Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 213789 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #340 Gepost op: 3 maart 2016, 19:58:45
Wederom de 3de keer weer niet door... Ik ga bijna denken dat ze me niet willen  98uiye
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


guest15549

  • Gast
Reactie #341 Gepost op: 3 maart 2016, 20:15:26
Dus de briefselectie vindt eigenlijk alleen maar plaats op basis van opleiding en twee velden over multiculturaliteit en motivatie van 80 woorden per veld?  ???


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #342 Gepost op: 3 maart 2016, 20:23:15
Citaat van: RS496 link=msg=1410502 date=1457032526
Dus de briefselectie vindt eigenlijk alleen maar plaats op basis van opleiding en twee velden over multiculturaliteit en motivatie van 80 woorden per veld?  ???

klopt!
- 80 woorden motivatie
- 80 woorden ervaring met multiculturele culturen
- relevante werkervaring
- opleiding


TaskForce Tilburg

  • Sollicitant Zeeland-West-Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #343 Gepost op: 3 maart 2016, 20:30:27
Citaat van: IB2989 link=msg=1410429 date=1457026843
Gefeliciteerd allemaal. Ik start als het goed is in week 21, maar wij hebben zelfs nog geen Bewust Blauw gehad... Dus zal allemaal nog wel even duren. Heel veel succes allemaal, een sollicitatieprocedure bij de politie is ieder geval goed voor je geduld.  ;) Die van mij duurt al bijna 9 maanden  :D

Ik sta ook gepland voor week 21 en ik heb Bewust Blauw op 17 februari gehad. Wellicht dat je deze nog krijgt. Ik heb inmiddels al wel een datum wanneer ik mijn kleding mag ophalen en wanneer mijn aanstelling is.
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland-West-Brabant


guest15549

  • Gast
Reactie #344 Gepost op: 3 maart 2016, 20:52:22
Citaat van: liees link=msg=1410507 date=1457032995
klopt!
- 80 woorden motivatie
- 80 woorden ervaring met multiculturele culturen
- relevante werkervaring
- opleiding

Wat ik bedoelde is dat het me erg weinig informatie lijkt om je op te baseren...


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #345 Gepost op: 3 maart 2016, 20:56:15
Citaat van: RS496 link=msg=1410514 date=1457034742
Wat ik bedoelde is dat het me erg weinig informatie lijkt om je op te baseren...

Dat is het helaas ook. Daarom is het altijd zo vervelend als je afgewezen wordt bij de briefselectie. Persoonlijk zie ik de briefselectie als het enigste onderdeel waar je (vrijwel bijna) geen invloed op hebt.
Aspirant Hoofdagent Limburg  


daniquevh

  • Sollicitant agent feb 2022
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #346 Gepost op: 3 maart 2016, 21:09:10
Als eerst de mensen die geselecteerd zijn, gefeliciteerd, wat ik ben ik onwijs jaloers op jullie zeg.

Na drie keer gesolliciteerd te hebben, ben ik wederom afgewezen. Ik heb bij alle drie de vacature rondes op het forum mee zitten lezen, en besloot na een derde afwijzing toch maar eens aan te melden. Het zit me zo enorm dwars, en heb ook echt geen idee waarom ik iedere keer wordt afgewezen. Je hebt je op geen enkele manier kunnen bewijzen. Ik ben van plan om misschien een mail te sturen, want na drie afwijzingen begin je toch wel echt aan je zelf te twijfelen. Ik heb de HAVO gedaan, en zit momenteel in me tweede "tussenjaar". Dit is echt wat ik wil, en vind het onwijs zonde om enorm veel geld uit te geven aan een studie die ik toch niet ga afmaken. Ik weet echt niet zo goed wat ik moet doen, wat gaan jullie doen na jullie afwijzing?  :'(


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #347 Gepost op: 3 maart 2016, 21:18:08
Citaat van: daniquevh link=msg=1410520 date=1457035750
Als eerst de mensen die geselecteerd zijn, gefeliciteerd, wat ik ben ik onwijs jaloers op jullie zeg.

Na drie keer gesolliciteerd te hebben, ben ik wederom afgewezen. Ik heb bij alle drie de vacature rondes op het forum mee zitten lezen, en besloot na een derde afwijzing toch maar eens aan te melden. Het zit me zo enorm dwars, en heb ook echt geen idee waarom ik iedere keer wordt afgewezen. Je hebt je op geen enkele manier kunnen bewijzen. Ik ben van plan om misschien een mail te sturen, want na drie afwijzingen begin je toch wel echt aan je zelf te twijfelen. Ik heb de HAVO gedaan, en zit momenteel in me tweede "tussenjaar". Dit is echt wat ik wil, en vind het onwijs zonde om enorm veel geld uit te geven aan een studie die ik toch niet ga afmaken. Ik weet echt niet zo goed wat ik moet doen, wat gaan jullie doen na jullie afwijzing?  :'(

