Innovatie: Sirene ambulance niet op radio, wel op mobiel

Auteur Topic: Innovatie: Sirene ambulance niet op radio, wel op mobiel  (gelezen 22032 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #50 Gepost op: 16 maart 2015, 21:54:17
Citaat van: jelte link=msg=1337601 date=1426533361

Ben met je eens dat alle aandacht op de weg moet wezen. En idd juist als er een voorrangsvoertuig nadert. Maar dat is het probleem niet iedereen heeft de volle 100% aandacht heeft voor de weg en juist heel veel bestuurders zien het voorrangsvoertuig niet aankomen.
Dat jij en ik vinden dat dit niet zo zou moeten zijn veranderd dit niet. Als deze spielerij dit zou veranderen en de aandacht wordt weggetrokken bij bv de muziek installatie is winst. Men gaat dan in ieder geval kijken waar hij vandaan komt en voorkomt misschien wel een schrikreactie.  Als techniek gebruikt kan worden om het veiliger te maken vind ik dat juist goed. Zo doen ze het ook in de vliegtuigindustrie en daar werkt het ook.

JUIST !
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


guest15549

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 19 maart 2015, 00:14:26
Is 't dan zo lastig om je radio op een normaal volume te houden en met normale intervallen in de spiegels te kijken..?


Buiten dat zou zo'n app alleen worden gedownload door mensen met interesse en vreet het batterij om de GPS aan te laten staan. Ik zet zelf alleen GPS aan voor navigatie en Flitsmeister


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #52 Gepost op: 19 maart 2015, 18:37:07
Citaat van: RS496 link=msg=1338074 date=1426720466
Is 't dan zo lastig om je radio op een normaal volume te houden en met normale intervallen in de spiegels te kijken..?


Buiten dat zou zo'n app alleen worden gedownload door mensen met interesse en vreet het batterij om de GPS aan te laten staan. Ik zet zelf alleen GPS aan voor navigatie en Flitsmeister

Dat GPS batterijen vreet is achterhaald. Bij mij staat GPS net als bluetooth en wifi altijd aan. Heb aan het einde van de dag nog meer dan genoeg over. Ik zit nu op 48% sinds dat ie vanmorgen om half 9 van de lader is gehaald en ik heb hem vandaag redelijk intensief gebruikt (iPhone 6).
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #53 Gepost op: 19 maart 2015, 20:52:18
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1337504 date=1426495611

Geef het geld liever uit aan fatsoenlijke signalering, intersection warning, hoorbare sirene etc.....

Zoiets vind ik wel wat  :D . https://www.youtube.com/watch?v=V6CeKFLRhKA
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #54 Gepost op: 19 maart 2015, 21:12:30
Citaat van: jelte link=msg=1336741 date=1426175992
Als ik een aparte ringtone op mijn mobiel zou krijgen dan weet ik dat er een ogs voertuig in de buurt is en kijk ik dus extra uit. Dan hoef ik dus niet eens te weten waar hij vandaan komt zie het maar als een extra. De jongelui met boemboem in de auto horen niks meer om hun heen behalve hun mobieltje want die is natuurlijk wel geschakeld middels Bluetooth dus dat lijkt me ook al winst. Het is gewoon een extra attentiewaarde.

