12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 30239 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #60 Gepost op: 30 maart 2006, 18:24:42
Alle vormen van EOD krijgen dus C2000. Ik heb in een Klove scannerboek trouwens Explosieven Opruimingscommando bij het hoofdstukje Koninklijke Marechaussee staan. Vandaar dat ik denk dat de EOD'en het KMar kanalenpakket krijgen, maar dat boek zit er wel vaker naast :-\

Wat voor wagens hebben die bomverkenners eigenlijk? Zoiets als dit?:
(Amsterdam-Amstelland, afdeling gevaarlijke stoffen)
http://www.politievoertuigen.nl/Regiopolitie/FotoRegiopolitie/Mercedes-Benz_110D_1998.jpg

Ja, de EOD is een landelijk gelieerde dienst die ook gebruik gaat maken van C2000 inderdaad. De EOD bestaat bij zowel de landmacht als de luchtmacht en de marine heeft eveneens een eigen soort EOD. Het EOC is de "noodhulp" van de EOD Landmacht (die gele Sprinters). De KMar komt op een andere gespreksgroep dan de EOD te zitten.

De bomverkenners-auto's verschillen per regio. In Rijnmond weet ik dat ze allemaal onopvallend zijn, en dat er in elk geval een witte Vito rijdt. Voorheen reed er een witte Dodge Ram Van en ik geloof ook dat ze nog een sedan hebben rijden. In Haaglanden rijdt men in elk geval met een nieuw type zwarte Vito. Wel grappig dat Amsterdam-Amstelland met een opvallende rijdt (leuk logo ook!).
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #61 Gepost op: 30 maart 2006, 18:44:35
Zullen we hier even verder gaan over de EOD?, anders worden de mods boos ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #62 Gepost op: 3 april 2006, 15:48:18
Kreeg vandaag per mail dit binnen:

Onderwerp : Deelname Oefening Veilige Haven Rotterdam !!!
>
>


 
Geachte heer / mevrouw,

Voor een grote operationele ''veld'oefening op woensdag 12 april 2006 zijn wij met SPOED op zoek naar figuranten.

De oefening vindt plaats in de omgeving van Rotterdam van 09.00 - 15.00 uur.

Aan deze oefening nemen ruim 500 - 600 medewerkers deel van brandweer, politie, Geneeskundige Hulpverlening (inclusief traumahelicopter) en de Koninklijke Marechaussee.

Op een oefencentrum zal een ramp worden nagebootst met rook, vuur en explosies. Er zijn ruim 40 LOTUS aanwezig.

Als figurant speelt u onder ander de rol van ramptoerist, verontruste buurtbewoner, gezins- of familielid van een vermiste of gewonde medewerker.

Voor meer informatie over de oefening kunt u terecht op www.operatieveiligehaven.nl of www.cc-groep.nl

Elke deelnemer krijgt na afloop een verblijfkostenvergoeding van Euro 5,= en een reiskostenvergoeding.
Daarnaast is er een uniek cadeautje / aandenken voor elke deelnemer.

Voor opgave kunt u bellen 038 - 460 79 52 of mailen naar i.bruggink@cuijpersconsultancy. nl


U kunt ook deze mail beantwoorden.

Laat deze kans niet voorbij gaan!!

Graag tot ziens op 12 april.  



Met vriendelijke groet,

Rita Groothand
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #63 Gepost op: 3 april 2006, 18:38:21
Als je rijk wilt worden, moet je dus geen figurant worden........ ::)
greetz,  Enrique


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #64 Gepost op: 3 april 2006, 19:02:01
Als je rijk wilt worden, moet je dus geen figurant worden........ ::)

Nee, dat niet. Maar als je toch niets te doen hebt 12 april en je kunt zodoende wel van dichtbij (daarvan uitgaande) de oefening meemaken? Kan ook leuk zijn natuurlijk. Ach en van die 5 euro... kun je op de terugweg een ijsje van kopen  :D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #65 Gepost op: 3 april 2006, 21:36:29
Zeker waar! Voor iedereen die gaat: vergeet je camera niet!  ;)
greetz,  Enrique


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #66 Gepost op: 4 april 2006, 10:46:03
Ik ben er, en de camera gaat zeker mee als het goed is hebben wij nog wel FF tijd om wat snapshots te maken :)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Johan31051970

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #67 Gepost op: 4 april 2006, 14:56:00
Als je dat zeker weer is het dus peleton 'Drechtsteden-Noord'    met de korpsen   Papendrecht, Sliedrecht, Nieuw-Lekkerland en Alblasserdam  ;)

Nee dat is weer niet zo. Het wordt een samengesteld peleton uit diverse korpsen.
Als ik het goed begrijp zijn korpsen benaderd welke minimaal 2xTS achter de rode deuren hebben staan.


TSM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
    • Hulpdienstenzhz
Reactie #68 Gepost op: 4 april 2006, 20:34:41
Nee dat is weer niet zo. Het wordt een samengesteld peleton uit diverse korpsen.
Als ik het goed begrijp zijn korpsen benaderd welke minimaal 2xTS achter de rode deuren hebben staan.

Dat heb ik ook vernomen, verders levert ZHZ een complete compagnie bestaande uit korpsen die 2 of meer autospuiten hebben.
Zal wel een leuke optocht worden als het gezamelijk richting rotterdam rijd  ;D ;D ;D


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #69 Gepost op: 5 april 2006, 09:20:10
Tja, dan moet je ook de oproep niet plaatsen natuurlijk....  ::)

Citaat
Wij maken geen gebruik van uw aanmeldingen.
Het hoofddoel van deze oefening is het testen van de communicatiesystemen.
Om te voorkomen dat het openbare orde verstoring of een politie-oefening wordt, zien wij af van alle rollen met betrekking tot ramptoeristen en fakepers.

Misschien een volgende keer als het doel van de oefening anders is.