On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768298 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1130 Gepost op: 19 september 2011, 08:33:36
Als jullie het hebben over het moment rond 1.40, ik vind het persoonlijk niet heel raar. Vanaf het moment dat hij de bocht uitkomt zie je al dat het verkeer in de verte vastloopt. Het lijkt mij dan wel slim om dat eerste stukje ook over de vluchtstrook te gaan, dat geeft een rustiger verkeersbeeld dan dat je eerst invoegt om daarna weer richting de vluchtstrook te zien komen.
Eens. En daarbij het kan wederom door de camera komen dat het harder lijkt te gaan dan het in werkelijkheid is.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1131 Gepost op: 19 september 2011, 18:43:27
Inderdaad, meteen een filmpje waarom ik begrijp dat veel werkgevers dergelijke filmpjes verbieden.  :-X

Alleen het deel vluchtstrook valt op in negatieve zin. Voor de rest is het m.i. een normale prio 1 rit.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #1132 Gepost op: 19 september 2011, 19:42:53
Inderdaad, meteen een filmpje waarom ik begrijp dat veel werkgevers dergelijke filmpjes verbieden.  :-X

Het toeval wil zo zijn dat dit bij dat bedrijf ook niet is toegestaan....  ;)
ACH & HBT


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1133 Gepost op: 19 september 2011, 20:14:04
Ik vind het een dubbel verhaal. Er moet zeker ruimte zijn voor discussie, maar werkgevers lezen ook mee. En er komt een dag dat we geen filmpjes meer zien omdat ze verboden worden door al het commentaar. Best jammer!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1134 Gepost op: 19 september 2011, 20:22:59
Ik vind het een dubbel verhaal. Er moet zeker ruimte zijn voor discussie, maar werkgevers lezen ook mee. En er komt een dag dat we geen filmpjes meer zien omdat ze verboden worden door al het commentaar. Best jammer!

Ik weet het niet hoor maar zijn er werkgevers idd het goed vinden? Kan me dat niet voorstellen. Video's worden echt niet met toestemming van de werkgever gemaakt. Ik denk dat als je het bij ons doet je gewoon een probleem hebt (lees disciplinaire maatregelen).


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1135 Gepost op: 19 september 2011, 20:51:01
Ik weet het niet hoor maar zijn er werkgevers idd het goed vinden? Kan me dat niet voorstellen. Video's worden echt niet met toestemming van de werkgever gemaakt. Ik denk dat als je het bij ons doet je gewoon een probleem hebt (lees disciplinaire maatregelen).  

N.a.v. het e.e.a. is het ook bij onze dienst verboden.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #1136 Gepost op: 20 september 2011, 08:11:20
Een bedrijf wil zijn naam graag hoog en goed houden en zit niet te wachten op negatief nieuws of berichten. Alles wat je ziet kan tegen je gebruikt worden, wat in sommige gevallen natuurlijk ook weer zijn voordeel heeft

Als je een bedrijf hebt en er maakt iemand in je bedrijf een misstap in welke vorm dan ook en dat word bekend dan krijgt je bedrijf vaak een stempel en dat willen werkgevers vaak proberen te voorkomen! Dus kan men aangegeven dat het bijvoorbeeld in dit geval niet is toegestaan om te filmen tijdens het rijden, het heeft niets met je werk te maken!
ACH & HBT


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1137 Gepost op: 20 september 2011, 11:41:24
Laat ik als veroorzaker dan maar snel zorgen dat we weer on-topic gaan:

Een ritje door pittoresk Marken, van user 'Hulpdienstenmarken'
Brandweer Marken, PRIO 1 BRAND IN BEDRIJF HAVENBUURT 22 MARKEN


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #1138 Gepost op: 20 september 2011, 11:51:17
Wat is er met het geluid aan de hand of is dat er bewust tussenuit gehaald.
Voor de rest mooi filmpje door het krappe Marken heen.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1139 Gepost op: 20 september 2011, 12:36:47
Wat is er met het geluid aan de hand of is dat er bewust tussenuit gehaald.
Voor de rest mooi filmpje door het krappe Marken heen.
Vermoedelijk informatie tijdens het gesprek of via de mobilofoon die niet voor derden is, dus draaien ze het geluid even weg.