Middel hulpverlening (dronken politieman ramt auto gezin) N31 - Harlingen 09-11-2013

Auteur Topic: Middel hulpverlening (dronken politieman ramt auto gezin) N31 - Harlingen 09-11-2013  (gelezen 15714 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Volgens mij zijn er weinig banen, dat als je in je vrije tijd een aanrijding veroorzaakt met alcohol op, je nagenoeg zeker bent dat je je baan kwijt bent...

Zwaarder straffen? Ja maar wel in het redelijke...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: grizz link=msg=1219286 date=1384192972

Zwaarder straffen? Ja maar wel in het redelijke...
En wat zou in dit geval redelijk zijn?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Wat is redelijk in deze?

Goeie vraag.

Vraag het mij niet.
Ik heb hele rare ideëen voor wat dat aangaat.
Iets met het fysiek onmogelijk maken om ooit nog deel te nemen aan het verkeer of zoiets.
Ongeacht professie, persoon, geslacht, leeftijd, huidskleur, geloofsovertuiging, sexuele voorkeur of welke levensvorm je dan ook bent.

Drinken en rijden is gewoon een nono.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: grizz link=msg=1219286 date=1384192972
Volgens mij zijn er weinig banen, dat als je in je vrije tijd een aanrijding veroorzaakt met alcohol op, je nagenoeg zeker bent dat je je baan kwijt bent...

Zwaarder straffen? Ja maar wel in het redelijke...

Vrachtwagen chauffeurs verliezen veelal hun baan.
Service monteurs verliezen veelal hun baan
Taxi chauffeurs verliezen vaak hun baan

Eigenlijk denk ik 90% van de "burgers" waarvan het rijbewijs van belang is voor hun werk (lees noodzakelijk) verliezen hun baan, dus als de bewuste diender zijn baan verliest vind ik dat niks zwaarder gestraft dan een burger, sterker ik heb er totaal geen problemen mee als er meer bezitters van een rijbewijs hun baan zouden verliezen als ze dronken en vol een ongeval veroorzaken.
Ik weet dat mijn werkgever me ook de laan uit zou jagen als ik een ongeval veroorzaak met mijn dronken kont wel of niet indienst, wel of niet met zijn bedrijfsbus ik kan gewoon met mijn piesie naar de dokter en met mijn bankrek.nummer naar het UWV.

Wat redelijk is.... hard aanpakken maar wel met enige mogelijkheid om na je straf aan te tonen dat je ervan geleerd hebt, bij recidivie (schrijf je het zo) geen enkel medelijden en nooit meer enig rijbewijs anders dan voor de benenwagen.

En nee ik ben niet roomser dan de paus, heb elke regel in het rvv wel een keer aan mijn trekhaak gehangen maar een artikel 8 van mijn leven niet, als er dan brokken (al of niet met letsel of erger) moeten gebeuren dan wel nuchter en dat is dan ook zo ongeveer de enige regel die ik 100% respecteer
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1219308 date=1384198361
Eigenlijk denk ik 90% van de "burgers" waarvan het rijbewijs van belang is voor hun werk (lees noodzakelijk) verliezen hun baan, dus als de bewuste diender zijn baan verliest vind ik dat niks zwaarder gestraft dan een burger, sterker ik heb er totaal geen problemen mee als er meer bezitters van een rijbewijs hun baan zouden verliezen als ze dronken en vol een ongeval veroorzaken.
Ik weet dat mijn werkgever me ook de laan uit zou jagen als ik een ongeval veroorzaak met mijn dronken kont wel of niet indienst, wel of niet met zijn bedrijfsbus ik kan gewoon met mijn piesie naar de dokter en met mijn bankrek.nummer naar het UWV.
Je statistieken betwist ik, maar goed daar heb ik geen onderzoek naar gedaan. Overigens vraag ik me af op grond waarvan jou werkgever je denkt te kunnen ontslaan. Zolang je in je eigen tijd met je eigen voertuig betrokken raakt bij dit incident heeft jou baas daar niets over te zeggen. Hij kan hooguit moeilijk gaan doen als jij je werk niet meer kan doen omdat je geen rijbewijs bezit. En dan nog, als jij iedere dag met een taxi komt of jezelf laat rijden door je vrouw dan gaat dat ook niet meer op.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Red link=msg=1219310 date=1384198965
Je statistieken betwist ik, maar goed daar heb ik geen onderzoek naar gedaan. Overigens vraag ik me af op grond waarvan jou werkgever je denkt te kunnen ontslaan. Zolang je in je eigen tijd met je eigen voertuig betrokken raakt bij dit incident heeft jou baas daar niets over te zeggen. Hij kan hooguit moeilijk gaan doen als jij je werk niet meer kan doen omdat je geen rijbewijs bezit. En dan nog, als jij iedere dag met een taxi komt of jezelf laat rijden door je vrouw dan gaat dat ook niet meer op.
Euuhhmm. Ik heb mijn rijbewijs nodig voor m,n werk, aangezien ik dagelijks op de weg zit met mijn bedrijfswagen. Raak ik met mijn ladderzatte kop betrokken bij een zeer ernstig ongeval met gewonden of erger. En mijn rijbewijs word ingenomen is het ook einde dienstverband. Simpel omdat door mijn eigen toedoen ik m,n rijbewijs ben kwijt geraakt, en hij opdat moment niets meer aan mij heeft. ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Red je mag mijn "statistieken" betwisten maar ik ben er stellig van overtuigt dat er meer mensen voor wie het rijbewijs noodzakelijk is voor hun werkzaamheden de laan uitvliegen dan in de statistieken wordt weer gegeven.

