Politie stoort zich aan blauwe licht op bussen U-OV

Auteur Topic: Politie stoort zich aan blauwe licht op bussen U-OV  (gelezen 25293 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #50 Gepost op: 22 december 2013, 16:24:52
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1230636 date=1387722791
Nogmaals, het is een bus met lijnnummer, bestemming, gele kleuren, geen strepen, geen 2tonige hoorn, geen zwaai- of knipperlicht en laat mensen in- en uitstappen.
Mijn zicht is, voor de medische keuringen van de Luchtverkeersleidings, meer dan uitstekend te noemen  O0 Ik kan wél op afstand het onderscheid tussen BRANDWEER en U-OV lezen  0098

Even serieus inhaken; Je kan het verschil zien als je ernaar kijkt.
Dit is nu net het probleem denk ik. Als je ernaar kijkt, zie je het onderscheid heus wel. Maar wat als het in je perifere gezichtsveld is?
En als er teveel blauw gaat opduiken in je perifere gezichtsveld, valt 'echt' blauw misschien niet meer voldoende op om ernaar te gaan kijken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #51 Gepost op: 22 december 2013, 16:33:27
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1230636 date=1387722791
Nogmaals, het is een bus met lijnnummer, bestemming, gele kleuren, geen strepen, geen 2tonige hoorn, geen zwaai- of knipperlicht en laat mensen in- en uitstappen.
Mijn zicht is, voor de medische keuringen van de Luchtverkeersleidings, meer dan uitstekend te noemen  O0 Ik kan wél op afstand het onderscheid tussen BRANDWEER en U-OV lezen  0098
Ik ben die bussen inmiddels diverse malen tegengekomen, zowel op afstand, ook als het donker is. Ook bij daglicht. We zullen het er maar op houden dat je wel een hele rijke fantasie moet hebben om daar een hulpverleningsvoertuig met blauw licht in te willen zien.
Ik denk dat het vooral een kwestie van gewenning is, die bussen rijden nog maar een kleine week of 2. Als we een paar maanden verder zijn weet men niet beter. ;)


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #52 Gepost op: 22 december 2013, 16:44:52
Citaat van: Peter71 link=msg=1230651 date=1387726407
...... We zullen het er maar op houden dat je wel een hele rijke fantasie moet hebben om daar een hulpverleningsvoertuig met blauw licht in te willen zien........
Daar ga ik het niet op houden want dat is jouw mening daar mag jij het op houden

Citaat van: Peter71 link=msg=1230651 date=1387726407
.....Ik denk dat het vooral een kwestie van gewenning is, die bussen rijden nog maar een kleine week of 2. Als we een paar maanden verder zijn weet men niet beter. ;)......
Dat zou zomaar kunnen, nu ben ik het hier niet gewend "ander" blauw licht te zien in het verkeer. We gaan het ervaren.


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #53 Gepost op: 22 december 2013, 16:47:51
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1230627 date=1387721449
........ Men WIL niet eens de indruk wekken een HV-dienst of militaire colonne te zijn!

Je hoeft niet iets te willen om toch voor enkele seconden een indruk te wekken die anders is dan bedoelt.

Citaat van: beantsje link=msg=1230650 date=1387725892
Even serieus inhaken; Je kan het verschil zien als je ernaar kijkt.
Dit is nu net het probleem denk ik. Als je ernaar kijkt, zie je het onderscheid heus wel. Maar wat als het in je perifere gezichtsveld is?
En als er teveel blauw gaat opduiken in je perifere gezichtsveld, valt 'echt' blauw misschien niet meer voldoende op om ernaar te gaan kijken.

Daar zit het denk ik inderdaad in. Al je echt die bus in je gezichtsveld hebt is ook het beeld van een "eventueel" HV voertuig weg.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #54 Gepost op: 8 januari 2014, 22:00:19
Felle lichten op Utrechtse bussen gedimd



UTRECHT - De felle lichten op de bussen van de nieuwe vervoerder Qbuzz in Utrecht zijn gedimd.

Reizigers klaagden dat de nummers van de buslijnen slecht te lezen waren door de kleuren in de zogeheten bestemmingsbak. De felle blauwe lichten zorgden bovendien voor verwarring omdat mensen dachten dat er hulpdiensten aankwamen.