Zichtbaarheid van signalering op voorrangsvoertuigen

Auteur Topic: Zichtbaarheid van signalering op voorrangsvoertuigen  (gelezen 60124 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 15 december 2013, 17:50:33
Citaat van: 7131 link=msg=1228604 date=1387057089
.. De dag dat "mijn" Volvo (en alle andere HV voertuigen in Nederland) worden uitgerust met Martin hoorns en die elektronische rommel* in de kliko verdwijnt (sorry Caprice) .

Nooit sorry zeggen als het nergens voor nodig is.
Licht reikt dan wel verder dan geluid, maar licht brandt niet continu terwijl het geluid wel een continue "aan" heeft Een voertuig die langs een bomenrij rijdt in de verte, flitsers die samenvallen met die bomen in het blikveld van een bestuurder, affijn, het is aan allerlei factoren onderhevig.
Electronische rommel, daar is een groot deel van de professionele hulpverlening in de hele wereld het toch niet mee eens, anders reden ze allemaal wel met Martin Hoorns ;)
Hoe je het projecteert en hoeveel dB je eruit gooit onder welke hoek, allemaal factoren die de wijsneuzen mee hadden moeten nemen toen de nieuwe normen voor licht en geluid werden geïntroduceerd, weet U nog kijkbuiskindertjes? "iedereen dezelfde tweetoon!!! Vergroting van de herkenbaarheid!!"  nou,  AmmeHoela!!


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #31 Gepost op: 15 december 2013, 18:47:35
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1228469 date=1387020180

......Dus maw de verlichting is gewoon in mijn ogen dramatisch op het ogenblik. Echter zal dat NIET gaan veranderen omdat er mensen zijn die bepalen waar wij mee moeten werken terwijl ze zelf zeer waarschijnlijk nog nooit een prio1 rit hebben gereden en dit naar alle waarschijnlijkheid ook nooit zullen gaan doen.

Ik acht jouw als een zeer serieuze vent met flink wat ervaring en deskundigheid. Wat ik in de loop der tijd hier op het forum heb begrepen is dat meer mensen er zo over denken.
Kan JIJ (wellicht met collega's uit andere regio's met flink wat ervaring)nou niet met jouw bureau chef (wellicht zelfs korps chef) een "dagje uit" aan de beleidsbepalers aanbieden/uitnodigen.
Ook de (social)media's kunnen jullie wellicht daarbij helpen, je bent immers al zeer actief op Twitter.
 
Ik ben maar een simpele ziel en hoef me niet voor mijn werk met spoed door het alsmaar drukkere verkeer te loodsen, maar als mijn werkgevers/opdrachgevers mij werk laten doen en daar middelen voor beschikbaar stellen die niet functioneren dan moet ik daar ook zelf iets aan doen.

Begrijp me niet verkeerd het is geen aanval, ik snap namelijk dondersgoed dat het dramatisch is gesteld met de signalering, maar kunnen jullie als ECHTE ervaringsdeskundige daar nou echt niets aan doen? Sla met de vuist op tafel dat dit niet langer kan en onveilig/onacceptabel/onwerkbaar is voor jullie als hulpverlener, maar ook voor de gewone verkeersdeelnemer!
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #32 Gepost op: 15 december 2013, 20:58:25
Nou het moet toch ook een keer opvallen bij de beleidsmakers? Al die aanrijdingen op kruisingen...
Of men gaat gewoon de brancherichtlijn verder uitbreiden... is goedkoper. >:D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #33 Gepost op: 15 december 2013, 20:59:23
Citaat van: CopVR3 link=msg=1228777 date=1387137505
Nou het moet toch ook een keer opvallen bij de beleidsmakers? Al die aanrijdingen op kruisingen...
En al die mensen die dan verklaren: Ik zag/hoorde u ECHT niet aankomen...  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #34 Gepost op: 15 december 2013, 22:29:46
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1228754 date=1387129655
Ik acht jouw als een zeer serieuze vent met flink wat ervaring en deskundigheid. Wat ik in de loop der tijd hier op het forum heb begrepen is dat meer mensen er zo over denken.
Kan JIJ (wellicht met collega's uit andere regio's met flink wat ervaring)nou niet met jouw bureau chef (wellicht zelfs korps chef) een "dagje uit" aan de beleidsbepalers aanbieden/uitnodigen.
Ook de (social)media's kunnen jullie wellicht daarbij helpen, je bent immers al zeer actief op Twitter.
 