Zie de reactie van Peter dat zelfde geldt ook voor mij, ik heb de verantwoording over een bedrijfsbus die elke dag met een collega (zonder papiertje) in elk geval van Enkhuizen naar P'end moet, en vandaar uit gereed moet staan om subiet te kunnen vertrekken naar een ongeplande klus of naar een geplande klus waar onverwacht meer monteurs nodig zijn, we zijn een dienstverlenend bedrijf die bijvoorbeeld garanderen dat er in geval van nood binnen 24 uur een ketel bedrijfsgereed kan staan. Dus helaas maar ik kan echt naar het UWV als ik mijn papiertje kwijt raak voor langere tijd
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Toch denk ik dat het juridisch gezien nog niet zo makkelijk ligt om je te ontslaan als je buiten werktijd een overtreding maakt.... zeker niet als je een vast dienstverband heb.
Met Vriendelijke Groet.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1219326 date=1384202624
Red je mag mijn "statistieken" betwisten maar ik ben er stellig van overtuigt dat er meer mensen voor wie het rijbewijs noodzakelijk is voor hun werkzaamheden de laan uitvliegen dan in de statistieken wordt weer gegeven.
Dus nog meer als die 90%? ;) Je noemt een cijfer wat je volledig uit de lucht grijpt namelijk. Nergens op gebaseerd in ieder geval. Een werkgever heeft een hele hoop verplichtingen. Het ontslaan van een werknemer voor dit soort feiten is geen 1,2-3 tje.

Nogmaals, ik geloof je best dat jij een trip naar het UWV mag afleggen van je baas, maar een hele hoop (het grootste deel) van de  mensen kunnen gewoon hun werk blijven doen. (tijdelijk binnen, op een andere werkplek etc) Ik ken zelf (ja, een slechte graadmeter) genoeg mensen (geen collega's) met een artikel 8 veroordeling die gewoon hun baan hebben gehouden, ondanks dat ze hun rijbewijs nodig hadden voor het werk.

Citaat van: Peter71 link=msg=1219318 date=1384200983
Euuhhmm. Ik heb mijn rijbewijs nodig voor m,n werk, aangezien ik dagelijks op de weg zit met mijn bedrijfswagen. Raak ik met mijn ladderzatte kop betrokken bij een zeer ernstig ongeval met gewonden of erger. En mijn rijbewijs word ingenomen is het ook einde dienstverband. Simpel omdat door mijn eigen toedoen ik m,n rijbewijs ben kwijt geraakt, en hij opdat moment niets meer aan mij heeft. ;)
Ook voor jou: De werkgever zal dan aannemelijk moeten maken dat hij echt niets aan je heeft. Er gelden namelijk heel veel rechten in Nederland die de werknemer in bescherming nemen. Zolang het niet zwart op wit in je contract staat dat je moet beschikken over een geldig rijbewijs is er heel veel ruimte voor discussie. (tot juridische procedures aan toe)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1219334 date=1384203008
Toch denk ik dat het juridisch gezien nog niet zo makkelijk ligt om je te ontslaan als je buiten werktijd een overtreding maakt.... zeker niet als je een vast dienstverband heb.
Misdrijf....