus wel het verschil benadrukken tussen mishandeling van een burger of iemand met een publieke taak, het is m.i. dan ook niet meer dan reëel de zaken ook anders om op een dergelijke wijze op te pakken.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Met buitenbeschouwing laten bedoel ik de vrijstellingen van het RVV en daar valt drank gebruik niet onder
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend