Politie stoort zich aan blauwe licht op bussen U-OV

Auteur Topic: Politie stoort zich aan blauwe licht op bussen U-OV  (gelezen 25295 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 22 december 2013, 13:00:04
Citaat van: VKRC link=msg=1230552 date=1387666980
Ik was van de week in Utrecht, en door de objecten tussen mij en de bus "viel" het ook mij op....en ik keek toch....oh, ......een bus....
Maar gelukkig zal er niet snel verwarring optreden......immers OGS gaat gepaard met 110 DB Lawaai  ^-^

Precies!! En dat verwar ik nou weer níet met een bus..
Goh, jij ook daar??  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=YmWgARv2CrY


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #41 Gepost op: 22 december 2013, 14:58:00
Sinds gisteravond heb ik hier een uiterst uitgesproken mening over....

Inpakken en afpakken die handel blauwlicht mag niet buiten het voertuig uitgestraald worden en men mag geen armaturen aanwezig hebben die een blauw zwaai of knipperlichten kunnen zijn ook niet als de lampjes verwijderd zijn....

Kenteken bewijs innemen en pas retour na herschouw of RDW keuring
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Gast

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 22 december 2013, 15:00:03
Het zwaait of knippert ook niet. Kom op jongens, het is een bus, als je dat voor een voorrangsvoertuig aanziet is de ogenkeuring niet goed gegaan.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #43 Gepost op: 22 december 2013, 15:04:50
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1230618 date=1387720803
Het zwaait of knippert ook niet. Kom op jongens, het is een bus, als je dat voor een voorrangsvoertuig aanziet is de ogenkeuring niet goed gegaan.

Gaat mij even niet om het wel of niet knipperen, gaat er niet om dat het een bus is...... gaat om gelijkheid beginsel en blauw blijft blauw ook op een lijn bus, in cabine van de vrachtwagen, of op het dak van de KLF........
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,327
Reactie #44 Gepost op: 22 december 2013, 15:09:51
Een continue brandende blauwe lamp is volgens mij nog steeds het herkenningsteken van een militaire colonne, en mag door niemand anders gebruikt worden...


Gast

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 22 december 2013, 15:10:49
Wat ik, puur persoonlijk gesproken, zie is de Nederlandse vaardigheid tot doordraven en overdrijven in al zijn finesses.
Het anal-retentive gedrag zodra er ook maar IETS een bedreiging vormt voor 's mans eigen belangen (hobbyists of professional) en daardoor angstvallig datgene zo snel mogelijk weggeruimd wil zien worden.
We zijn van die nuchtere Nederlandser maar doorslaan kunnen we ook enorm goed.

Een blauw vlak om een nummer, in een tekstbord-vak, op een grote gele lijnbus, niet op de koplamp aangebracht. Men WIL niet eens de indruk wekken een HV-dienst of militaire colonne te zijn!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #46 Gepost op: 22 december 2013, 15:18:29
Het is ook een vorm van doorslaan Caprice, maar als we dat doen dan doen moet het ook op een voor iedereen gelijke wijze. Geen ontheffing van de bewuste artikelen in de regeling voertuigen is gewoon toepassen en schrijven of inname kenteken.

Voor jou, voor mij, voor een OV bedrijf of voor welke eigenaar dan ook. Ben er sinds gister opeens erg rechtlijnig in geworden.....en weet sinds gister ook waarom ik zo rechtlijnig ben
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #47 Gepost op: 22 december 2013, 15:19:56
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1230618 date=1387720803
Het zwaait of knippert ook niet. Kom op jongens, het is een bus, als je dat voor een voorrangsvoertuig aanziet is de ogenkeuring niet goed gegaan.

U zei?
Citaat van: Michael 2141 link=msg=1034865 date=1336861048


Dienst: Brandweer Brabant Zuid-Oost
Standplaats: Waalre
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1196649 date=1377806805
De nieuwe bus van de brandweer Gelderland-Midden (07-9101) is bijna klaar. Voertuig wordt nog voorzien van OGS. Verder heeft het voertuig helaas de verkeerde (inmiddels weer afgeschafte) striping.



Ik heb nog wel wat adresjes van opticiëns die ik je kan aanbevelen....  0098
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #48 Gepost op: 22 december 2013, 15:28:13
Is of was het niet zo dat de lijnnummers van Amsterdamse trams vergezeld gaan van een gekleurd teken, dat ook verlicht wordt en vaak blauwe delen vertoont, en dus ook (tenminste indirect, door weerkaatsing) "blauw licht uitstraalt"? Dit gaat terug tot de eerste trams, en werd gedaan om het toen nog grote percentage analfabeten te helpen de tramlijnen te herkennen (dat heb ik als nieuwsgierige blaag indertijd van mijn vader, geboren en getogen Mokummer, gehoord). Ben benieuwd of daar ooit een soortgelijke discussie uit is ontstaan. O0
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Gast

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 22 december 2013, 15:33:11
Citaat van: Rhonus link=msg=1230631 date=1387721996
U zei?
Ik heb nog wel wat adresjes van opticiëns die ik je kan aanbevelen....  0098

Nogmaals, het is een bus met lijnnummer, bestemming, gele kleuren, geen strepen, geen 2tonige hoorn, geen zwaai- of knipperlicht en laat mensen in- en uitstappen.
Mijn zicht is, voor de medische keuringen van de Luchtverkeersleidings, meer dan uitstekend te noemen  O0 Ik kan wél op afstand het onderscheid tussen BRANDWEER en U-OV lezen  0098