Prio 2 melding en toch???

Auteur Topic: Prio 2 melding en toch???  (gelezen 26333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #90 Gepost op: 23 juli 2005, 15:17:03
en ik maar denken dat oom agent het voorbeeld moet geven !

Mijn achter buren van de TR ook denken dat ze god zijn,
Elke dag die stomme ford bus van de "zaak"altijd  geparkeerd buiten de vakken of op de stoep.

Als je er wat van zegt is altijd het andwoord dat mogen wij.  

Boelshit gedraag je als normale burgers dan respecteren wij (burgers) jullie (agenten) ook wat beter


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #91 Gepost op: 23 juli 2005, 15:25:51
en ik maar denken dat oom agent het voorbeeld moet geven !

Mijn achter buren van de TR ook denken dat ze god zijn,
Elke dag die stomme ford bus van de "zaak"altijd  geparkeerd buiten de vakken of op de stoep.

Als je er wat van zegt is altijd het andwoord dat mogen wij.   

Boelshit gedraag je als normale burgers dan respecteren wij (burgers) jullie (agenten) ook wat beter

En denk je dat dit soort berichten er toe bijdragen dat er meer wederzijds respect komt voor elkaar?


Target77

  • Gast
Reactie #92 Gepost op: 23 juli 2005, 19:11:57
en ik maar denken dat oom agent het voorbeeld moet geven !

Mijn achter buren van de TR ook denken dat ze god zijn,
Elke dag die stomme ford bus van de "zaak"altijd  geparkeerd buiten de vakken of op de stoep.

Als je er wat van zegt is altijd het andwoord dat mogen wij.   

Boelshit gedraag je als normale burgers dan respecteren wij (burgers) jullie (agenten) ook wat beter


Zijn geen burgers maar ambtenaren  ;) ;D ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #93 Gepost op: 23 juli 2005, 22:10:31
Ik vind een houding van een politie ambtenaar, wat kan mij het schelen wat de burger er van vind bedenkelijk.

Dan scheer je ze wel over een kam vind ik. Ze zullen er vast tussen zitten, maar lang niet iedereen denk er zo over (mag ik hopen).
Er zijn nou eenmaal mensen die het verzieken voor de rest, dat kom je in elke discipline, zelf in elke soort van groep tegen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #94 Gepost op: 23 juli 2005, 22:47:55
Ik vind een houding van een politie ambtenaar, wat kan mij het schelen wat de burger er van vind bedenkelijk.

Ik dacht dat een goede relatie met het publiek toch wel handig was... Maar misschien ook niet...

Henk
En dat is dus mijn houding? dan geloof ik dat ik toch eens aan mijn communicatieve vaardigheden moet gaan werken....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #95 Gepost op: 23 juli 2005, 22:52:33
Dan scheer je ze wel over een kam vind ik. Ze zullen er vast tussen zitten, maar lang niet iedereen denk er zo over (mag ik hopen).
Er zijn nou eenmaal mensen die het verzieken voor de rest, dat kom je in elke discipline, zelf in elke soort van groep tegen.
Off-topic.

Bij de vierdaagse van Nijmegen heb ik heel wat marechaussee verkeer zien regelen.

De één stond er als een zak zout bij met een sigaret en liet het verkeer met een bloedgang op de militairen inrijden. En een straat verderop werd al het verkeer vakkundig stopgezet voor elke groep militairen die langs kwamen.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #96 Gepost op: 24 juli 2005, 21:13:54
Als een agent al het foute voorbeeld geeft waarom zouden wij simpele burgers dan wel de wet na leven.

Als de handhavers van de wet de wet ook niet handhaven. En er met woorden niet uitkomen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #97 Gepost op: 24 juli 2005, 21:36:44
Als een agent al het foute voorbeeld geeft waarom zouden wij simpele burgers dan wel de wet na leven.

Als de handhavers van de wet de wet ook niet handhaven. En er met woorden niet uitkomen.
Omdat wij ons niet verlagen tot het niveau van een ambtenaar die zich niet aan de wet houdt misschien?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #98 Gepost op: 24 juli 2005, 22:32:16
En dat is dus mijn houding? dan geloof ik dat ik toch eens aan mijn communicatieve vaardigheden moet gaan werken....

Dat sloeg niet op jouw of iemand in het bijzonder, ik wil alleen naar voren brengen dat je weldegelijk in je achterhoofd moet houden met dat je mogelijk iemand ergert bij het maken van "een funcitionele" overtreding. Als je tenminste prijs stelt op een goede relatie met het publiek.
Nee ik ga dat soort dingen niet goed praten. Tenzij het is voor de rechtmatige uitoefening van de politie-taak. Dan mag jij je groen en geel ergeren. Als ik voor mijn taak (zonder ogs)  overtredingen moet maken dan doe ik dat, en dan ga ik mezelf niet afvragen of burgers zich misschien wel aan mij ergeren. Heb wel andere dingen te doen op het moment.

Ik kan moeiteloos de volkgende week tig video's maken van klevende politievoertuigen op de snelweg. De tijdsdruk is enorm, dat weet ik van vrienden die ik heb bij de politie, en ik kan me ook bijna niet voorstellen dat je dan niet vlak achter je voorganger gaat rijden om hem aan de kant te krijgen. Ik heb er wel begrip voor, met drie auto's in de hele regio voor de noodhulp, er zal maar een inbraak in Blaricum zijn en de vrije auto rijdt net in Ned Den Berg, 25 op km afstand of in Weesp, nog verder ...
maarja... het mag eigenlijk niet. (art 5 Wegenverkeerswet).

Voorts hoorde ik hen met afschuw praten over de nieuwe richtlijnen OGS. Je kan ze net zo goed uitlaten, veel scheelt het niet meer. De veronderstelling is dat je bij een onwelwording toch wel harder rijdt dan de 20 km harder binnen de bebouwde kom of 40 km op de snelweg. Maar alleen krijg jij dan de schuld als er wat misgaat..

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #99 Gepost op: 24 juli 2005, 23:14:03
Als een agent al het foute voorbeeld geeft waarom zouden wij simpele burgers dan wel de wet na leven.

Als de handhavers van de wet de wet ook niet handhaven. En er met woorden niet uitkomen.

Waarom zou je de wet wel overtreden?

Dit is net zoiets als "als hij in de sloot springt doe jij het toch ook niet"
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s