Dat moet je veel handiger aanpakken. Je zorgt ervoor dat je een app creeërt die aanspringt wanneer er een hulpverleningsvoertuig binnen een bepaalde straal van x aantal meter nadert. Deze app heeft als functie een luide sirene (van bijv. een ambulance) te laten horen totdat het voertuig gepasseerd is. Dit kun je makkelijk instellen doordat de app de afstand blijft tracken, tot aan bijvoorbeeld 100m na passering van het object waar het hulpverleningsvoertuig aan voorbij moet. Je moet als maker van deze app er alleen maar voor zorgen dat deze app altijd werkt (wel/geen gps, wel/geen bluetooth, wel/geen internet, wel/geen NFC) hij moet het gewoon altijd doen! Vervolgens zorg je ervoor dat je app bekend wordt onder het publiek (daar heeft de overheid genoeg geld voor) en dat iedereen hem installeert.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #55 Gepost op: 19 maart 2015, 21:15:42
Citaat van: p2Elst link=msg=1338180 date=1426795950
Dat moet je veel handiger aanpakken. Je zorgt ervoor dat je een app creeërt die aanspringt wanneer er een hulpverleningsvoertuig binnen een bepaalde straal van x aantal meter nadert. Deze app heeft als functie een luide sirene (van bijv. een ambulance) te laten horen totdat het voertuig gepasseerd is. Dit kun je makkelijk instellen doordat de app de afstand blijft tracken, tot aan bijvoorbeeld 100m na passering van het object waar het hulpverleningsvoertuig aan voorbij moet. Je moet als maker van deze app er alleen maar voor zorgen dat deze app altijd werkt (wel/geen gps, wel/geen bluetooth, wel/geen internet, wel/geen NFC) hij moet het gewoon altijd doen! Vervolgens zorg je ervoor dat je app bekend wordt onder het publiek (daar heeft de overheid genoeg geld voor) en dat iedereen hem installeert.

...Of je zet wat extra zwaailampen en sirenespeaker op een auto.. en door..


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #56 Gepost op: 19 maart 2015, 22:03:39
Citaat van: p2Elst link=msg=1338180 date=1426795950
Dat moet je veel handiger aanpakken. Je zorgt ervoor dat je een app creeërt die aanspringt wanneer er een hulpverleningsvoertuig binnen een bepaalde straal van x aantal meter nadert. Deze app heeft als functie een luide sirene (van bijv. een ambulance) te laten horen totdat het voertuig gepasseerd is. Dit kun je makkelijk instellen doordat de app de afstand blijft tracken, tot aan bijvoorbeeld 100m na passering van het object waar het hulpverleningsvoertuig aan voorbij moet. Je moet als maker van deze app er alleen maar voor zorgen dat deze app altijd werkt (wel/geen gps, wel/geen bluetooth, wel/geen internet, wel/geen NFC) hij moet het gewoon altijd doen! Vervolgens zorg je ervoor dat je app bekend wordt onder het publiek (daar heeft de overheid genoeg geld voor) en dat iedereen hem installeert.

Dat gaat je never nooit lukken.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #57 Gepost op: 19 maart 2015, 22:39:30
Citaat van: DaMook link=msg=1338190 date=1426799019
Dat gaat je never nooit lukken.

Op welk gebied gaat het niet lukken? Of heb je het over het concept in het algemeen?


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #58 Gepost op: 20 maart 2015, 00:21:30
Ik denk het hele concept. Je zou dan:

- Makers van de mobiele telefoons nieuwe communicatiemiddelen vragen die altijd werken op een bepaalde frequentie
- de app moet standaard met het besturingssysteem draaien
- de kosten en de tijd om dit bovenstaande draaiende te krijgen: veelste veel......

een jaar of 10 innovatie, tijd en geld: luttele miljarden euros danwel dollar.

Daarnaast moet de Europese unie dit toestaan. Niet elk land is ook nog eens blij met dit.... inbraak in de telefoon gaan ze dat noemen.. Want je gaat ongevraagd een signaal sturen naar gebruikers die bezig zijn....

stel je voor: de app werkt altijd...

je slaapt: dat ding gaat loeien omdat ie voor je huis in de straat langs rijdt. Hele straat wakker.
in de kerk: ambu rijdt voor de kerk langs, Pastoor kwaad.
ziekenhuis: ambu komt aan en iedereen hartstilstand omdat alle mobieltjes gaan loeien.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #59 Gepost op: 20 maart 2015, 00:22:04
Citaat van: RS496 link=msg=1338074 date=1426720466
en Flitsmeister
Laat dat nou net de app zijn waar dit systeem in is geïntegreerd  ;) 998765