Ik ben maar een simpele ziel en hoef me niet voor mijn werk met spoed door het alsmaar drukkere verkeer te loodsen, maar als mijn werkgevers/opdrachgevers mij werk laten doen en daar middelen voor beschikbaar stellen die niet functioneren dan moet ik daar ook zelf iets aan doen.

Begrijp me niet verkeerd het is geen aanval, ik snap namelijk dondersgoed dat het dramatisch is gesteld met de signalering, maar kunnen jullie als ECHTE ervaringsdeskundige daar nou echt niets aan doen? Sla met de vuist op tafel dat dit niet langer kan en onveilig/onacceptabel/onwerkbaar is voor jullie als hulpverlener, maar ook voor de gewone verkeersdeelnemer!

Ik ben hier al heeeeeeeeeeeel wat jaren mee bezig. Soms behaal je een kleine overwinning (Full rotator Vista op de surveillance-bussen en de Comet dual color led op de Volvo) om vervolgens als een kleine jongen weer in de hoek te worden gezet. Bazen zitten helemaal niet te wachten op dit soort "geneuzel" vanaf de werkvloer. "Er zit toch een blauwe lamp op het dak, en die voldoet toch aan de door de minister daaraan gestelde eisen ? Houdt dan op met zeiken en ga aan het werk." Dat is zo ongeveer in het kort weergegeven de lijn der gedachte. En heeeeeeeeeeeeeel af en toe zit er een baas tussen die het wel snapt. En die probeert dan ook echt wel om daarin iets te doen. Totdat ook hem verteld wordt aan welke kant z'n boterhammetjes zijn gesmeerd, en dan stopt ook hij met "zeuren".  Het zou mooi zijn als er eens vanaf een andere kant aan getrokken zou worden. Ook vanuit de hoek van de LE hoor ik veel negatieve geluiden over de signalering, maar ook daar komt het niet uit de verf.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #35 Gepost op: 15 december 2013, 23:47:33
Klinkt zo bekend... maar ik wordt er nog steeds verdrietig van...  :(


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #36 Gepost op: 16 december 2013, 01:23:46
Citaat van: CopVR3 link=msg=1228814 date=1387147653
Klinkt zo bekend... maar ik wordt er nog steeds verdrietig van...  :(

Ken d'r nog wel een paar............. O0


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #37 Gepost op: 16 december 2013, 09:32:21
zie mijn commentaar: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=14554.msg1228891#msg1228891

De "ziekte" is veel verder verspreid dan alleen de leiding/ burokraten helaas......Ik kan er niet eens meer omhuilen.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 16 december 2013, 21:51:43
Geeft mij maar van alles wat (Halogeen/Strobe/LED). 098uo
**PRIMEUR** PRIO 1 POLITIE MET SPOED NAAR ONGEVAL (MIDDEL HV)
mees janssen

Iets wat ik niet graag zie:
 - Frontflitsers op deze hoogte 98uiye
(Primeur) Huisarts 13-704 met spoed in Amsterdam
The112GEZ


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #39 Gepost op: 17 december 2013, 07:48:56
Citaat van: Sylvester link=msg=1229078 date=1387227103
Geeft mij maar van alles wat (Halogeen/Strobe/LED). 098uo
**PRIMEUR** PRIO 1 POLITIE MET SPOED NAAR ONGEVAL (MIDDEL HV)
mees janssen

Heej wat mooi, dat heb ik ook wel eens in Amber gezien.... hij had alleen wat meer draaiers  O0 e050 098uo
Citaat van: Sylvester link=msg=1229078 date=1387227103
Iets wat ik niet graag zie:
 - Frontflitsers op deze hoogte 98uiye
(Primeur) Huisarts 13-704 met spoed in Amsterdam
The112GEZ
Die vind ik juist te laag zitten vallen vanuit een hoger voertuig alweer minder goed op, terwijl in de gril ze op een veiligere plaats zitten voor steenslag en ze beter opvallen in de spiegels.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.