Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 213793 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #370 Gepost op: 4 maart 2016, 16:30:40
Zoals velen hierboven ook al hebben gezegd.

Ook ik ben niet zonder slag of stoot zo ver gekomen. Toen ik van de middelbare school af kwam heb ik gelijk gesolliciteerd bij de politie (dit was nog voor de Nationale politie). Ik strandde toen uiteindelijk op selectie dag B. De grootste reden was te weinig ervaring en met name levens ervaring. Ondertussen had ik mij al ingeschreven voor een niveau 2 beveiligers opleiding. Deze netjes afgemaakt en werk in de beveiligingsbranche gezocht. Hier werk ik nu na ruim 8 jaar nog steeds en met veel plezier. Tot ik vorig jaar de vacatures weer zag open gaan en mijn kans zag die lang gekoesterde droom toch waar te gaan maken. Gesolliciteerd met een rugzak vol (levens)ervaring en nu zit ik te wachten op mijn eindgesprek.
Dus voor de mensen die het niet hebben gehaald bij de briefselectie. Wees niet getreurd zoek iets wat je leuk vind en je als ''opstapje'' kunt gebruiken om je uiteindelijke droom waar te maken. Investeer in je toekomst en zorg voor wat velen ook al zeiden, een back-up.

Voor degene die door zijn. Gefeliciteerd, succes met de procedure en jullie geduld wordt nu pas ECHT op de proef gesteld. O0
Hoofdagent Oost-Nederland


Mehmet1979

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • Sollicitant hoofdagent Amsterdam
Reactie #371 Gepost op: 4 maart 2016, 16:31:02
Hoi Allen,

Ik ben 36 jaar en heb een hbo bedrijfseconomie achtergrond.
Werk als vrijwilliger (surveillant) bij de politie sinds 2014.
Wil dus nu een carrière switch maken.
Ben ook door de briefselectie gekomen.


Suc6 allen voor de komende periode.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #372 Gepost op: 4 maart 2016, 17:19:13
Citaat van: RS496 link=msg=1410662 date=1457096137
De reden dat ik voor N4 ga ipv N5 of 6 is vrij simpel; voor laatstegenoemde niveau's word je opgeleid om leiding te geven aan andere mensen. Ik wil op straat werken en, mocht alles goed gaan, pas na  een aantal jaar ook maar nadenken over leiding geven. Als net afgestuurde politiekundige mensen gaan aansturen die er al jaren zitten lijkt me niet erg prettig werken..
Als politiekundige wordt je niet opgeleid tot leidinggevende. Na het voltooien van de opleiding heb je de functie brigadier en dan heb/krijg je na ongeveer 3 jaar de keuze of je aan de operationele kant wil blijven of dat je inspecteur wordt en meer de beleidskant opgaat.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #373 Gepost op: 4 maart 2016, 17:28:19
Citaat van: RS496 link=msg=1410662 date=1457096137
De reden dat ik voor N4 ga ipv N5 of 6 is vrij simpel; voor laatstegenoemde niveau's word je opgeleid om leiding te geven aan andere mensen. Ik wil op straat werken en, mocht alles goed gaan, pas na  een aantal jaar ook maar nadenken over leiding geven. Als net afgestuurde politiekundige mensen gaan aansturen die er al jaren zitten lijkt me niet erg prettig werken..

Een hele goede motivatie maar hou er rekening mee dat de doorstroom naar een N5 functie beperkt is. Er wordt veel meer van buitenaf aangetrokken opgeleid dan er intern doorstroomt. De reden daar achter is dat het opleiden van een hoofdagent een flinke som geld kost. Als deze vervolgens doorstroomt naar niveau 5 na een aantal jaar moet deze omgeschoold worden. Dat kost opnieuw een aanzienlijk bedrag voor doorstromen en er moet een nieuwe hoofdagent opgeleid gaan worden om je oude plek in te vullen. Het is dus voordeliger om een nieuwe politiekundige aan te trekken omdat dit voor twee FTE twee keer opleiding kost, terwijl een doorstromer bijna drie keer opleidingskosten kost om twee FTE gevuld te krijgen.

Het is ook daarom dat er bij de laatste CAO afspraken zijn gemaakt om de doorstroom van politiepersoneel te bevorderen. Als hoofdagent loop je nu vaak als brigadier tegen je maximale doorstroming aan.

Er zijn trouwens bij veel eenheden wel goede afspraken te maken. Ik ken genoeg politiekundigen die inmiddels al zes jaar noodhulp-ervaring op doen voordat ze gaan leidinggeven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #374 Gepost op: 4 maart 2016, 17:43:43
Citaat van: DiNozzo link=msg=1410751 date=1457108899
Er zijn trouwens bij veel eenheden wel goede afspraken te maken. Ik ken genoeg politiekundigen die inmiddels al zes jaar noodhulp-ervaring op doen voordat ze gaan leidinggeven.
over welke eenheden hebben we het dan zoal? e050
Zijn er ook eenheden die eerder doen aan doorstroom dan anderen?

Citaat van: DiNozzo link=msg=1410751 date=1457108899
Het is ook daarom dat er bij de laatste CAO afspraken zijn gemaakt om de doorstroom van politiepersoneel te bevorderen. Als hoofdagent loop je nu vaak als brigadier tegen je maximale doorstroming aan.
Inderdaad, dus dat maakt het toch aannemelijk dat in de toekomst doorstroom makkelijker gaat dan tegenwoordig?

Ik zit er zelf namelijk over na te denken eerst iets van 10 jaar noodhulp/GGP in te gaan, ondertussen misschien in deeltijd een hbo te doen, om vervolgens te kijken naar doorstoom niv.5. Of is dit niet realistisch?


guest15549

  • Gast
Reactie #375 Gepost op: 4 maart 2016, 18:26:40
Afgewezen, laatste sollicitatiepoging was minder dan 36 maanden terug  ::)


Arrow

  • Aspirant Hoofdagent Eenheid Den-Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #376 Gepost op: 4 maart 2016, 18:27:51
Hey iedereen!

Ik ben nieuw hier. Lees al een tijdje mee, maar wil ook graag mijn ervaring en mening delen. Gister ook een mail gekregen met daarin de mededeling dat ik geselecteerd ben voor de eenheid Den Haag 0098


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #377 Gepost op: 4 maart 2016, 19:20:44
Citaat van: Daniel! link=msg=1410743 date=1457108353
Als politiekundige wordt je niet opgeleid tot leidinggevende. Na het voltooien van de opleiding heb je de functie brigadier en dan heb/krijg je na ongeveer 3 jaar de keuze of je aan de operationele kant wil blijven of dat je inspecteur wordt en meer de beleidskant opgaat.

Precies wat Daniël zegt! Als politiekundige word je ook gewoon opgeleid om de straat op te gaan en ga je dat ook. Het verschil is dat je wel al direct leiding zou kunnen geven als je dat zou willen. Maar wil je dat niet, dan blijf je het operationele werk doen en werk je dus op straat


Doyourbest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #378 Gepost op: 4 maart 2016, 19:21:20
Citaat van: RS496 link=msg=1410783 date=1457112400
Afgewezen, laatste sollicitatiepoging was minder dan 36 maanden terug  ::)

En je moet 3 jaar wachten dan ? (lang zeg)


guest15549

  • Gast
Reactie #379 Gepost op: 4 maart 2016, 19:28:04
Citaat van: Doyourbest link=msg=1410802 date=1457115680
En je moet 3 jaar wachten dan ? (lang zeg)

Ja, en het vervelendste is nog dat ik toen werd afgewezen om een %@$^$-reden terwijl ik wel door het eindgesprek kwam..