Ik begrijp je heel goed, heb hetzelfde alhoewel dit pas mijn eerste sollicitatie was.
Ik zit zelf in het examenjaar van MBO4 en ben rond juli klaar. Heb zelf ook van alles overwogen om te gaan doen, om op de een of andere manier meer aansluiting te krijgen richting de politie academie.
Heb gekeken voor de HTV-P (Handhaver, Toezichthouder, Veiligheid Politie) opleiding maarja duurt weer 2/2,5 jaar en is MBO3, Daarnaast dacht ik aan eventuele HBO opleiding integrale veiligheid, maargoed dan zit je ook weer 4 jaar op school terwijl je gewoon al weet wat je wilt. Ik ga me nu eerst focussen op me diploma en daarna even werken in de hoop dat er dit jaar nog vacatures vrij komen en ik er dan wel doorheen kom. Het is gewoon heel lastig te zeggen wat ze precies zoeken en waar ze naar kijken. Ben zelf van plan om morgen even te bellen in de hoop dat iemand me meer kan vertellen over hoe en wat..


daniquevh

  • Sollicitant agent feb 2022
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #348 Gepost op: 3 maart 2016, 21:29:29
Citaat van: liees link=msg=1410521 date=1457036288
Ik begrijp je heel goed, heb hetzelfde alhoewel dit pas mijn eerste sollicitatie was.
Ik zit zelf in het examenjaar van MBO4 en ben rond juli klaar. Heb zelf ook van alles overwogen om te gaan doen, om op de een of andere manier meer aansluiting te krijgen richting de politie academie.
Heb gekeken voor de HTV-P (Handhaver, Toezichthouder, Veiligheid Politie) opleiding maarja duurt weer 2/2,5 jaar en is MBO3, Daarnaast dacht ik aan eventuele HBO opleiding integrale veiligheid, maargoed dan zit je ook weer 4 jaar op school terwijl je gewoon al weet wat je wilt. Ik ga me nu eerst focussen op me diploma en daarna even werken in de hoop dat er dit jaar nog vacatures vrij komen en ik er dan wel doorheen kom. Het is gewoon heel lastig te zeggen wat ze precies zoeken en waar ze naar kijken. Ben zelf van plan om morgen even te bellen in de hoop dat iemand me meer kan vertellen over hoe en wat..

Ik heb zojuist via de site een "vraag" gestuurd, hoop daar ook zo snel mogelijk antwoord op te krijgen. Ja dat is mijn probleem ook, die studies duren gewoon 3/4 jaar, dat is gewoon erg lang, en dan heb je op het HBO natuurlijk ook nog eens een lekkere schuld opgebouwd, terwijl je uiteindelijk (waarschijnlijk/hopelijk) toch wel bij de politie beland. Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat ze aan de telefoon te melden hebben! :O


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #349 Gepost op: 3 maart 2016, 21:31:39
Citaat van: daniquevh link=msg=1410520 date=1457035750
Als eerst de mensen die geselecteerd zijn, gefeliciteerd, wat ik ben ik onwijs jaloers op jullie zeg.

Na drie keer gesolliciteerd te hebben, ben ik wederom afgewezen. Ik heb bij alle drie de vacature rondes op het forum mee zitten lezen, en besloot na een derde afwijzing toch maar eens aan te melden. Het zit me zo enorm dwars, en heb ook echt geen idee waarom ik iedere keer wordt afgewezen. Je hebt je op geen enkele manier kunnen bewijzen. Ik ben van plan om misschien een mail te sturen, want na drie afwijzingen begin je toch wel echt aan je zelf te twijfelen. Ik heb de HAVO gedaan, en zit momenteel in me tweede "tussenjaar". Dit is echt wat ik wil, en vind het onwijs zonde om enorm veel geld uit te geven aan een studie die ik toch niet ga afmaken. Ik weet echt niet zo goed wat ik moet doen, wat gaan jullie doen na jullie afwijzing?  :'(



Hoi Danique,

Wat ik je zou adviseren is om toch te gaan kijken voor een andere studie (als backup) of te gaan werken. Het duurt namelijk steeds erg lang (naar mijn mening) voordat er nieuwe vacatures vrij zijn. Ook is de kans om afgewezen te worden (ook voor de mensen die nu door de briefselectie heen zijn) nog steeds erg groot. Als je je alleen maar gaat focussen op de Politie en je wordt steeds maar weer afgewezen dan is dat ook niet fijn.

Ik zelf ben nu wel door de briefselectie, maar ik ga me nog steeds inschrijven voor mijn HBO studie die in September begint. Dit omdat ik weet dat ik er nog lang niet ben en ik nog op heel veel punten kan afvallen. Je afmelden voor een studie kan desnoods als je er echt helemaal door heen komt altijd nog.



Mocht iemand van jullie nog een interessante studie zoeken op een soort gelijk gebied, dan zou ik jullie de studie SSMS (Safety and Security Management studies) eens aanraden (mits je goed bent in engels :))

Deze studie ga ik me voor inschrijven en is eigenlijk de internationale versie van IVK. Deze wordt gegeven in Den Haag



Voor iedereen die nu door is en de mensen die helaas zijn afgewezen: Veel succes met wat jullie nu gaan doen!
Aspirant Hoofdagent Limburg