Prio 2 melding en toch???

Auteur Topic: Prio 2 melding en toch???  (gelezen 26456 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #70 Gepost op: 10 juli 2005, 20:29:43
Geef mij dan eens een goede reden waarom een voorrangsvoertuig zonder opdracht niet gewoon in de file kan aansluiten, net als iedereen. ???
Wat is het nut van in de file aansluiten waar 3 andere auto's je zien tijdens je surveillance die ook preventief bedoeld is?? dan kun je toch beter voorzichtig langs de file rollen?? en dan sluit je inderdaad weer aan als het verkeer weer gaat rijden...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #71 Gepost op: 10 juli 2005, 20:34:13
nul komma nul

in die tijd dat ze in de file staan kunnen ze ook een autokraker grijpen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Target77

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 10 juli 2005, 20:46:16
Of naar jouw melding rijden.... je verwacht immers zo snel mogelijk de politie als je gebelt hebt  ::) ::)


BWeer

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 10 juli 2005, 20:52:50
Nou als jullie ervan overtuigd zijn dat elk voorrangsvoertuig met reden met ogs rijdt dan graag jullie mening over het volgende, waargebeurde, verhaal.

Het is oudejaarsavond en de brandweerpieper gaat voor een ongeval met beknelling in een naburige gemeente (A'dam). Terwijl we daar bijna klaar zijn horen we op de mobi dat een andere post naar een containerbrandje in ons gebied gaat.

In de haast om eerder bij het containerbrandje te zijn dan de andere post gaan we met toeters en bellen vanuit Amsterdam terug naar het eigen verzorgingsgebied.
Niet dat we voor deze melding opgeroepen zijn maar het is zo leuk om er toch nog eerder te zijn dan de andere post.

Eenmaal ter plaatse, en uiteraard later dan de andere post, kom je tot de ontdekking dat je 2 reserve ademluchtcilinders kwijt bent omdat de chauffeur in de haast niet alle luiken had gesloten.

Je zal maar een volle ademluchtcilinder onder je auto krijgen omdat die onverwachts uit een brandweervoertuig komt zetten.


Target77

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 10 juli 2005, 20:54:29
Leuk anekdote... maar neem aan dat we het hier over het handelen van de politie hebben....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #75 Gepost op: 10 juli 2005, 21:12:52
belachelijk dat voor een containerbrand gaat racen wie er het eerst is, als je dat nou doet als er iemand in een huis zit opgesloten dat in de brand staat, maar idd we hebben het over de politie
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #76 Gepost op: 11 juli 2005, 02:32:04
Nou als jullie ervan overtuigd zijn dat elk voorrangsvoertuig met reden met ogs rijdt dan graag jullie mening over het volgende, waargebeurde, verhaal.

Het is oudejaarsavond en de brandweerpieper gaat voor een ongeval met beknelling in een naburige gemeente (A'dam). Terwijl we daar bijna klaar zijn horen we op de mobi dat een andere post naar een containerbrandje in ons gebied gaat.

In de haast om eerder bij het containerbrandje te zijn dan de andere post gaan we met toeters en bellen vanuit Amsterdam terug naar het eigen verzorgingsgebied.
Niet dat we voor deze melding opgeroepen zijn maar het is zo leuk om er toch nog eerder te zijn dan de andere post.

Eenmaal ter plaatse, en uiteraard later dan de andere post, kom je tot de ontdekking dat je 2 reserve ademluchtcilinders kwijt bent omdat de chauffeur in de haast niet alle luiken had gesloten.

Je zal maar een volle ademluchtcilinder onder je auto krijgen omdat die onverwachts uit een brandweervoertuig komt zetten.
Als ik commandant was van dat zooitje had ik een leuke nabrander voor jullie.Dat die andere post was geallarmeert was juist om dit soort racepartijen te voorkomen


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #77 Gepost op: 14 juli 2005, 20:40:56
Dit is naar mijn mening weer zo'n typisch voorbeeld van de politie die overal een uitvlucht voor heeft terwijl van de burger wordt verwacht dat deze zich netjes aan de regels houd.
Hetzelfde geldt voor de auto's van politie, al dan niet onopvallend of justitie voertuigen die vrolijk met het blauwe lampje aan langs de file gaan en na de file weer vrolijk invoegen en het lampje uitdoen.
Daar erger ik me nou groen en geel aan!!!
Maar ja, er zal wel weer een agent zijn die het goed kan praten.

Nee ik ga dat soort dingen niet goed praten. Tenzij het is voor de rechtmatige uitoefening van de politie-taak. Dan mag jij je groen en geel ergeren. Als ik voor mijn taak (zonder ogs)  overtredingen moet maken dan doe ik dat, en dan ga ik mezelf niet afvragen of burgers zich misschien wel aan mij ergeren. Heb wel andere dingen te doen op het moment.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


BWeer

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 14 juli 2005, 21:02:05
Als je over de vluchtstrook gaat omdat het noodzakelijk is dat je er snel langs moet ok.

Maar vanmiddag stond ik op de A9 stil omdat de brug over het zijkanaal C open was.

En ja hoor, in dit geval een auto van rws, oranje lampen aan en over de vluchtstrook naar de slagbomen rijden.

En geen agent kan mij wijsmaken dat hij zijn bevoegdheden wel eens misbruikt om de file te ontwijken.

toch... :D

En dan kan je wel zeggen dat het jou niks kan schelen wat de burger vind maar dan moet de politie niet klagen dat diezelfde burger geen respect toont.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #79 Gepost op: 14 juli 2005, 21:31:26
Als je over de vluchtstrook gaat omdat het noodzakelijk is dat je er snel langs moet ok.

Maar vanmiddag stond ik op de A9 stil omdat de brug over het zijkanaal C open was.

En ja hoor, in dit geval een auto van rws, oranje lampen aan en over de vluchtstrook naar de slagbomen rijden.

En geen agent kan mij wijsmaken dat hij zijn bevoegdheden wel eens misbruikt om de file te ontwijken.

toch... :D

En dan kan je wel zeggen dat het jou niks kan schelen wat de burger vind maar dan moet de politie niet klagen dat diezelfde burger geen respect toont.
Waarom zou die man van RWS onrechtmatig over de vluchtstrook rijden als de brug open staat?  ???
Die man is gewoon met z,n werk bezig,of mag dat ookal niet